Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 18 Maj 2011, 18:45 |
[MK5] SPORT by MARIUSZ.B |
Autor |
Wiadomość |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 01:39
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Ale ja aż tak nie szczypię się z autem. |
Wiem cuś na ten temat... ::DD: |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 01:47
|
|
|
to jest tzw "bra" - w zasadzie chyba jedyne co to daje to +5 do lansu |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
sandkar1
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 17 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 12:10
|
|
|
i ponoć chroni maskę przed odpryskami np. od grysu czy innych kamyczków na drodze ale nie jestem pewien. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 12:43
|
|
|
sandkar1 napisał/a: | i ponoć chroni maskę przed odpryskami np. od grysu czy innych kamyczków na drodze ale nie jestem pewien. |
A jako, że to materiał, to pracuje on na masce i ściera powłokę - więc po nieco dłuższym czasie już nie można go ściągnąć, chyba że na podwórku u lakiernika |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mikolaj_r
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 13:12
|
|
|
Mi się to w fieście też nie podoba, ale jeżeli się dba o to, tzn. myje auto regularnie pod nią, nie dopuszcza to zamoczenia, a szczególnie nie suszy założonej na słońcu to nic sie z lakierem nie dzieje. U volkswageniarzy to element stylu - fajny lub nie to kwestia gustu. Ochrona przed kamieniami też to jakaś jest, ale chyba wiekszość zakłada własnie dla wyglądu.
Wiecie to tak jakby dyskutować o alufelgach - 99% ludzi zakłada je dla wyglądu a nie dlatego że są lżejsze, dają mniejszą masę resorowaną itp.
A co do tej dokładki z laguny - super to wygląda na tej mk5 ze zdjęcia |
|
|
|
|
Dragon21
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 226 Skąd: NIbylandia
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 23:39
|
|
|
Temat trochę przysną. Mimo iż dokonałem w między czasie kilku modyfikacji, mniej lub bardziej istotnych.
Dziś czas aby się pochwalić modyfikacją bardziej istotną. Mianowicie dotarły do mnie dystanse na tylną oś, szerokość 23mm. Co ciekawe dystanse te montuje się w bardzo prosty sposób, bez wymiany szpilek.
Dystanse:
Przed zamontowaniem:
Montaż:
Po zamontowaniu:
W końcu tylna oś zrównała się z przednią. Wcześniej wyglądało to strasznie, przód szerszy od tyłu . |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ.B 1 Cze 2010, 08:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 23:43
|
|
|
Się lepiej pochwal, ile dałeś za te dystanse... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 23:50
|
|
|
a o wykładzinie bagażnika nie wspomniałeś |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 23:58
|
|
|
Parzych napisał/a: | Się lepiej pochwal, ile dałeś za te dystanse... |
Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają
arecki napisał/a: | a o wykładzinie bagażnika nie wspomniałeś |
MARIUSZ.B napisał/a: | dokonałem w między czasie kilku modyfikacji, mniej lub bardziej istotnych. |
Nie ma za bardzo co się chwalić ale fakt wykładzinę mam po Areckim
Więc kawałek Twojej fiesty nadal jeździ po polskich drogach
[ Dodano: Czw Cze 10, 2010 21:22 ]
Dziś kolejny mały mod, takie małe a jak cieszy
Stary kierunek:
Wymiana:
Efekt:
|
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 23:18
|
|
|
Z tego co widzę, dałeś żarówy chrom... Dobrze je widać w dzień, czy tak sobie |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 23:27
|
|
|
Parzych napisał/a: | Z tego co widzę, dałeś żarówy chrom... Dobrze je widać w dzień, czy tak sobie |
Żarówki zostały te co były, czyli białe. Nowe kierunki mają pomarańczową wkładkę więc wymiana żarówek była zbędna. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 22:51
|
|
|
Parzych, chromy dobrze widac w dzien nawet w ciemnym kloszu
MARIUSZ.B bez pomaranczowego od razu lepiej |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
J@rek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 23:15
|
|
|
Ładnie |
_________________
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 23:30
|
|
|
DemptD napisał/a: | Parzych, chromy dobrze widac w dzien nawet w ciemnym kloszu | Widocznie jakieś nietego są te W5W które kupiłem... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 22:12 Zdemontowanie nagrzewnicy i chłodniczki klimy
|
|
|
W wolnej chwili postanowiłem przejrzeć układ chłodzenia i ogrzewania. W skrócie zamieszczam jak wyjąć nagrzewnice i chłodniczkę klimy w fieście mk5:
W pierwszej kolejności pozbywamy się zbiornika wyrównawczego i ściany grodziowej:
W drugiej kolejności pozbywamy się mechanizmu wycieraczek. Jedna z trudniejszych operacji podczas całego zabiegu. Samo odkręcenie mechanizmu nie stanowi większego problemu. Natomiast wyjechanie z nim na zewnątrz może byś nieco problematyczne. Tu i ówdzie mechanizm może się nam haczyć i stawiać opory. Więc trzeba do tego zabiegu podejść na spokojnie, jak się popieści to się zmieści.
