Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 13 Maj 2010, 21:08 |
Nasz "dzik" |
Autor |
Wiadomość |
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 19:35 Nasz "dzik"
|
|
|
1. NICK: Rkalitka
2. IMIĘ: Roman
3. MODEL: Połączenie syreny, Fiata 125, Łady, Poloneza i kilku innych wynalazków
4. WERSJA: Trawowóz
5. ROCZNIK: został skonstruowany w 1997 roku przez mojego tatę i jego synów (w tym mnie
6. SILNIK: obecnie 650cm z malucha
7. OPIS AUTA: Dzik powstał w momencie zakupu poloneza przez brata, który od tego momentu wykręcał co niektóre części z ojca fiata 125.
Ojciec wnerwiony stwierdził by zrobić coś na wzór traktorka z przyczepką na silniku fiata 125....
Dzik nie ma papierów aby się poruszać po drogach jednak ma 4 koła silnik i dwie skrzynie....
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
b. mechaniczne:
Przywiózł kompletny przód od syreny z częścią ramy, silnik był most też. Brakowało przekładni czyli odpowiedniego mechanizmu różnicowego jak w traktorze.
Wiadomo nowy mechanizm kosztował sporo dlatego ojciec wpadł na pomysł postawienia dwóch skrzyń z fiata 125 za sobą aby w ten sposób uzyskać odpowiednie przełożenia
Projekt powstał w niecałe dwa tygodnie:
Na szybko założony silnik w ramie z syreny dwie skrzynie za sobą most z fiata i wał skrócony dopasowany do dorobionej przyczepki na sztywno(brak zawieszenia z tyłu)
Układ kierowniczy początkowo z syreny teraz jest przerobiony z poloneza bodajże...
początkowo brak hamulcy
Jednak po kilku przejazdach na wsi i spaleniu sporej ilości gumy(przy silniku 1.5 fiata, dwóch skrzyniach i lekkiej pace) hamulce pojawiły się na krótko ale tylko z przodu z denaturatem w zbiorniczku zamiast płynu hamulcowego
Przedni hamulec i napęd na tył spowodował ku naszej uciesze jeszcze lepsze palenie gumy i stukających się w czoło sąsiadów
...Jednak i przyczynił się do zgonu silnika i dlatego teraz jest z malucha, co jednak w połączeniu z dwoma skrzyniami spełnia nadal swoją rolę trawowozu
c. audio:
d. inne:
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: może den silnik co jest na przyczepce
c. audio: tuba 500W na pakę
d. inne: brak
10. FOTKI AUTA )
Macie fotki może się komuś przydadzą jak będzie miał ochotę coś skonstruować albo jak przyjdzie mu do głowy, że nie ma części do jego samochodu(są tylko czasami jeszcze nie dopasowane )
profesjonalnie dorobiona flansza pod skrzynię ze 125 i silnik ze 126
już z jakimiś oponami w teren wcześniej były od fiata
bezpieczny zbiornik baliwa
a tu rarytas....kółko z wycięciami na alternatorze to rozrusznik....nawijasz sznurek włączasz zapłon i ciągniesz....maluch to takie ustrojstwo, że jak ma paliwo to albo odpala od strzała albo wcale
To by było na tyle.
Teraz możecie się pastwić nad tematem co by nudy nie było i że tylko "projekty teoretixy" u nas są robione |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
Ostatnio zmieniony przez sowa 18 Maj 2010, 00:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 20:59
|
|
|
Ciekawy projekt... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 21:08
|
|
|
Projekt jako ciekawostkę przenoszę do " Projektów "
Tego typu rzeźba dla mnie to coś co można kontemplować godzinami przy piwie , a później wsiąść i pojechać do ciężkiej pracy do jakiej został stworzony . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 21:11
|
|
|
Czyli gdzieś w 2020 roku wjedziemy nim na YTP |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 23:08
|
|
|
Heh...Michał zaszalał wrzucając to coś do projektów po jednym poście
Cieszę się niemniej jednak i przede wszystkim mam nadzieję, że spojrzycie nieco z przymrużeniem oka na ten "projekt" a z drugiej strony zauważycie pewne ciekawe rozwiązania(oczywiście do jazdy po polu a nie na drodze) jak choćby 16 przełożeń w przód, 4 w tył itd...
