Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Dzwiek skrzynki
Autor Wiadomość
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28 Kwi 2010, 05:34   [MK3] Dzwiek skrzynki

Witam,
Wiem, ze bez odsluchu bedzie ciezko cos powiedziec...
Zrobilem ostatnio audio miedzy innymi Hertz ES 250 napedzany carpower'em hpb 604 na mostku. Obudowa suba jest zamknieta. Nie wiem ile ma litrow ale podobno to uniwersalna pod glosnik 10'. Wszytko gra fajnie oprocz suba poniewaz dzwiek jest taki dudniacy zamiast glebokigo, troche charczacy. I pytanie...czy to wina skrzynki czy moze glosnik ma niedobor mocy i przez to dziwnie gra? Czy moze sytuacje pieprzy kiepska jednostka sterujaca...czyli JVC za 400 zeta. Glosnik ma 250W RMS, a wzmak 4x75 lub 200W RMS w mostku o ile to prawdziwe dane...

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 08:06 ]
Doszukalem sie jeszcze ze sa modele 250.2 250.3 250.4 Czym one sie roznia i jak rozpoznac ktory ja mam?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Kwi 2010, 10:23   

Możesz dołożyć do środka waty mineralnej by nieco zwiększyć litraż budy, bas stanie się miększy bo w budzie zamkniętej musi być po prostu takie coś, by zmiękczyć tą falę akustyczną. Do bass reflexu daje się mniej tej waty, ale też coś tam wartałoby rzucić.

Co do charczenia i dudnienia. Dudnienie pewnie dlatego, że pusta skrzynka, niewytłumiona. Charczenie jest jeśli głośnik albo jest kiepskiej jakości i po prostu charczy jak z ruskiego telewizora, albo nie dostaje odpowiedniej mocy. Im głośniej gra, tym więcej mocy potrzebuje i na wzmacniaczu przy większej mocy są znacznie większe przesterowania i przez to charczy bo te moce skaczą jak popieprzone. Zmniejsz głośność (lecz zachowaj takie samo ustawienie odcięcia pasma) i zobacz czy coś się zmieni. Jednostka sterująca nie ma tu nic do gadania bo to i tak idzie przez wzmacniacz (mowa o jednostce sterującej jako radio). Pozmieniaj też pasmo odcięcia bo może być tak, że przy najniższym odcięciu (powiedzmy od tych 40hz już niech będzie w dół) może strasznie rzucać i charczeć. Wiadomo, że im mniejsza częstotliwość to membrana głośnika "bardziej" pompuje i jak głośnik jest dziadowy (cewka trze o magnes, albo zawiasy gdzieś trą) to będzie charczenie.

Popróbuj z głośnością, odcięciem i wygłusz tą budę !
Jak masz możliwość to sprzedaj ten głośnik i weź coś lepszego oraz z większą skutecznością.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29 Kwi 2010, 21:18   

Blackknight88 napisał/a:
głośnik albo jest kiepskiej jakośc
nieznam sie az tak ale hertz ogolnie robi dobry towar. Es 250 to tez nie jest jego najnizsza polka wiec ciezko mi sie okreslic czy to on zawadza.
Blackknight88 napisał/a:
Zmniejsz głośność (lecz zachowaj takie samo ustawienie odcięcia pasma) i zobacz czy coś się zmieni
zmniejszylem moc suba na wzmaku..podkrecajac przy tym basy na radiu i jest moze ciutke lepiej...
Blackknight88 napisał/a:
Pozmieniaj też pasmo odcięcia bo może być tak, że przy najniższym odcięciu (powiedzmy od tych 40hz już niech będzie w dół) może strasznie rzucać i charczeć
na wzmaku jest chyba miedzy 40 a 120 to sprobuje na polowie. Niestety radio niema mozliowsci takich ustawien.
Blackknight88 napisał/a:
Jak masz możliwość to sprzedaj ten głośnik i weź coś lepszego oraz z większą skutecznością.

Co proponujesz? Za tego Hertza dalem 270 po znizce

[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 21:20 ]
Blackknight88 napisał/a:
Możesz dołożyć do środka waty mineralnej
chodzi ci o taka jak sie dachy ociepla?;> :P
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Kwi 2010, 22:02   

Co do radia to nie ma możliwości odcięcia znaczy to Twoje. Dokładnie chodzi mi o ustawienie odcięcia na wzmaku, wychodzi na to, że po prostu zbyt wysokie są przesterowania przy większej głośności - wina wzmacniacza, głośnik w porządku bo masz rację Hertz robi dobry towar (jedynie zastrzeżenia mam do wysokotonowych kopułek, ale to też nie wszystkie), ale z drugiej wzmak też nie jest leciwej marki.. Ciężko Ci poradzić na "sucho" bez odsłuchu na żywo.

Co do wygłuszenia obudowy to tak, taka wata mineralna używana do ocieplania dachów. Jest to tańsza wersja profesjonalnej waty, a w subie nie odczujesz różnicy wielkiej, więc bierz tą budowlaną :) . Napakuj nie gęsto, lecz z umiarem, by się trzymała czyli nei była za luźno, ale też żeby nie była przy samym głośniku. Nawal naokoło przetwornika (Hertza) bez przedniej ścianki. Chyba że będzie miejsce to przyklej jakieś tam płatki tej wełny.

