Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:02 |
[MK3] licznik z obrotkiem 1.8D. |
Autor |
Wiadomość |
fiesta92 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lip 2010, 17:52 [MK3] licznik z obrotkiem 1.8D.
|
|
|
Witam, podłączyłem ostatnio licznik z fiesty mk3, który ma obrotomierz licznik działał jest nawet kontrolka na świece, przypominam, że jest to 1.8 diesel, i mam pytanie czy da się cos zrobić żeby obrotomierz działał? Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lip 2010, 22:41
|
|
|
Da się, trzeba podłączyć instalację obrotomierza pod alternator (jak nie ma odpowiedniego wyjścia to dorobić) a potem całość skalibrować,,, było już kiedyś na forum,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
fiesta92 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 18:51
|
|
|
Dziękuję bardzo, ale, że pod alternator to jeszcze nie słyszałem hehe. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 19:25
|
|
|
To skąd w dieslu chcesz sygnał wziąć? Normalnie zaczytuje się impulsy układu zapłonowego a tego w silnikach z D na końcu nie ma,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 19:56
|
|
|
ja się podczepię... dużo roboty z kalibracją? jak to zrobić? dodam, że już szukałem na ten temat info i nie było dokładnie i jasno napisane co i jak... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 20:36
|
|
|
Kalibrujesz tak samo jak w benzyniaku, wartością oporu w obrotomierzu,,, trzeba tylko mieć wzorzec,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 05:42
|
|
|
Joe ja nic nie rozumiem z twojego opisu. Było wiele razy ale skomplikowane tak ze się odechciewa! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 06:38
|
|
|
Obrotomierz kalibrujesz tak damo jak w silniku benzynowym, wartością opornika w urządzeniu (jest potencjometr, nieraz zakres regulacji wystarcza, nieraz nie i trzeba opornik wymienić) tak samo jak wtedy kiedy obrotek zawyża lub zaniża,,, żeby to zrobić dokładnie dobrze mieć prędkościomierz który powie jak szybko się kręci silnik "patrząc" na jego wał, czy inne element co się kręci, lub taki dokładany do koła co mu się końcówka obraca i wtedy mierzy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Albercik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Lis 2011, 17:33
|
|
|
kurde, też przyznam - pierwsze słyszę o obrotomierzu biorącym sygnał z alternatora... Do tej pory spotykałem tylko auta (mowa o klekotach), które sygnał brały z czujnika obrotów wału
A dlaczego odkopuję ten temat? Bo chciałem zapytać się odnośnie obrotomierza... W escorcie MK7 1.3 EFI nie miałem obrotka (wersja CL). Wsadziłem zegary z obrotkiem i wszystko pięknie działało. Z tego, co tu wyczytałem - w Fiestach nie ma tego kabla. We wszystkich? Czy np. to zależy od rynku czy coś? Bo mam Fiestę MK3 wersja 'C' i nie ma obrotomierza, ale auto pochodzi z Niemiec. Jaka jest szansa, że ten kabel u mnie będzie i nie trzeba będzie jakiejś paździerzy odstawiać?
Albo inaczej - który to powinien być kabel przy zegarach? to bym po prostu zobaczył czy tam jest, czy nie... |
_________________ Pomóżcie w odbudowie ruiny
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1098 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Lis 2011, 19:59
|
|
|
Albercik napisał/a: | pierwsze słyszę o obrotomierzu biorącym sygnał z alternatora... |
Większość escortów D/TD tak właśnie uzyskuje sygnał dla obrotomierza, fiesty D - z racji że to te same silniki co w escortach, mają to zrealizowane tak samo. Obrotomierz z tych aut nie jest zamienny z obrotomierzem z benzyniaka, i odwrotnie (nie bez przeróbek elektroniki).
W tych silnikach masz osobne wyprowadzenie z alternatora dla obrotomierza, w escorcie to jest kabelek koloru zielonego, ale niestety nie pamiętam który to pin w zegarach :(
Tylko w silnikach TD ENDURA-DE masz ten sygnał uzyskiwany z komputera, i tu obrotomierz jest zamienny z tym, który na przykład występuje z silnikami benzynowymi 1.6 16V. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lis 2011, 22:41
|
|
|
Albercik napisał/a: | Do tej pory spotykałem tylko auta (mowa o klekotach), które sygnał brały z czujnika obrotów wału | A co z silnikami które takiego czujnika nie mają tam się bierze z alterka,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|