Wydech, to znaczy końcówka ugniła i ostatnio coś takiego doczepił brat
A na YTP jeszcze z silnikiem dużego fiata mógłby fajne czasy kręcić...tylko nawachlować by się było trzeba biegami |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 19:20
|
|
|
16 w przód i 4 w tył...jakim cudem? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 19:36
|
|
|
odyniec napisał/a: | 16 w przód i 4 w tył...jakim cudem? |
pomyśl ma dwie skrzynie biegow... ,czyli wkladasz na 1 skrzyni 1bieg a z tego pierwszego biegu uzyskujesz na 2 skrzyni 4 biegi,ido przodu 2bieg na pierwszej skrzyni i znow na 2 skrzyni 4 biegi ,pomnoz sobie 4 biegi na 1skrzyni x 4 biegi na 2skrzyni =16,a wsteczny na skrzyni 1 masz jeden jak wiadomo co daje 4biegi na skrzyni 2 ,prosciej to jest cos podobnego jak w ciezarowce,dolna/gorna skrzynia |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 20:38
|
|
|
kombinatoryka bez powtórzeń to się nazywa i wychodzi mi 13 w przód i 3 w tył |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 20:57
|
|
|
źle liczycie jeśli ma dwie skrzynie - obie po 4 biegi do przodu i jeden do tyłu, to ma 17 biegów do przodu (4x4 biegi i mając na pierwszej wsteczny, to na drugiej na wstecznym jedzie do przodu, czyli +1), a co za tym idzie ma 8 biegów do tyłu (ustawiając na pierwszej wsteczny - na drugiej ma 4 biegi do tyłu i jeden do przodu).
U mnie jest papaj z eSem 6KM też z dwoma skrzynkami - pierwszą z żuka 3 biegi do przodu, jeden do tyłu, a druga od jakiegoś niby starodawnego Lublina (5 biegów do przodu i jeden do tyłu). I też troche przełożeń jest |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:33
|
|
|
Właśnie jak zobaczyłem połaczenie szeregowe dwóch skrzyń biegów stwierdziłem , że trzeba " Dzika " do " Projektów " wrzucić |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:51
|
|
|
W jakim celu są dwie skrzynie ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 22:08
|
|
|
Pedro ma rację na dwóch wstecznych jedzie do przodu
Co do ilości przełożeń to mam to w dupie jak policzycie sobie robiąc z tego dwie strony w temacie...
Są to dwie skrzynie 4 biegowe w tym pierwsza z wybierakiem jak w polonezie. Dla mnie to jest 16 przełożeń w przód i 4 w tył (i dwa wsteczne to też w przód)
Powód jest k....wa prosty(czytanie ze zrozumieniem) dwie skrzynie działają jak przekładnia w traktorze.....
Powiedzmy, że na dwóch jedynkach jest cholernie mocny ale za to dużo wolniejszy niż na jednej skrzyni....
Chcąc jechać jak na jednej skrzyni wrzucam na jednej 4 a na drugiej wrzucam biegi normalnie(1,2,3,4).
Na pomysł z szeregowymi skrzyniami wpadł mój tato właśnie wtedy
silnik teraz z malucha jest więc połączenie go ze skrzynką z fiata też wymagało sporego gimnastykowania poprzez zrobienie flanszy z blachy |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Maj 2010, 21:02
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | przy silniku 1.5 fiata, dwóch skrzyniach |
nie jesteście przodownikami
ten sam patent był stosowany w polonezach bella , choć nie wiem czy fabrycznie .
patent nieszczęśliwy bo momentalnie morduję 2 skrzynie . Ogólnie skrzynia FSO była nie szczęśliwa . |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 22:42
|
|
|
Cytat: | ten sam patent był stosowany w polonezach bella , choć nie wiem czy fabrycznie .
patent nieszczęśliwy bo momentalnie morduję 2 skrzynie . Ogólnie skrzynia FSO była nie szczęśliwa .
_________________ |
Dzik był robiony w 1997 roku i jeździ cały czas na tych samych skrzyniach, od początku w drugiej skrzyni wyskakiwała czwórka(trzeba było ją trzymać gdy się chciało na niej śmigać).
Skrzynie się nie rozwaliły mimo mocnego katowania z silnikiem dużego fiata - częste upalania na wsi....
Ale za to padł w pewnym momencie most od fiata 125 - wyrwała się półoś - ale wtedy miał złomu na pace prawie 2 tony.....
Teraz jest most z łady i daje radę - skrzynie mają lżej już bo silnik malucha pozwala tylko na spokojną jazdę w terenie |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Cze 2010, 22:53
|
|
|
zrób mi fotki mostu od łady , bo też o nim myślę |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 12:44
|
|
|
Jak będę w domu to mogę coś tam pstryknąć jednak za dużo się nie zobaczy bo most jest pozbawiony gniazd na sprężyny(łada już miała zamiast resorów jak w 125p) mocowań amorów czy belek które szły do mostu(coś w stylu panharda z mk1 )
Wiem jednak, że weszła bez większych przeróbek na szerokość oraz nie było problemu połączenia wału z mostem.
Natomiast zamiast tarcz są bębny dość spore i przynajmniej działa ręczny |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 21:23
|
|
|
o hamulcach i mocowaniach wiem . Chciałem zobaczyć jak duża jest obudowa przekładni by wiedzieć kto jest "autorem" tego mostu czy to jugol czy argenta . |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:39
|
|
|
Mam przy sobie taką fotkę mostu
<script src='http://img263.imageshack.us/shareable/?i=zdjcie379.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript> |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
|