Kiedy mamy już za sobą zdemontowany silnik wycieraczek możemy przystąpić do zdemontowania elektrozaworu. Tu nie powinno być żadnych problemów. Zdejmujemy opaski zaciskowe z węży, przydadzą się dobre kombinerki. Po zdemontowaniu elektrozaworu mamy już swobodny dostęp do zaślepki nagrzewnic jest ona mocowana na 4 śruby po rogach. Do trzech jest dostęp bezproblemowy do czwartej (lewy górny róg) jest nieco gorzej. Przyda się bardzo krótki wkrętak krzyżakowy lub mała grzechotka z odpowiednią końcówką. Po odkręceniu tych śrub możemy przystąpić do wyciągania nagrzewnic. Ciągniemy delikatnie za odkręconą pokrywę, wraz z nią będzie nam się wysuwać chłodninczka klimy, nagrzewnica ogrzewania powinna zostawać w środku.
Kiedy chłodniczkę klimy mamy już wyjętą z nagrzewnicą ogrzewania nie będzie żadnego problemu, siedzi ona swobodnie w komorze nawiewu. Można ją bez problemu wyjąć.
Nagrzewnice zostały dokładnie przedmuchane sprzężonym powietrzem, komora nawiewu wyczyszczona z wszelakich liść, starych szmat i innych śmieci Ogólnie nie było tragedii, spodziewałem się większego brudu. Cały zabieg był wykonywany gównie po to aby pozbyć się wilgoci z nawiewu a co za tym szło parujących szyb podczas deszczu.
Czy to pomoże to się okaże.
Mała sugestia polecam wyciąć plastik zaznaczony na zdjęciu, znacznie ułatwia dostęp do mocowania silnika wycieraczek. Niestety jedna z śrub mocująca silnik jest zasłonięta plastikiem z obudowy bezpieczników (cały Ford )
Powodzenia przy dokonywaniu ewentualnych napraw układu ogrzewania - chłodzenia. W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.
[ Dodano: Nie Cze 27, 2010 22:18 ]
Już nie długo foto relacja z następnych napraw |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Cze 2010, 21:37
|
|
|
małe czyszczenie nigdy nie zaszkodzi |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Cze 2010, 21:46
|
|
|
Dziś była chwila na dalsze naprawy. Na torze nieco chyba przytarł się okładziny z tyłu i po powrocie do Wawy zaczęły już trzeć. Mała relacja z wymiany.
Stare bardzo ładnie się zużyły, idealnie do samego końca, tak ekonomicznie
Nowe znacznie bardziej mi się podobają:
|
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 28 Cze 2010, 21:51
|
|
|
Ano dym spod kółek szedł na mecie to i się wytarły |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
bronco23
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Arek
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Cze 2010, 21:54 Re: Zdemontowanie nagrzewnicy i chłodniczki klimy
|
|
|
Mariusz tam jest taka fajna uszczelka -dlaczego jej nie wyjąłeś ?? |
|
|
|
|
|