Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 23:03 |
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5 |
Autor |
Wiadomość |
KyRy

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 39 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 30 Maj 2010, 20:44
|
|
|
Ok, ale jeszcze jedno pytanko
Te płytki od sterowania ogrzewania czym się różnią od siebie?
Czy do mnie bez problemu podejdzie panel od polansky'ego?
--> http://www.fiestaklubpols...p=489496#489496 |
_________________ 121 ze znaczkiem forda |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Maj 2010, 21:24
|
|
|
różnią się tylko jak jest opcja klimy i obiegu zamkniętego, ale po co kupować drugi panel jak pewnie wystarczy wymienić jeden element na płycie za parę złotych |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
KyRy

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 39 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 08:35
|
|
|
Marcin napisał/a: | ale po co kupować drugi panel jak pewnie wystarczy wymienić jeden element na płycie za parę złotych |
który dokładniej? (słaby ze mnie elektryk) i gdzie go mogę dostać? |
_________________ 121 ze znaczkiem forda |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 15:58
|
|
|
KyRy napisał/a: | który dokładniej? |
patrz pierwszy post, bardziej dokładnie nie wskaże, bo nie było mi dane go wymieniać, a nie mam na tyle dokładnych zdjęć, żeby jego wskazać.
KyRy napisał/a: | gdzie go mogę dostać |
sklep z elementami elektronicznymi
jak nie masz pojęcia i czym tego zrobić, to oddaj do jakiegoś zakładu rtv z poleceniem wymiany tego elementu i to zrobią lub jakiemuś znajomemu elektronikowi lub ewentualnie PW do mnie |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
polansky

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 17:32
|
|
|
KyRy, sprawdź tak jak Ci Marcin pisze napięcie na kostce elektrozaworu, bo miałem podobny problem u siebie (pół roku po wymianie zaworu) leciało gorące powietrze non stop. Okazało się, że cewka półrocznego elektrozaworu miała przebicie i jak się auto zagrzało to zawór nie zamykał.
P.S. Jak będziesz chciał jednak ten panel to pomyśl też o kierownicy |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 |
|
|
|
 |
KyRy

