|
[MK3] Obroty - falowanie |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 16:06
|
|
|
rwiezel napisał/a: | w przypadku falowania zawsze mówi się CPP albo krokowy | i w jakichś 80% jak nie więcej jest to mylne właśnie, ale niektórym ponoć pomaga czyszczenie i takie tam,,, na krótko ale pomaga,,, rwiezel napisał/a: | Jakie skutki uboczne niesie ze sobą jazda bez podłączonego MAP Sensora? | Praca komputera w trybie awaryjnym, brak reakcji na zmienne obciążenie silnika/ciśnieni w układzie dolotowym,,, możliwa zmiana spalania,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 16:52
|
|
|
Heh, na ten temat (poprzedni mój post) trafiłem bo mi też obroty falowały. Nawet w czasie jazdy, jak trzymałem pedał równo np na 2,5k obrotów to odczuwałem szarpanie. CPP czyściłem cztery razy, krokowy dwa. Okazało się że odpiął się wężyk od mapsensora, po podłączeniu go wszystko wróciło do normy.
Co do skutków ubocznych, nie odczułem jakiegoś spadku mocy ... no i drastycznie wzrosło spalanie. Między innymi dało się to zauważyć, gdy odpalony silnik mocno kopcił a w spalinach czuć było zapach benzyny. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 17:51
|
|
|
Tylko, że Tobie odpiął się wężyk, natomiast ja mówię o odpięciu wtyczki (złącza elektrycznego) |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 19:47
|
|
|
Aaaaaa, to nie wiem Odepnij, pojeździj kilka dni to będziesz wiedział. Zresztą jak teraz piszesz że jest zepsuty to chyba będzie bez różnicy. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 20:32
|
|
|
No właśnie chciałbym się upewnić na 100% czy to MAP Sensor, ale na razie wszystko na to wskazuje. Eksperci! Jeżeli przy podłączonym (wtyczka) MAP'ie dzieją się dziwne rzeczy z obrotami, a przy odłączonym jest w porządku to o czym to świadczy? MAP do wymiany?
[ Dodano: Wto Wrz 14, 2010 11:31 ]
Problem rozwiązany. Winowajca mnie lekko zaskoczył. Sonda lambda. Po jej wymianie wszystko jest jak należy. Obroty ciągle na ok 900, po wysprzęgleniu natychmiast spadają do nominalnych. Silnik nie muli na niskich, lepiej ciągnie. Sonda wskazywała od 0,05V do max 0,15V więc wnioskuję, że sterownik podawał za dużo paliwa zalewając świece.
MAP który podejrzewałem we wcześniejszych postach okazał się fałszywym tropem. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|