
|
[MK3] Rozrusznik - nie kręci |
Autor |
Wiadomość |
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Sie 2010, 23:07 [MK3] Rozrusznik - nie kręci
|
|
|
witam po raz kolejny mam nadzieje ze ostatni od jakiegos tygodnia mam problem z rozrusznikiem fieste odpalalem przez kilka ladnych dni i wszystko ok az pewnego razu padl mi akuu pomyslalem ze normalne ze nie kreci lecz po zmianie akumulatora nastalo zdziwienie rozrusznik dalej nie krecil(elektomagnes zaskakiwal) wiec zdemontowalem ten nieszczesny element i postanowilem zmontowac go na "rusko" bezposrednio z akumulatora i tu nastepne zdziwienie gdy zetkne kable rozrusznik nie ma sily a jego obroty sa mizerne o dziwo gdy podlacze sam rozrusznik bez elektormagnesu obroty ma prawidlowe a znowu jak sam elektromagnes podlacze tez dziala :yyy: jakby nie bylo przejscia pradu pomiedzy tema 2 czesciami badz cos go ograniczalo.czy ewentualnie moge to zmostkowac ?bedz czekam na jakies inne propozycje
aa i jeszcze pytanie po grzyba jest ten 3 styk na elektromagnesie ??xD
z gory przepraszam jak nie ten dzial i dzieki za odpowiedzi |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 21:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sie 2010, 07:53
|
|
|
Więc tak, jak śmiesznie podłączysz rozrusznik na krótko to on właśnie tak wolno będzie się obracał,,, daj zdjęci bo nie chce mi się opisywać w ciemno,,, trzeci styk na rozruszniku to zazwyczaj wyjście +12V jak pracuje rozrusznik,,, czyli można sobie coś wysterować na chwilę rozruchu, np. zapłon by dawał silniejsza iskrę (i tak jest w większości mk1/2) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sie 2010, 21:39
|
|
|
2) obok widać taki gruby przewód,,, wychodzi z rozrusznika, NIE może być dotknięty do masy i ma być skutecznie podłączony pod tę śrubę (2)
1) Zasilanie rozrusznika - tu ma być podłączone +12V z akumulatora,
4) Starter, tu ma być podłączone +12V ze stacyjki jak przekręcamy w III położenie
3) W mk3 nie używane chyba,,, z tą złączką to rożnie bywa nieraz jest tak że pojawia się tam +12V jak rozrusznik pracuje, czyli to samo jak na (2) a czasem jest tak że tam jest około 7-9V, a na czas pracy rozrusznika jest pełne 12V,,,
Mam nadzieje że nie pomyliłem 3 z 4,,,
Podłącz pod obudowę rozrusznika ujemną klemę akumulatora,,, a +12V dotknij do śruby (2), rozrusznik powinien się włączyć i kręcić jak oszalały,,, jak dotkniesz przewodem do złączki startera (4) to po pierwsze powinien zadziałać elektromagnes i zrębnik rozrusznika zostanie wysunięty z obudowy,,, a po drugie rozrusznik zacznie się wolno obracać (nie każdy, ale większość się kręci),,, na koniec podłącz na stałe +12V z akumulatora do zacisku (1) - oczywiście nic się nie powinno stać, dopiero jak drugim przewodem dotkniesz +12V do końcówki startera (4) (czuli złączysz 1 z 4) to tak jak chwilę temu powinien się wysunąć ziębnik, ale rozrusznik już powinien ruszyć pełną parą jak za pierwszym razem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sie 2010, 21:44
|
|
|
dzieki za blyskawiczna odpowiedz lece do body sprawdzic czy zagada
mozesz mi powiedziec jeszcze czy pomiedzy przewodem 1 a jakims innym(poza 4) powinno byc przejscie bo jakas ta sruba luzna :] |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sie 2010, 22:04
|
|
|
Z tego co napisałem to normalnie z (1) nie powinno być na nic przejścia,,, na (1) masz stale 12V z akumulatora, jak przekręcisz stacyjkę to elektromagnes wysuwa zębnik rozrusznika i jak ten jest już na miejscu to łączy (1) z (2) i rozrusznik się włącza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sie 2010, 02:00
|
|
|
po za tym część prądu z (4) (sygnał ze stacyjki) wędruje sobie do (2) aby wstępnie obrócić rozrusznik by bendiks wpadł łatwiej w koło zamachowe . Gdy wpadnie i zazębi się poprawnie następuje zwarcie między (1) a (2) . Jeśli rozrusznik ledwo się obraca po podaniu prądu na (1) i (4) jednocześnie oznacza to że wypaliły się styki przełącznika w elektromagnesie i należy go wymienić . |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|