[MK4] Brak kompresji na trzecim cylindrze! |
Autor |
Wiadomość |
wojteq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45 Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 29 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 11:31 [MK4] Brak kompresji na trzecim cylindrze!
|
|
|
W mojej fieście wystąpił zupełny brak kompresji na 3-cim cylindrze. Świece, kable, cewka są sprawdzone. Macie może podobne doświadczenia ze swoimi silnikami 1,25 zetec? Ciśnienie na pozostałych trzech cylindrach to 11. Proszę o rady osoby, które mają jakieś pojęcie o takich przypadkach. Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 11:56
|
|
|
wojteq napisał/a: | Świece, kable, cewka są sprawdzone | A co to ma do kompresji? Jeśli dobrze zostało zmierzone to albo uwalona głowica (zawory niedomknięte, nadpalone i tak dalej) albo uwalony dół czyli tłok (np. dziura), pierścienie lub porysowany cylinder w środku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
NOWITEK

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 11:57
|
|
|
Pasuje nalać trochę oleju do cylindra żeby sprawdzić czy wtedy poprawiła się kompresja. Jeśli się nie poprawi to najprawdopodobniej coś nie tak z zaworami, i na to najbardzie mi to pasuje bo żeby niebyło nic ciśnienia to musiało by z pół tłoka nie być |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojteq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45 Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 29 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 12:23 motorschade
|
|
|
Mierzyłem kilka razy i cały czas przyrząd nic nie pokazywał, wlałem trochę oleju do tego cylindra ale dalej 0. Napisałem o kablach, świecach i cewce bo od tego zacząłem poszukiwania przyczyny dziwnej pracy silnika. Czyli bez zdjęcia głowicy się nie obędzie, załamka, coś czuję, że koszty naprawy będą jakieś kosmiczne. Acha tłok z góry się zaolejony, świeci się, a po dodaniu gazu kopci na czarno z wydechu jeśli to ma coś do rzeczy. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 12:27
|
|
|
Zdejmij dekiel zaworów, może coś będzie widać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:21
|
|
|
zawory klasyka w tym silniku . |
|
|
|
 |
wojteq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45 Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 29 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:48
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Zdejmij dekiel zaworów, może coś będzie widać,,, |
Dekiel zaworów to chyba w innym silniku, w tym czegoś takiego nie widzę.
Pocieszyliście mnie, że może na zaworze się skończy. W poniedziałek idzie na warsztat. Jeśli to zawór, to wymienią odrazu pasek rozrządu. Dam znać jak już głowica będzie zrzucona, jak to wygląda. Dzięki |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
wojteq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45 Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 29 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 12:57
|
|
|
jednak zawór pierdyknięty, koszt zrobienia głowicy na cacy z regulacją zaworów 700pln + wymiana rozrządu i uszczelek = 1500. Mam nadzieję, że po takim remonciku będzie zasuwała, mniej oleju i beny brała. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 16:33
|
|
|
800pln za rozrząd i uszczelki :yyy: |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:07
|
|
|
Auto było zagazowane czy tak dawałeś po garach?. |
|
|
|
 |
gramek81
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 43 Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 18:00
|
|
|
wojteq napisał/a: | jednak zawór pierdyknięty, koszt zrobienia głowicy na cacy z regulacją zaworów 700pln + wymiana rozrządu i uszczelek = 1500. Mam nadzieję, że po takim remonciku będzie zasuwała, mniej oleju i beny brała. |
Potwierdzam u mnie również tyle wyszło |
|
|
|
 |
wojteq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45 Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 29 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 1 Maj 2010, 12:38
|
|
|
Jestem pierwszym właścicielem od nowości, auto nigdy nie śmigało na gazie, czasem zdarzało się pokręcić do 5500 obrotów, ale ten silnik jak zapewne wiecie lubi wyższą prędkość obrotową, a co do rozrządu to kosztował z napinaczem 190pln, uszczelka pod głowicę ponad 100, trzeba było też wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy i uszczelniacze wałków rozrządu o ile się nie mylę + uszczelkę pod pokrywę zaworów+ robocizna. Chodzi teraz jak zegarek, ale nie zawsze bo zdarzyło się 3x, że wcisnąłem mocniej gaz, a auto jakby nie dostawało paliwa, gdyż nie chciało przyspieszać??? Fuck !! Wczoraj odebrałem od mechanika i przejechałem dopiero ze 30 kilometrów, mam nadzieję, że to tylko chwilowe kaprysy, gdyż przed naprawą takie cuda się nie zdarzały. Dzisiaj na krótkiej trasie wszystko ok i w porównaniu z jazdą na 3,5 gara osiąga zdecydowanie wyższe prędkości na poszczególnych biegach przy niższej prędkości obrotowej silnika. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Maj 2010, 16:35
|
|
|
Lepiej zmierz jeszcze raz kompresje. |
|
|
|
 |
|