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krystian i Basia
Wiek: 39 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 19:52
|
|
|
Napięcie było sprawdzane przez mojego mechanika, ale teraz nie pamiętam jakie tam padały wartości. Również stwierdził, że do wymiany będzie płytka przy panelu.
Cewka musi być chyba dobra skoro przy podłączeniu elektrozaworu bezpośrednio pod akumulator leci ciągle zimne powietrze...
polansky napisał/a: | P.S. Jak będziesz chciał jednak ten panel to pomyśl też o kierownicy |
czyli rozumiem, że ogłoszenie aktualne.
Szkoda mi trochę rezygnować z poduszki kosztem klaksonu |
_________________ 121 ze znaczkiem forda |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 18:19
|
|
|
panowie ja mam również problem z ogrzewaniem zasówa mi cięgle gorące powietrze bez różnicy czy pokrętło jest na min. czy max . poza tym mam wrażenie że klima nie działa bo gorąc leci a klima cisza , nawet przy włączaniu klimy na obrotomierzu cisza , pytanie , czy jak coś w ogrzewaniu pada to klima się nie włącza bo jakoś padło to wszystko chyba w tym samym czasie .... dzięki za podpowiedź ... |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 18:56
|
|
|
Roni71 napisał/a: | pytanie , czy jak coś w ogrzewaniu pada to klima się nie włącza bo jakoś padło to wszystko chyba w tym samym czasie .... dzięki za podpowiedź ... |
Jedno z drugim raczej nie wiele ma wspólnego to oddzielne dwa układy. Skoro po włączeniu nie widać skoku obrotów to klima również może nie działać. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 20:02
|
|
|
też tak myślę aczkolwiek dziwny zbieg okoliczności że w jednym czasie podły obie rzeczy ? |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 20:28
|
|
|
Klima do nabicia, elektrozawór do wymiany. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 23:18
|
|
|
spoko , bywa i tak , mocie koledzy jakiś dobry namiar na rozsądny zakład co nabija klimę w warszafce ? |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Cze 2010, 16:18
|
|
|
Na pewno się przyda Mariusz podeślij mi na PW cały kod tamtego postu (bez moda sobie nie przygarne), bo nie chce mi się bawić z ponownym wklejaniem obrazków to wrzuce całą fotorelacje do pierwszego postu, bo tutaj link zaraz się zakopie.
Od siebie dodam, że udało mi się wytargać chłodniczkę i nagrzewnice bez demontażu mechanizmu wycieraczek, jedynie jedno cięgno od prawej wycieraczki musiałem wyczepić z przegubu. Ogólnie też trzeba uważać na przewody od klimy żeby się układ nie rozszczelnił. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
jakubsa
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Sie 2010, 12:45
|
|
|
to ja sie tez podepne pod temat
cały czas leci gorace. napiecie na wtyczce prawidłowe - waha sie od 13,85 do 0. w położeniach srodkowych pokrętła zmienia sie co 2 sek
zamontowałem nowy orginalny elektorawór i przez 20 min było ok - potem znowu ciepło.
ktoś powyżej pisał żeby zmierzyc napiecie na wtyczce ale pod obciązeniem (może układ wtedy nie wydala) jak to fizycznie zrobic ?
czy aby dobrac sie do układu za pokrętłem trzba rozkręcac boczne plastiki czy da se jakoś ten panel do przodu wysunąć ?? czy trzeba wyciagac radio ( orginał ford)? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Sie 2010, 12:49
|
|
|
jakubsa napisał/a: | ktoś powyżej pisał żeby zmierzyc napiecie na wtyczce ale pod obciązeniem (może układ wtedy nie wydala) jak to fizycznie zrobic ? |
Najłatwiej od strony elektrozaworu - podpiąć rezystancję równą impedancji cewki (sprawdź ile, w temacie jest podane) i mierzyć prąd.
jakubsa napisał/a: | czy aby dobrac sie do układu za pokrętłem trzba rozkręcac boczne plastiki czy da se jakoś ten panel do przodu wysunąć ?? czy trzeba wyciagac radio ( orginał ford)? |
Wyciągasz radio i patrząc na panel nieco z góry, widzisz dwie śruby - po ich wykręceniu panel da się bez problemu wyciągnąć. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
jakubsa
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Sie 2010, 14:08
|
|
|
Pufcio napisał/a: | jakubsa napisał/a: | ktoś powyżej pisał żeby zmierzyc napiecie na wtyczce ale pod obciązeniem (może układ wtedy nie wydala) jak to fizycznie zrobic ? |
Najłatwiej od strony elektrozaworu - podpiąć rezystancję równą impedancji cewki (sprawdź ile, w temacie jest podane) i mierzyć prąd.
|
A czy błędem bedzie odizolowanie przewodów przed wtyczką i podpiecie miernika równolegle? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Sie 2010, 16:17
|
|
|
może być tak, że nowy elektrozawór jest wadliwy, mimo że jest oryginalny. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Sie 2010, 18:59
|
|
|
jakubsa napisał/a: | A czy błędem bedzie odizolowanie przewodów przed wtyczką i podpiecie miernika równolegle? |
Równolegle to możesz mierzyć, ale napięcie - a tu jest mowa o mierzeniu prądu pod obciążeniem - a żeby zmierzyć prąd, musisz miernik wpiąć szeregowo - albo przecinając jedną z żył albo wpinając się w jeden z wtyków, potem szeregowo drugą sondę z rezystorem i kabel od rezystora w drugi pin we wtyczce.
A i Marcin dobrze mówi - tak też może być |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
elraf [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sie 2010, 19:44 brak ciepłego powietrza i wzrost temperatury silnika
|
|
|
Witam .
a mam pytanie , przeczytałem wszystkie posty w tym temacie i inne dotyczące braków ogrzewania lub braku zimnego powietrza , no i jestem prawie pewien że problem mam jeden z tych wymienionych na początku czyli :
1) albo padnięty rezystor
2) albo szlag trafił miesięczny zawór nagrzewnicy
tylko moją pewność wybija z tropu to że do moich objawów dołącza wzrost temperatury silnika , załączenie się wentylatora i ciągła jego praca ze stałą wysoka temperaturą .
Reszta objawów to generalnie taka sama , czyli brak ciepłego nawiewu . Dodam że miesiąc może półtora temu wymieniałem zawór nagrzewnicy po wcześniejszym wywaleniu króćca .
Jakieś sugestie ? pomysły ? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Sie 2010, 20:10
|
|
|
elraf napisał/a: | Jakieś sugestie ? pomysły ? |
Zdjąć elektrozawór, spiąć węże na krótko i zobaczyć czy nie będzie problemów z temperaturą silnika. Jeśli będzie ok, założyć elektrozawór i dobrze odpowietrzyć.
Kiedyś miałem problem ze skaczącą temperaturą na elektrozaworze z allegro,bez elektrozaworu problemu nie było, po wymianie na oryginał problem znikną. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
|