|
[MK3] Pasek klinowy - symbol, montaż |
Autor |
Wiadomość |
lukasz149
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 42 Skąd: nikąd :)
|
Wysłany: 24 Lip 2010, 16:21 [MK3] Pasek klinowy - symbol, montaż
|
|
|
Witam,
podczas jazdy strzelił mi pasek klinowy, dziś kupiłem nowy, ale nie mam pewności czy sprzedawca dał mi właściwy, jakoś tak bez przekonania mi go wydawał...
jest może jakiś uniwersalny symbol który mógłbym podać w sklepie zeby dostać właściwy?
Fiesta 1992rok, 1.3 silnik benzyna.
i też pytanie, mam tam 3 koła, jedno jest na alternatorze jak to założyc kurcze? |
_________________ Fiesta od maja 2009r |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lip 2010, 16:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Lip 2010, 17:44
|
|
|
Zalezy od rocznika ale szerokość 10 lub 11 lub 12, a długość 793 lub 800 lub 813. W sumie i tak każdy będzie pasował, bo go jeszcze napinasz. Jak to "jak go założyć"? Popuszczasz alternator tzn. odkręcasz trochę śrubę od naciągu i luzuje dwie śruby na dole altka od spodu. Pchasz alternator w stronę silnika, zakładasz pasek i naciągasz z powrotem. Naciągnąć musisz tak, że jak go palcem naciśniesz na środku pomiedzy alternatorem i pompą wody, to może się ugiąć minimalnie (chyba 4 mm - nie pamiętam). DokRęcasz śrubę od naciągu i potem dwie na dole altka. i TYLE. W sumie pewnie masz pasek 11 x 800. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 24 Lip 2010, 22:05
|
|
|
na ford.sklep.pl podają rozmiar 11x793 (KLIK), ale tak jak pisze jackrzec, 7mm długości nie robi żadnej różnicy, bo podciągniesz to alternatorem
przy odrobinie chęci całość można zrobić korzystając z 2 kluczy 13 i kawałka rurki - dla wygody przy naciąganiu alternatora. jeśli śruby będą zapieczone, to przyda się dobry klucz nasadowy (ja swego czasu jedną śrubę ukręciłem ). |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|