[MK3] Kontrolka ciśnienia oleju w 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 15:33 [MK3] Kontrolka ciśnienia oleju w 1.1
|
|
|
sytuacja następująca: jest zima, przez dłuższy czas jeździłem bez wymiany oleju, ostatnio po odpaleniu na zimnym silniku, kontrolka cisnienie oleju sie zaświeca przy przekręceniu kluczyka a przy odpalaniu kontrolka gaśnie - prawidłowo razem z kontrolką aku, silnik chodzi gładko.
Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia (mam wyczulony słuch i słyszę różnice), i nieco muli, wniosek słabe smarowanie, co może być przyczyną?
Olej jest w silniku prawidłowy poziom.
Po nowym oleju kontrolka zaświeca sie nawet szybciej, ciśnienia na pompie nie sprawdzałem (nie mam narzędzi), nie chce kupować w ciemno pompy oleju.
jedyne co moge sprawdzić to stan ssaka w misce, ja podejrzewam zapchany ssak (pod korkiem wlewu jest masła troche moze to samo w misce), ale ściąganie miski to ogólnie mozolna brudna operacja w moim przypadku w mroźnym garażu.
Czy znacie moze jakiś środek który zalany do silnika rozpuści masło z brudem któro tam sie mogło zebrać? Może ktoś już miał taką sytuacje i rozwiązał problem |
_________________ nr gadu 5593077 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Lut 2012, 08:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 15:39
|
|
|
Bonus, Nic nie czytasz forum,,, nie masło a majonez i nie ma środka który to rozpuści, usuwanie mechaniczne pozostaje,,, druga sprawa majonez może robić problemy na zimnym silniku kiedy jest gęsty i ma konsystencje majonezu właśnie,,, im jest bardziej podgrzany tym jest rzadszy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 16:07
|
|
|
Bonus napisał/a: | Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia |
No to czarno to widzę -ze wskazaniem na te hałasy,czy to aby nie panewki mówią PA! PA!! |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 17:24
|
|
|
hehe raczej nie masło :( |
|
|
|
 |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:11
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Bonus napisał/a: | Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia |
No to czarno to widzę -ze wskazaniem na te hałasy,czy to aby nie panewki mówią PA! PA!! | panewki robią pa pa bo niema ciśnienia smarowania? czy panewki robią pa pa jest luz i dlatego niema ciśnienia jak sie silnik nagrzeje i olej rozrzedzi? |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:20
|
|
|
To zależy, trzeba by sprawdzić ciśnienie oleju w układzie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 18:49
|
|
|
mogł tez zaworek regulacji cisnienia sie zaciac w pompie
ale pompe odkrec i obejrzyj dokładnie jakby co mam taka lezec gdzies w piwnicy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 23:33
|
|
|
OK. ciezko było z uszczelka z korka pomiedzy blokiem i miską ale rozebrałem, siatka ssaka czysta, nie wiem jak rurka, na gładziach cylindrów widac masło ale rzadkie, kropelki majonezu na korbowodzie, nie sprawdziłem jeszcze zaworka upustowego (upustowy sie nazywa?) w pompie (ale czy on nie służy przypadkiem zmniejszaniu ciśnienia przy wyższych obrotach?, czujnik ciśnienia do kontrolki reaguje na za wysokie ciśnienie?) |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 00:20
|
|
|
Zawór w pompie upuszcza ciśnienie w układzie jak jest za duże,,, czujnik cienienia nie reaguje na za duże ciśnienie, jedynie na za małe,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 16:20
|
|
|
okazuje sie ze to tylko czujnik ciśnienia, kosztował 14zł nawet oleju nie trzeba spuszczać, hałasy po nagrzaniu to łożysko w alternatorze raz sie odzywa raz nie teraz juz troche bardziej, pozatym na gładzi 3 cylindra był majonez wiec do wymiany na większy tłok (ten ma taki luz że majonezu nie ściągało jak w innych cylindrach tylko zostawał na ściankach) |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 16:42
|
|
|
Podczepię się pod temat, bo mam coś podobnego, z tą kontrolką oleju, a jednak ciutke innego
Mianowicie tak jak kolega napisał:
- kluczyk na zaplon, kontrolka oleju sie zapala, aku sie zapala
- odpalam, obie gasną, jeżdżę
- gdy silnik się zagrzeje dobrze, obie się nie palą, dopóki auto jest na obrotach. Jeśli np zatrzymuje się, zwalniam itp, zrzuce ja z biegu, wcisnę sprzęgło i spadnie sobie w okolice 1k obrotów kontrolka zapala się. Podkręcenie obrotów oczywiście niweluje ją, ale gdy znowu zejdzie za bardzo, zapala się.
