
|
[MK3] Problem z układem kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
Diuk_Zorro [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 18:49 [MK3] Problem z układem kierowniczym
|
|
|
Słuchajcie mam taki oto problem, mogę wejść w posiadanie Forda Fiesta MK3 przynajmniej taka jest buda choć rok produkcji w dowodzie rejestracyjnym wskazuje na MK2. Autko jeździ fajnie, szczególnie silniczek mnie cieszy, bo jest to 1.6 104 KM. Psikus polega na tym, że im szybciej jedziemy samochodzikiem tym trudniej się nim skręca. Obrócenie kierownicy choć o kilka stopni przy prędkości 80 Km/h jest już prawie że niemożliwe. To jest największy psikus, drugi psikus mniej uciążliwy to problem ze światłami, po przełączeniu na światła drogowe, żarówki gasną, podejrzewam "pająka" ale pewien nie jestem, przy próbie mrugania nie ma efektu żadnego. Trzeci psikus to wzrosło spalanie auta o około 2 l/100 km w mieście, wiem że to nie dużo ale jednak. Auto mogę qpić po okazyjnej cenie, gdyż qpuję w rodzinie, dlatego też wiem, że to wszystkie mankamenty auta, z resztą przetestowałem je dzisiaj i na świeżo opisuję. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc szczególnie w kwestii pierwszego psikusa. |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 18:50
|
|
|
co do skręcania kierownicą - sprawdź na początek krzyżak... co do świateł - przekaźniki... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Diuk_Zorro [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 10:10
|
|
|
Dzięki za podpowiedź, ale za bardziej rozbudowaną wypowiedź będę bardzo wdzięczny, zapomniałem napisać, że kierownica przy obracaniu pracuje jakby skokami, auto nie ma wspomagania. Skoki polegają na tym, że przez około ćwierć obrotu idzie bardzo ciężko a potem już chyba normalnie, nie wiem dokładnie, wcześniej miałem auta tylko ze wspomaganiem więc ciężko mi się odnieść. |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 15:00
|
|
|
w komorze silnika z tyłu jest krzyżak... niech ktoś lekko rusza kierownicą w miejscu a ty patrz czy nie ma luzów albo coś... często luz na krzyżaku jest przyczyną, że blokuje się kierownica
a światła - przekaźniki są w skrzynce bezpieczników (trzeba ją odkręcić) |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Diuk_Zorro [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 09:25
|
|
|
Ok dzięki, a więc co do układu kierowniczego to już wiem, że to niestety jest przekładnia, dowiedziałem się również, że 1.6 jest w dowodzie rejestracyjnym a w realu mam 1.4 silnik , wracając do tematu chciałbym wiedzieć ile kosztuje taka przekładania i ile kosztuje zewnętrzna osłona przegubu. Rzeczy dość istotne, jak na razie to to są najpilniejsze potrzeby w tym aucie. |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 09:49
|
|
|
Jeśli chodzi o przegub - "krzyżak" to ceny od 40-150zł; w zależności jaka firma; przestrzegam przed kupowaniem "no name" - czyli tych tańszych; co do osłony to dobrze trafiłeś bo posiadam na zbyciu taką, http://allegro.pl/item113...iesta_nowa.html ; kupiłem ją z myślą o wymianie, ale okazało się, że padł przegub, to została mi niepotrzebna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Diuk_Zorro [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 11:12
|
|
|
Tyle, że ja nie potrzebuję krzyżaka tylko przekładnię kierowniczą, tzw. "maglownicę". Co do osłony przegubu to cena fajna. Jeszcze mam pytanie, czy przy wymianie "maglownicy" tyka się końcówek drążków?? Mechanik wczoraj co mi oglądał dół twierdził, że jak ruszy tam na dole i zacznie wymieniać osłonę przegubu oraz "maglownicę" końcówki drążków polecą automatycznie do wymiany.
EDIT 11:14 16.07.2010
Ok i jeszcze jedno pytanie, jak ustalić która to jest wersja wozu, gdyż buda jest ewidentnie MK III natomiast z dowodu rejestracyjnego rok produkcji 1989, a wg. rejestracji na forum to jest to MK II, problem jest w tym, że nie wiedząc jakie to jest MK nie kupię "maglownicy". |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 11:17
|
|
|
Jak masz budę mk3 to masz mk3,,, mk2 było produkowane do sierpnia'89 a mk3 od września'89,,, (chyba) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Diuk_Zorro [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 11:30
|
|
|
THX JoeMix, teraz mam już jasność
Edit 18 lipca 2010 godz. 8:05
Ok a teraz mam dla was nowinkę, wczoraj u nas dość mocno popadało a ja musiałem jechać do pracy i co się okazało?? Układ kierowniczy działa poprawnie, nie źle to określiłem działa bardzo dobrze, nie siłuję się z autem, nic mi się nie blokuje, normalnie super.
[ Dodano: Pią Sie 06, 2010 20:57 ]
No więc mam takie małe pytanko, czy orientujecie się ile kosztuje pasek rozrządu do silnika 1,4. Chodzi mi o orientacyjną cenę. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|