Co do wyregulowania. Zwykle jest tak, że specjalnie kupuje się mocniejszy wzmacniacz, by nie musial chodzić na max'a bo wtedy przesterowania robią swoje - charczenie, "dławienie się" głośnika, albo po prostu będzie wysiadał. Radą na to też jest kondensator, który podtrzymuje napięcie i w miarę pomaga, ale jednak bierze się mocniejsze wzmaki, by ustawić odcięcie (obojętne jakie, ale zwracając uwagę na parametry głośnika) i głośność (volume na wzmacniaczu) na połowę, albo max 3/4. A dopiero zwiększając głośność w jednostce sterującej jako całość (czyli volume na wszystkie głośniki nie tylko sub) podnosimy głośność muzyki i tym samym suba i wtedy jesli jednak tego basu będzie za mało, to nie zwiększamy we wzmacniaczu - volume, lecz w radiu podbijamy volume na wyjściu sub. zwykle jest to oznaczane Sub Out czy jakoś tak i jest regulacja od -10 przez 0 do +10 co odpowiada zmniejszeniu głośności (zbiciu) lub zwiększeniu (podbiciu) TYLKO na wyjściu do SUB'a. Odcięcia z Twojego radia nie ustawisz, bo tym zajmuje się właśnie wzmacniacz.

Tak też popróbuj. Ustaw odpowiednią głośność na wzmacniaczu i resztę rób na radiu. Zwykle nie daje się maxa na tym pierwszym właśnie ze względów przesterowań. Jednostki mocy nie domagają i takie cyrki wychodzą.

Oczywiście nie muszę pytać czy ustawiłeś na wzmacniaczu opcję subwoofera :D ? czyli przenoszenie na głośnik TYLKO dolnych częstotliwości od najniższych do 40-120hz (w zależności gdzie ustawisz odcięcie filtru dolnoprzepustowego LOW-Pass), bo znam ludzi którzy dziwią się, że nie mają basu jak słuchają na głośniku niskotonowym (basowym) wszystkich częstotliwości bo nie ustawili wyjścia na głośnik w pozycji subwoofer (filtr subsoniczny itd) :rotfl:

Pozdro i powodzenia z regulacją, kombinowaniem bo jednak bez muzyki żyć się nie da :) .


PS: jeszcze jedno co do prawidłowej regulacji. Mając suba, uzupełniasz najniższe pasmo częstotliwości, których nie przeniosą Ci głośniki w drzwiach. UZUPEŁNIASZ, a nie podbijasz :) , czyli dla dobra sprawy, na equalizerze, korektorze częstotliwości czy jak tam zwał tak zwał przez ludzi (w radiu oczywiście) zmniejsz podbicie basu w głośnikach w drzwiach czy ogólnie wszystkich poza subwooferem. On zajmie się basem, a jest też tak, że nie mając suba zwiększamy podbicie basu głośników w drzwiach by te niskie częstotliwości były, a potem mając suba, nie zmieniamy tego i zwiększając głośność samej muzyki (podkręcając vol na radiu) zaczyna charczeć i nie charczy sub, lecz te głośniki w drzwiach. Na to też więc zwróć uwagę :) . Jeśli nie masz odseparowanego markowego zestawu w drzwiach to ustaw większe odcięcie (powiedzmy nawet te 80hz) na subie i tym samym odciąż basy na niskich tonach w drzwiach przykręcając ich podbicie na equalizerze. Dasz im odpocząć i nie będą warczeć :D
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30 Kwi 2010, 00:42   

Z przodu jestem bardzo zadowolony. MDS DC-5 odseparowany...gra glosno i czysto. Oczywiscie na wzmaku jest ustawiony hp na przod i lp na tyl. Moc na wzmaku na polowe jest ustawiona. Bede szukal skad tu skombinowac taka mala ilosc waty :P Bo calej rolki to nie potrzebuje :) Mowisz zeby ja upchac a nie przyklejac tak? Na dniach mysle wjedzie nowe radio z regulacjami odciec dzwiekow niskich i wysokich i cos sie uda dostroic. Mysle ze moze byc tak ze wzmak za slaby i uciagnie glosnika... A co do kondensatora to tez by pasowal bo swiatla mi mrugaja w rytm basu :P
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 30 Kwi 2010, 08:19   

Dokładnie tak, wzmak jest problemem i trzeba mu pomóc. Dołożenie w takim razie kondensatora pomoże skoro Ci światła mrugają :D , a co do waty to też 'tak', nie przyklejaj (chyba że mowa o małych paskach na ścianę czołową - mocowanie głośnika), ale tak to luźno (choć tak by siętrzymała) upchaj watę żeby było miękko, nie za twardo po naciśnięciu i przestrzeń między końcem wygłuszenia a głośnikiem było chociaż z 10-15cm.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.