Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 11:06 |
[MK3] Wymiana linki sprzęgła. |
Autor |
Wiadomość |
przemek_bundy
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 18:34 [MK3] Wymiana linki sprzęgła.
|
|
|
Pech chciał że sprzęgło wpadło mi w podłogę (dobrze że na parkingu i blisko domu)
Urwał mi się grzybek ten na lince przy łapie. Zamówiłem nową linkę.
Podpowiecie mi jak odczepić ten pancerz co jest zaczepiony do komory silnika.
On zakończony jest jakąś gumą, uszczelka?! |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 17 Sty 2012, 23:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 19:13
|
|
|
Wsadzasz głowę pod pedały, podnosisz pedał sprzęgła do góry i odczepiasz linkę od pedału i wyłazisz. W komorze silnika ciągniesz ten pancerz i wychodzi z tej tulejki- innej opcji niema. Max 5 minut roboty - pierwszy raz 15 minut. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
przemek_bundy
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 13:46
|
|
|
Udało mi się założyć linkę sprzęgła (dopiero teraz piszę), choć trochę się nagimnastykowałem żeby ją zaczepić na ten półksiężyc.
Linka niby taka sama, ale pancerz mógł by być troszkę krótszy.
Bo jak odchodzi od przegrody to zamiast w kształcie L to bardziej w U jest wygięty.
Ale chcę zapytać o coś innego. Mianowicie otwór na ramieniu od sprzęgła,
jest za mały, a linka zakończona grzybkiem nie opiera się grzybkiem (kapeluszem)
tylko nóżką. Nie wiem w tym wypadku czy spróbować rozwiercić ten otwór.
Bo jak będzie opierało się kawałek na "nóżce" a trochę na lince, czy nie zostanie ona
przetarta. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 09:42
|
|
|
Fotki dajesz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
przemek_bundy
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 4 Cze 2010, 09:39
|
|
|
Czy rozwiercenie otworu to dobry pomysł?
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Cze 2010, 14:13
|
|
|
przemek_bundy napisał/a: | Czy rozwiercenie otworu to dobry pomysł? | Wychodzi na to że tak,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 13:30
|
|
|
Trochę odgrzebię temat. Wymieniam linkę sprzęgła, mam problem z włożeniem pancerza w ścianę komory silnika... Próbuję wcisnąć na chama, ale nydyrydy. Poprzednia linka wyszła tak łatwo, że nie spodziewałem się jakichkolwiek problemów z montażem, a tu dupa... Czy ktoś miał podobną sytuację? Zmierzę średnice tych pierdół i zobaczę o co kaman. Nowa linka nieco się różni budową od starej, no ale wiadomo, przez 20 lat mogło się wiele zmienić Jedyne wyjście jakie widzę, to lekko przypiłować dookoła, żeby to jakoś wcisnąć.
Póki co demontaż - 3 min
Montaż - pierwsze podejście 30 min |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 20:14
|
|
|
Pod takim dziwnym kontem się wsadza,,, pod warunkiem że kołnierz taki sam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 22:38
|
|
|
A były jakieś różne rodzaje? Wiem, że były 2 rodzaje linek, dłuższe i krótsze, ale tak czy siak powinno pasić... Zauważyłem, że dziwny kąt i próbowałem próbowałem i sobie rękę pociąłem :/ |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 12:54
|
|
|
To jest jakaś masakra... zmierzyłem średnice to niby obie mają 14mm, ale włożyć tą nową to jakieś nieporozumienie. Szlifnąłem papierem ściernym to weszło może na 2 mm, więcej już nie potrafię, ale przynajmniej siedzi. Teraz tylko jakoś założyć grzybek na lewar od skrzyni :/ Bez demontowania dolotu chyba się nie obejdzie. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 13:04
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | Teraz tylko jakoś założyć grzybek na lewar od skrzyni :/ Bez demontowania dolotu chyba się nie obejdzie. | Cofnąłeś zębatkę na pedale? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 13:19
|
|
|
w przypadku zeteca ciężko będzie żeby nie ściągać dolotu, bo mało tam miejsca. chociaż może któryś z naszych magików ma sposób? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 13:39
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | No cofać cofam, ale ona cały czas wraca? | Musisz podnieść do góry pedał i podeprzeć (zablokować taki podniesiony do góry, wtedy zębatkę da się cofnąć (bo normalnie tam zapadka blokuje) i fakt sprężyna ją cofa z powrotem, ale jak zapniesz linkę i z drugiej strony pociągniesz to się zębatka przekręci i linka wyciągnie na tyle że bez problemu pewnie zapniesz o skrzynie, a jak puścisz to sprężyna linkę naciągnie, jak usuniesz podparcie to zaskoczy zapadka i linka pozostanie naciągnięta - tak działa właśnie ten samonapinacz,,, w razie jak by znowu się zrobił luz na lince (np. linka lepiej wskoczy w przegrodę) to sprężyna pociągnie zębatkę a zapadka zrobi tryk-tryk i dalej linka pozostanie naciągnięta bez luzu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 13:03
|
|
|
Wystarczyło wyjąć puchę filtra powietrza i bezproblemowo dało się naciągnąć linkę na wajchę skrzyni... Ale co dziwne, po wyjęciu klocka spod pedału i naciśnięciu nogą nie było terkotania. Meeeeeeeega inaczej teraz chodzi sprzęgło, gładko jak nigdy, muszę się od nowa przyzwyczajać... |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 13:09
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | bezproblemowo dało się naciągnąć linkę na wajchę skrzyni... Ale co dziwne, po wyjęciu klocka spod pedału i naciśnięciu nogą nie było terkotania | Bo pewnie jak puściłeś linkę przy skrzyni to się że tak powiem naciągła (to co pisałem wcześniej) jak zabrałeś podparcie z pod pedału to zapadka się oparła o półksiężyc, i zablokowała go w tym położeniu, naciskanie na pedał widać nie spowodowało lepciejszego ułożenia linki i korekta naciągu nie była potrzebna, dlatego nie było takiego tyrkotania jak po zerowanie samonapinacza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
InneCzasy
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 44 Dołączył: 10 Sty 2007 Posty: 44 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 00:45
|
|
|
Cześć odświeżę trochę temat.
Mam problem, nie mogłem odciągnąć samoregulatora tak by zaczepić linkę i odczepiłem od niego sprężynę. Linkę założyłem, ale nie mogę naciągnąć sprężyny ponownie :/ Ktoś ma jakieś pomysły/patenty jak to zrobić??? |
_________________ Pozdrawiam InneCzasy! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 04:01
|
|
|
użyj miedzianego przewodu elektrycznego np 1mm albo sznurka. Złóż go na pół i przełóż przez sprężynę. |
|
|
|
|
|