[MK3] Syczenie przy wyższych obrotach silnika |
Autor |
Wiadomość |
przemek_bundy
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 31 Lip 2010, 15:33 [MK3] Syczenie przy wyższych obrotach silnika
|
|
|
Witam.
Przejechałem 60 kilometrów. Jednak już na początku jazdy słyszałem
syczenie z pod maski. gdy dojeżdżałem pod dom zaczął lecieć dym z pod maski.
zagotował się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. czy te syczenie to gotujący się płyn?
Bo teraz nawet jak uruchomię ostygnięty silnik, i dam obroty w granicach
powyżej 2500 to słychać te syczenie. Czy to może być kończąca się pompa wody?
Syczenia nie słychać na wolnych obrotach (luz) |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Lip 2011, 08:06, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 31 Lip 2010, 15:38
|
|
|
Ja bym powiedział, ze uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Miałem tak w Fiacie CC dochodziło nawet do tego, że ze zbiornika znikał płyn i dopiero po wychłodzeniu płyn wracał.
Na necie znalazłem poradę, abym zmienił korek. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Lip 2010, 20:46
|
|
|
przemek_bundy napisał/a: | Jednak już na początku jazdy słyszałem
syczenie z pod maski. |
Dość ogólne stwierdzenie, proponuję podnieść maskę i zobaczyć skąd syczy. Może pękła chłodnica albo jakiś wąż, może korek puszcza, może być wiele rzeczy... |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
mathieu8909
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 36 Skąd: ok 20 Km od PZ
|
Wysłany: 1 Sie 2010, 00:26
|
|
|
Jak korek puszcza, to przy nagrzanym silniku powinieneś mieć pełen zbiorniczek płynu(po sam korek). Czasami nawet wycieka pod korkiem, jak jest zimny to poziom płynu wraca do normy. Jak ją dogrzejesz to zduś wąż od chłodnicy, jak jest miękki to masz nieszczelność, jak jest ciśnienie w układzie to węża nie da się zdusić. Ja tak miałem w zeszłym roku, wymieniłem korek i wszystko wróciło do normy. |
_________________ Dwieście we Fieście;) |
|
|
|
|
przemek_bundy
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 21:17
|
|
|
Mam jeszcze pytanko.
1. Czy Wam też syczało jak Mieliście popsuty tylko termostat.
po wymianie którego wszystko wróciło do normy?
2. Jeżeli mam nieszczelną głowicę to płyn powinien sączyć się po bloku silnika?
U mnie nic się nie sączy.
3. Czy uszkodzony sam termostat może powodować że auto jest zamulone?
tzn. brak mocy.
4. Jeżeli po wymianie termostatu będzie dalej się "grzał"
to czy powinienem go zaciągnąć do warsztatu czy nim pojechać?
tzn. czy jazda w takim stanie silnika może go dobić na amen. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 21:25
|
|
|
przemek_bundy napisał/a: | 1. Czy Wam też syczało jak Mieliście popsuty tylko termostat. |
Jak zacięty w pozycji zamkniętej to może syczeć bo się gotuje układ.
przemek_bundy napisał/a: | 2. Jeżeli mam nieszczelną głowicę to płyn powinien sączyć się po bloku silnika? |
Nie płyn zazwyczaj ucieka do cylindra
przemek_bundy napisał/a: | 3. Czy uszkodzony sam termostat może powodować że auto jest zamulone?
tzn. brak mocy. |
Raczej nie, chyba że jedziesz z przegrzanym silnikiem.
przemek_bundy napisał/a: |
4. Jeżeli po wymianie termostatu będzie dalej się "grzał"
to czy powinienem go zaciągnąć do warsztatu czy nim pojechać?
tzn. czy jazda w takim stanie silnika może go dobić na amen. |
Tak, może być walnięta uszczelka pod głowicą. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.