[MK3] XR2i 8v with SCS --> Żużlowiec by Tommur |
Autor |
Wiadomość |
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 22:20 [MK3] XR2i 8v with SCS --> Żużlowiec by Tommur
|
|
|
1. NICK: Tommur
2. IMIĘ: Tomek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2i kolor czarny z SCS
5. ROCZNIK: MK3, 90r.
6. SILNIK: 1,6 CVH
7. OPIS AUTA:
Po pierwsze to szukałem auta w dowolnym kolorze, byleby był "czarny". Auto wykupione z fabryki żyletek by Mafios pod koniec października. Wycieczka 10godzinna pociągiem do Łodzi. Oczekiwanie na Trzeciego (dzięki Artur za pomoc) wracającego z delegacji i o 17 ruszyliśmy w drogę powrotną do Szczecina. Przejazd odbył się bez większych zgrzytów (musieliśmy tylko wyłączyć klimatyzację w kabinie za pomocą kartonu, bo jazda na ssaniu w temp. ok 5st nie była miła). Za drugą bramką na A2 coś mnie podkusiło aby podnieść światła. Oczywiście opadły i już się nie podniosły aż do Szczecina. Miło było po pół roku przerwy przelecieć się znów Xr-ką Emocje wróciły. Przez zimę nic nie robione. Brak garażu. Auto stało.
Stan techniczny auta w momencie zakupu:
- amortyzatory - brak
- zawieszenie - nie jest tak źle
- lewa tarcza bije. I tak jest lepiej, bo Mafios kupił ją z pękniętą tarczą. -
- brak wygłuszeń bagażnika -
- olej w silniku świerzyna. Kolor czerniawa czerń
- sprzęt audio - kenwood na kesete
- głośniki - posiada . 1 sprawny prawy ori FORD
- koła - stalówki 14 z zimówkami na 1 sezon (już się sezon skończył)
- wydech jest. Chyba ok bo jest cicho
- poduszki skrzyni do wymiany bo drgania przenoszą się na kabinę
- jest szyberdach (to najważniejsze dla mojej zony
- silnik pracuje równo, obroty nie falują, żwawszy niż mój poprzedni, nie kopci, odpala bez problemu, któraś ze szklanek poklepuje (po wymianie oleju ucichła o połowę co najmniej).
- biegi wchodzą bez problemu
- ręczny działa i odbija
- fiesta posiada system SCS
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: umycie po zimie
b. mechaniczne: wymiana oleju, rozrządu, wymina aku i klem - wsio wymienione
c. audio: - juz zamontowane w 01.2011 - sony xplod + głośniki przód nowe, tył jakieś buszmeny
d. inne: od końca lutego fofi ma garażyk murowany
e. podświetlane tarcze (są 06 2010),
f. zmiana kolektora ssącego na ten z zamontowanym zaworem bocznikowym - ten na grodzi przeszkadza rozpórce (wymieniony 09.2010)
g. wymiana tarcz (wymienione na ATE 12.2010)
h. regeneracja szyberdachu (zrobione 12 2010)
i. montaz wygłuszeń bagaznika, wymiana wnętrza i słupka z radiem (01 2011)
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: zrobienie blacharki (ok tył zrobiony 10 2010), czarny środek, fotele Recaro
b. mechaniczne: wymiana zawiasu, posadzenie auta. Nie wiem czy odważę się znowu na WEITEC -60, rozpórka przód i tył
c. audio: obecne starcza na tą chwilę
d. inne. alarm z centralnym zamkiem, bagażnik na przycisk,
e. regeneracja systemu SCS - nie testowany. Kontrolka systemu sprawna
Planów jest dużo, a czas pokaże co z tego wypali. Chciałbym dużo dłubnąć do zlotu, bo mam ochotę polatać sobie w końcu swoim autem na zlocie. 2 lata temu nie zdążyłem auta złożyć. Rok temu uszkodziłem zawias miesiąc przed zlotem na szczecińskiej Magnolii. A teraz muszę być
P.S. Nazwa zapożyczona od mojej żony. Rano jak zeszła obejrzeć auto to pierwsze słowa brzmiały: "Ooooo Boże, co za żużlowiec" . Niech tak na razie będzie.
10. Foty
Moje dwie laski razem .
I RARYTAS |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
Ostatnio zmieniony przez Tommur 30 Mar 2011, 22:31, w całości zmieniany 11 razy |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 23:12
|
|
|
Heh, jej odbiór i powrót do ZS były dość niezwykłe, to fakt
Rób ją Tomek bo trzeba będzie kiedyś zapomnieć o sędziowaniu i poganiać trochę naszymi XR-kami.
Najbliższa okazja to zlot a potem YTP.