Również myślałem o czujniku ciśnienia oleju że wariuje, jednak zanim dokonam zakupu, wolałbym zasiągnąć waszej porady czy mamy doczenienia z tą samą sytuacją:)
Dodam iż czujnik oleju wymieniałem ok września 2009 bo padł całkowicie, wiec imo coś szybko by padł |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 18:56
|
|
|
Mad_Maxs, kurcze rzeczywiście własciwie objawy identyczne (tez na jałowych mi sie zapalało mrugało itp) ale skoro wymieniałes jakieś pół roku temu to jakoś bardzo krótko by pożył |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 19:05
|
|
|
tymbardziej że to nie była chińszczyzna za 15 zł, tylko EPS za 65 zł jak dobrze pamiętam
dziwi mnie tylko że on szaleje na ciepłym silniku, a na zimnym dobrze pokazuje.. a mogą być jakies inne powody takiego zachowania? |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 19:55
|
|
|
Mad_Maxs, a ja bym poziom sprawdził oleju, bo jak mało to właśnie w dohamowaniu się kontrolka zapala |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 19:57
|
|
|
szczerze to zapewne zbrodnia, ale nie wiem dokładnie co mam zalane szwagier mnie zabrał do znajomego na stację obsługi Shella i tam mi po kosztach wymienili olej razem z filtrem nie mam pojęcia jaki mam zalany :(
no i problem pojawił się dopiero stosunkowo nie dawno. Wiadomo zimy nie liczy, bo na pewno nie miał silnik szans zagrzać się tak bardzo jak teraz, ale jeździłem w trasy wrzesień/październik i problem nie był tak widoczny jak teraz. Raz mi chyba przy ostrym hamowaniu kontrolka zamrużyła i zgasła.
teraz po krótkim kursie po A4, jak się zatrzymałem to prawie świeciła tak jasno jak przed zapłonem :(
odyniec napisał/a: | Mad_Maxs, a ja bym poziom sprawdził oleju, bo jak mało to właśnie w dohamowaniu się kontrolka zapala |
Tylko że do momentu zagrzania silnika problemu nie ma kontrolka gaśnie po zapłonie, czasem szybciej, czasem wolniej i koniec, nie zapala się. Dopiero jak ją zagrzeje lepiej to się zaczyna jej świecenie
EDIT:
Poziom oleju w porządku
[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 00:11 ]
zalany mam olej FASTER-OIL MINERAL 15W40. Czy to możliwe że to właśnie jego wina, a czujnik jest sprawny? poziom oleju jest cały czas taki sam, po wymianie na wspomniany wcześniej, zrobiłem dopiero ok 3 tys km |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 15:10
|
|
|
Mad_Maxs napisał/a: | czujnik oleju wymieniałem ok września 2009 bo padł całkowicie |
Czy ten czujnik ciśnienia powinien posiadać jakąś uszczelkę?
Z tego co widać na rysunkach w katalogach on-line to żadnej uszczelki tam nie ma... |
_________________ Biała limuzyna ;-)
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 15:55
|
|
|
bo być nie ma. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 16:03
|
|
|
Jest uszczelniany na stożek . |
|
|
|
 |
|