Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:43 |
[MK2] Negatyw kół na przedniej osi. |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 17:07 [MK2] Negatyw kół na przedniej osi.
|
|
|
Witam.
Czy da się zrobić negatyw na przedniej osi, bez jakiejś większej rzeźby? Interesuje mnie 1-1,5 stopnia.
Pozdro |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 17:51
|
|
|
Tak, można kupić specjalne śruby (potrzeba chyba jedna na koło) i wtedy ustawić jak chcesz a nie na sztywno, chodzi o mocowanie amor-zwrotnica |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 18:04
|
|
|
Dysponujesz może jakimś linkiem, czy czymś, co bym wiedział czego szukać? |
|
|
|
|
markos2101
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 19:05
|
|
|
blood_brother2 napisał/a: | zrobić negatyw na przedniej osi |
a może ktoś krótko skrobnąć po co taki zabieg? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 19:19
|
|
|
Żeby opony się szybciej zużywały |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 20:12
|
|
|
hm, a gdyby tym wyrównać kąty, by na obu kołach były takie same? Bo lewe mam pochylone 0,49 stopnia a prawe 1,75 stopnia |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 20:33
|
|
|
Wcięło mój post,,, może się nie wysłał dobrze, w każdym razie mnie proponowane swego czasu te śruby właśnie w tym celu by ustawić nachylenie równo bo było nie równo,,, tylko koszt był spory coś koło 300pln jak mi po głowie chodzi,,,
Generalnie amor do zwrotnicy jest przykręcony na 2 śruby co powoduje że da się go przykręcić tylko w jednej pozycji, wystarczy przerobić jedno mocowanie by była regulacja,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
markos2101
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 21:26
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Żeby opony się szybciej zużywały |
JoeMix napisał/a: | coś koło 300pln |
to znam tańsze sposoby |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:34
|
|
|
|
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 00:09
|
|
|
Żółwik - wsparłbyś radą, a nie się z nas śmiejesz |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 06:03
|
|
|
blood_brother2 napisał/a: | Żółwik - wsparłbyś radą, a nie się z nas śmiejesz |
O jacie.....spójrz do Jego tematu - tam masz wszystko jak na talerzu jak zrobić negatyw samemu w przydomowym garażu i to bez specjalistycznych narzędzi i umiejętności |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 21:56
|
|
|
blood_brother2, - na zlocie Ci opowiem , bo na śrubach pływających w mk1/2 to se można podsufitkę pochylić .
Wsadź łapę pomiędzy kolumnę McPersona a oponę na topie koła to zrozumiesz o czym mówię .
Jakbyś chciał sfożnie wysuwać, to Ci drążków kierowniczych nie starczy .
A przesunąć mocowań górnych też się nie da . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
markos2101
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 22:58
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | można podsufitkę pochylić |
JoeMix napisał/a: | Żeby opony się szybciej zużywały | ??? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 00:31
|
|
|
oj, tak najprosciej to negatyw = koła są pochylone względem nawierzchni ( jak tu: http://static1.money.pl/i...,f1,ferrari.jpg ) co powoduje:
- szybsze zużycie się bieżnika po wewnętrznej stronie opony
- poprawe prowadzenia w zakrętach
- 'myszkowanie'/nerwowe zachowanie się auta przy jeździe na wprost
komentarz Żółwia po przetlumaczeniu na nasze: "ten sposób da pożądanego rezultatu w mk1/2".
A czemu nie działa? Bo na fiesty mk1/mk2 powinna być oddzielna kategoria prawa jazdy, bo to magiczne autka |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 07:14
|
|
|
Ja nie wiem co ja mialem w swojej rajdowce MK II bo wtedy sie jeszcze na tym za bardzo nie znalem. Ale z tego co mowil gosc ktory ja budowal wsadzil tam jakies elementy zawieszenia z escorta chyba ale katy mialem na pewno regulowane za pomoca srub plywajacych i nie bylo zadnych problemow z regulacja - dzialalo super. Kola na jakich jezdzilem: 135/80 R13, 175/50 R13 a nawet 185/60 R14. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 08:38
|
|
|
vegetagt, - dobre tłumaczenie
Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 10:55
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania . |
nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 11:19
|
|
|
A sam amortyzator moze miec wplyw na negatyw? Nie chodzi mi o jakas regulacje na amortyzatorze, tylko o dwa rozne amorki. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 15:05
|
|
|
może, wystarczy że będzie inaczej miał mocowanie i zwrotnica będzie przykręcona pod innym kątem,,
[ Dodano: Sro Cze 09, 2010 15:06 ]
diodalodz napisał/a: | nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona | ale 8=> na masce ani skóry w środku nie zrobił,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 19:13
|
|
|
a obniżenie ? ja w mk2 miałem negatyw i było to o ile pamiętam tylko dzięki niższym sprężynom |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|