No i poza tym trzeba ratować ginący CVH-wski gatunek.
Fajnie, że taki zapaleniec z Ciebie na punkcie starych, poczciwych CVH
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Reddi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 118 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 01:05
|
|
|
Tommur, że niby rarytasem jest siateczka zbiornika płynu do spryskiwaczy to ja też taki rarytas mam
a tak to dbaj o czarnulke bo mało jest dobrych CVH |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 10:23
|
|
|
a gdzie można taki rarytas dostać ? |
_________________
|
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 10:33
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | a gdzie można taki rarytas dostać ? |
Zazwyczaj jest w kpl z xr-ką
Noooo i ja pamiętam tam ten dzień w Łodzi
Szykuj ją Tomku i do zobaczenia na torze |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 17:29
|
|
|
Reddi napisał/a: | Tommur, że niby rarytasem jest siateczka zbiornika płynu do spryskiwaczy to ja też taki rarytas mam |
Hehe, geneza tego stwierdzenia sięga zlotu w Radomiu i prezentacji XR-ki przez LOY-a.
Od tego czasu obecność sitka w XR-ce jest obowiązkowa
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Sie 2010, 01:37
|
|
|
Mały update.
Z drobnych rzeczy. Reparaturka wlewu zrobiona. Nieładne wgniecenie po prawej wyciągnięte i przyszykowane do lakierowania. Przy okazji ranty błotników tylnych w miejcach zrudziałych wyspawane. Pojutrze lakier ma póśc, ale pogoda ujowa zdeka. Odtworzono także jeden z kielichów fotela kierowcy bo stary zrobił papa i odparował.
Rozkręciłem szyberdach, bo ruda zaczynała tam szaleć. Ponadto przy dużych ulewach przecieka z przodu. Rynienkę oczyściłem, rudą wydrapałem (kanaliki sprawdzone drożne). Mam problem teraz bo zachciało mi się cały szyber rozkręcać i ukręciłem śrubki. Jutro będę próbował to rozwiercić i nagwintować. Dmuchawa nagrzewnicy wymieniona bo stara piszczała na 1 biegu oraz wyczyściłem cały syf zza ścianki grodziowej. Takiej ilości liści w nawiewie i wokół nawet w starej XR-ce nie miałem (rudej w pobliżu przejść gumowych nie stwierdzono). Zamontowałem siłowniki w drzwiach od centralnego i ciągnę nowe kabelki do alarmu, centralnego oraz car ałdio. Poprzeni właściciele stosowali chyba zasdadę, że żaden kawałek drutu z domu nie może się zmarnować i musi być zamontowany w instalacji elektrycznej tej fiety.
Z miłych rzeczy to podłoga bagażnika jest w b.dobrym stanie, środek przy progach stan dobry. Dywaniki suche. Chciałbym jutro skończyć drzwi auta z okablowaniem (coby wiązka trafiła do kABINY) i wymianą szyb, bo szyby z poprzedniej fieściny są nie porysowane przy uszczelkach. Jak uda się dojechać do garażu to chciałbym zając się układem SCS na tylnej belce, bo jeden z przewodów się odczepił z belki i nie mogę go zaczepić. Będzie trza go rozebrać i oczyścić i pomalować. POtem regulacja. Na dzień dzisiejszy mocniejsze depnięcie blokuje koło tam gdzie przewód się odczepił.
Zamieniłem także kolektory ssące na ten z zaworen bocznikowym nakolektorze, bo wersja z zaworem na ściance grodziowej przeszkadza w montażu rozpórki. Termostat wymieniony. Stwierdzono zerwanie wszytkich poduszek silnika (trza wymontować z dawcy bo miały po 6 miesięcy.
Potem wymiana tarcz i amortyzatorów, bo październik się zbliża nieuchronnie. Fotki wrzucę jak odetchnę i zgram je z komórki. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Sie 2010, 11:45
|
|
|
Super , że kolejna ikserka wychodzi na prostą
Do zobaczenia na YTP |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 17:37
|
|
|
No Ziomuś, chyba jednak dożyję chwili, że będziesz jeżdził zdrową XR-ką
Pogłowie zdrowych XR-ek wzrośnie w ZS o 100 % - normalnie szok
Powodzenia w dalszych pracach.
Szkoda, że przez te moje pieprzone delegacje nie mogę nic pomóc.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 14:37
|
|
|
Wkoncu zobaczyłem ten temat fajnie ze Xrka odemnie zyje i ma sie dobrze jak znajde zdjecie pokaze wam jaka ją zastałem na ulicy
to byla nieliczna xrka w ktorej dzialal pseudo abs
[ Dodano: Pią Lis 05, 2010 09:51 ]
taka opuszczona zastalem w lodzi |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:02
|
|
|
O dziwo po 2 miesiącach stania, fiestka dziś zagadała za 2 razem, bo po 1 zgasła (akumulator trzyma mimo mrozów). Zagrzana i rozruszana. Czas zacząć w niej dłubać na zimę, bo w styczniu musi już wozić moje szanowne 4 litery.
