
|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:37 |
[MK4] Ciężko pali, 10-13l/100km |
Autor |
Wiadomość |
Fryz [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 10:21 [MK4] Ciężko pali, 10-13l/100km
|
|
|
Siemanko, w zimę zakupiłem forda fieste 1,8 w dieslu. Rok 98 wersja ghia. Myślałem, że długie kręcenie rozrusznikiem spowodowane jest właśnie zimą, bo jak to mówią ludzie, ford nie pali dlatego, że jest zima , ale teraz gdy jest już ciepło muszę kręcić tyle samo a czasem nawet i dłużej. Przeważnie zanim odpali to już rozładuje aku. Sprawdzałem na 3 więc nie aku jest problemem. Próbowałem pompować paliwo ręczną pompką przed odpaleniem, ale efekt niemal taki sam. Przed zmianą kół z zimowych na letnie paliła mi ok. 13l. Na pełnym baku robiłem 350km, teraz spalanie jest w granicach 10-11 co wydaje mi się i tak o wiele za dużo.
Świece są okej, myślałem nad źle ustawiona pompą paliwa, a najbardziej obawiam się braku kompresji.
Co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 10:57
|
|
|
Fryz, Fryz napisał/a: | najbardziej obawiam się braku kompresji. | myślimy, że aby pozbyć się niepewności, należy kompresję po prostu pomierzyć u dieslowca, który ma o tym pojęcie i stosowne narzędzia. |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
 |
Fryz [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 11:01
|
|
|
Wydaje mi się, że mam gdzieś przyrząd do pomiaru kompresji. Mój tata ma warsztat samochodowy, tylko aktualnie go nie ma, dlatego muszę sobie radzić .
Poszukam |
|
|
|
 |
kajtek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Przemek
Wiek: 48 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 39 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 12:39
|
|
|
Możesz wstępnie ocenić kondycje silnika robiąć mały teścik który powie ci bardzo dużo.
Jak już odpalisz silnik rozgrzej go (najlepiej zrób rundke ) na chodzącym silniku delikatnie uchyl korek od pokrywy zaworów ten którym olej wlewasz. Jesli po uchyleniu buchną kłęby spalin oznacza ze pierścienie się już skończyły i całą kompresje pcha w skrzynie korbową silnika.
Napisz czy kopci jak już odpalisz powiedzmy po nocy i jesli tak to na jaki kolor |
|
|
|
 |
Fryz [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 14:01
|
|
|
Ok, fiesta stoi w garazu przygotowuje ja do malych zaprawek bo rdza wyszla. Takze jak skoncze to tescik przeprowadze
[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 16:06 ]
Panowie idzie jakos rozebrac grill? Taki niby szklany, jest strasznie zasyfiony w srodku, boje sie ze go połamie. Może macie jakis sposób |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 16:03
|
|
|
Fryz napisał/a: | Ok, fiesta stoi w garazu przygotowuje ja do malych zaprawek bo rdza wyszla. Takze jak skoncze to tescik przeprowadze |
To jak już wrócisz to daj znać.
Cytat: | Panowie idzie jakos rozebrac grill? Taki niby szklany, jest strasznie zasyfiony w srodku, boje sie ze go połamie. Może macie jakis sposób |
Nie ten dział. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Fryz [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 11:06
|
|
|
Panowie pytałem wujka mechnika na temat tego testu, nie dlatego, że neguje Wasze zdanie, ale chciałem poznać jego opinie. Porównał on silniki Forda do silników Mercedesa, twierdząc, że owszem test dobry ale niezbyt skuteczny w silnikach Forda, które ponoć nawet przy minimalnym spadku kompresji już ciężko palą. Więc dymienie nie musi być zauważalne. Natomiast w mercedesie tak mały spadek kompresji nie robi różnicy. Co o tym myslicie?
Wiem, że nie ten dział, ale nie chciałem śmiecić, takimi błachymi problemami. Ale ok, napisze w innym |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 11:35
|
|
|
Najpierw sprawdz czy rozrząd dobrze leży, czy da się włożyć blokady wszystkie, potem sprawdź kompresje, sprawdź wtryskiwacze, i świece. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
rapet

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G
|
Wysłany: 6 Cze 2010, 21:31
|
|
|
i sprawdz zapłon , umnie po wymianie rozrzadu nie ustawiłem pompy i palił w granicy 10litrów po regulacji i ustawieniu spadło do granicy 6litrów tylko tak jak Kamil napisał posprawdzaj najpierw te rzeczy |
_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|