FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego" |
Autor |
Wiadomość |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 25 Lip 2010, 14:35 FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
|
|
|
Zasady konserwacji filtra sportowego typu mokrego:
Na filtr natryskujemy detergent myjący na powierzchnie i do środka dokładnie, kilka razy w odstępach 15 min.
Następnie odkładamy filtr np. do kuwety fotograficznej i pozostawiamy na ok 40 min. aby detergent odmoczył dokładnie zabrudzenia. W trakcie możemy pędzlem malarskim (delikatnym) przemyć lamelki filtra płynem myjącym który ścieka do kuwety z filtra.
Filtr płuczemy strumieniem bieżącej wody (np. pod kranem) o temp. ok 40 stopni!!! (nie gorącej i nie silnym strumieniem wody np. z myjki). W trakcie mycia możemy lamelki filtra przemyć pędzlem aby usunąć wszystkie zabrudzenia.
Suszymy filtr w sposób naturalny !!! w temp. ok 20 stopni przez 8-9 godzin!!! Nie wolno go przedmuchiwać sprężonym powietrzem i podgrzewać np suszarką.
Na suchy filtr natryskujemy olej. Wykonujemy to wzdłuż lamelek kilkukrotnie w odstępach 20 min. tak aby olej dokładnie zwilżył włókninę. Filtr po umyciu jest szaro-biały, olej ma kolor w zależności od producenta np. czerwony w celu obserwacji dokładności nasączenia. Równomierny kolor bez plam szarych oznacza dokładne pokrycie olejem filtra. Odkładamy filtr na gazetę aby nadmiar oleju został wchłonięty. W samochodach z przepływomierzem nadmiar oleju może go uszkodzić !!!!
Do mycia używamy zestawów fabrycznych np. K&N lub Green. W innym przypadku można filtr umyć detergentem np. do mycia silników firmy K-2 i nasączyć czystym olejem silnikowym. Da to identyczny efekt tylko filtr będzie szary i pokrycie filtra olejem będzie trudniejsze oraz nie będziemy mogli określić stopnia nasączenia filtra (brak efektu kolorowania)
Co ile czyścić filtr?
W zależności od jego eksploatacji (kjs czy np jazda miejska) ale nie rzadziej niż co 10 000 km.
Kolory filtrów mogą się różnić w zależności od producenta.
pozdrooo |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
mikolaj_r

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 38 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 25 Lip 2010, 19:47
|
|
|
Pamiętajmy tylko że filtr płuczemy w stronę odwrotną do kierunku przepływu powietrza |
_________________ Mechanika pojazdowa. Diagnostyka komputerowa. Części do samochodów. tel. 53 111 111 3, email: czescimikolaj@gmail.com |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 25 Lip 2010, 20:27
|
|
|
DziDzia napisał/a: | Szybko pobrudziłeś |
jeszcze nie myłem swojego ale poduczyć się trzeba było na zaś... |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
pP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 25 Lip 2010, 23:29
|
|
|
gratulacje - świetny faq |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lip 2010, 17:00
|
|
|
Bardzo fajne FAQ |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Lip 2010, 19:24
|
|
|
dajcie znak jak wam sie znudzi to przeczyszczę |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26 Lip 2010, 19:38
|
|
|
Czyść, bo to nudne od początku (nie licząc pierwszego postu) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 26 Lip 2010, 22:23
|
|
|
kurna- ludzie macie internet to i stronę K&N sobie znajdziecie. Tam za friko (w przeciwieństwie do ich filtrów) są instrukcje do pobrania jak myć i konserwować filter. Proste. w Faqu jeszcze dodaj że stumień wody w czasie mycia ma płynąć w kierunku od strony czystej do brudnej. |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
przemek21
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 07 Mar 2016 Posty: 2
|
Wysłany: 7 Mar 2016, 21:37 FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
|
|
|
Witam Wszystkich
Czy z filtrem Carbon Charger FORD FIESTA 1.6 DOHC 16V Simoty postępujemy w taki sam sposób??
Czy jest sens kupować zestaw czyszczący Simoty za 80zł czy można w miarę z taką samą jakością zrobić to za mniejsze pieniądze??
Z góry dzięki za odpowiedz |
|
|
|
 |
olo_r
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sie 2016 Posty: 40
|
Wysłany: 12 Wrz 2016, 23:23 FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
|
|
|
jak nie dosuszymy to se w dieslu zafajdałem przepływkę na amen sam filtr daje tyle co buty do biegania w poprawie kondycji. |
|
|
|
 |
|