Pytanko, jak odkręcić tą śrubę trzymającą szybę przednią w drzwiach od dołu (muszę ją wyjąć). Śruba ma na sobie to niebieskie mazidło fabryczne. Lałem WD-40 i inne środki. Boję się mocno naciskać bo szyba się ugina.
W jednej szybie śruba puściła, a druga trzyma i ni huhu nie puszcza |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 09:10
|
|
|
musisz wziasc klucz nasadowy gwiazdkę bardzo grubą i na przedłuzaczu do grzechotki , mocno docisnąć i powinna puscic stara metoda |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 23:19
|
|
|
Po 4 miesiącach uśpienia auta cos sie ruszyło (oprócz odpalania co 3 tygodnie). Jestem dumny z małej. Odpala bez zająknięcia mimo -12 i stania na dworze.
No to z tego co doszło. boki wymalowane, ale lakier nie podoba mi sie bo jest lekka skórka pomarańczy. Lewa strona spolerowana i jest ok. Prawa czeka do wiosny bo za zimno.
Wymieniony rozrząd, olej, płyn hamulcowy (czarniutki był). Uruchomiony zapiekający sie lewy przedni tłok zacisku (oby podziałał). Wymienione przednie przewody hamulcowe TRW, bo stare miały syf w środku.
Z przodu założone świeżynki ATE Powerdisk z klockami ATE.
Jazda testowa odbyta. Jest zadżebiście . Wsio zgrzyta, trzeszczy, piszczy..... z każdym kilometrem mniej, jak w starej poczciwej XR-ce. W środku tylko fotel kierowcy i deska rozdzielcza. Za duzo nie poszalałem, bo deszcz zaczął padac o 17 i szklanka się zrobiła w Szczecinie. Jutro czas na tylne hamulce, bo prawe tylne koło dalej blokuje przy mocniejszym docisku (trza rozebrać).
Kurde, kurde, aż mam ochote jutro pojechać do rodzinki na świeta fieścinką i pojeździc sobie wokół miasteczka teściów. Tylko nie wiem czy żona sie zgodzi na hardkorowe warunki wewnątrz auta .
W styczniu wlecą do auta nowe amorki na przód, a potem poduszki silnika. Następnie autoalarm z pilotem trza ze starej fiesty zabrać i kilka innych dupereli do komory silnika wrzucić .
Mam nadzieję, że spełni sie moje marzenie i po raz pierwszy w 2011 pojawie sie na zlocie wiosennym swoja fiestą (2008 - niewypalił, bo nie złozyłem auta, 2009 - miesiąc wcześniej powyginałem zawiechę z przodu na Magnolii i 2010 fiestka od Mafi jest, ale nie zrobiona tak, aby nie zagrażać właścicielowi, brak funduszy :( ). No, ale w tym roku sklepie kilku placków na torze .. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Gru 2010, 17:57
|
|
|
Tommur napisał/a: | No, ale w tym roku sklepie kilku placków na torze .. |
No czekamy, czekamy |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23 Gru 2010, 18:10
|
|
|
Fajnie że kolejna XRka się ratuje i to w jedynym słusznym kolorze powodzonka w pracach |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:14
|
|
|
Wczoraj prawie całą sobotę poświęciliśmy na "uzbrojenie" wnętrza Tomkowej XR-ki.
Przygotowaliśmy sobie odpowiednie zaplecze do prac:
Stan wyjściowy do prac mieliśmy taki:
Całe wnętrze zostało dokładnie wysprzątane i umyte.
Ogniska korozji oczyszczone i zabezpieczone.
Poszła nowa wełna mineralna pod tylne boczki.
Umyte zostały wszystkie plastiki i poprawiona elektryka (złączki, izolacje, etc)
A potem składanie wszystkiego
Póżno zaczęliśmy bo z rana były jeszcze robione hamulce, więc zeszło do 1 w nocy.
Ale teraz przynajmniej Żużlowiec zaczął przypominać samochód.
Jeszcze trochę i będzie fajna, zdrowa, XR-ka |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:21
|
|
|
widzę, że fieścinka z moich stron pochodzi,
niech służy długo |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:21
|
|
|
czy w tym garazy sa panele??
nie nooo burżuazja |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:27
|
|
|
Oj chciał bym mieć taki garażyk/warsztat, zajmowanie się autem było by dużo łatwiejsze powodzenia w pracach i modzeniu |
|
|
|
|
|