[MK3] Zmiana silnika - 1.1 / 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
big210
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: vfxdv
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 17:31 [MK3] Zmiana silnika - 1.1 / 1.3
|
|
|
Witam wszystkich fanów fiesty, mam pytanie odnośnie silnika mój już jest na wykończeniu(bierze olej) i zastanawiam sie nad wymianą, jak dokonywać wyboru żeby znów nie kupić takiego który bierze olej, gdzie szukać takie silniki, ile może kosztować wymiana u mechanika i czy można we fieścine z silnikiem 1,1 z 95roku wsadzić jakiś inny silnik chociażby 1,3
Dziekuje z góry za wszystkie porady pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Kwi 2010, 20:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 17:58
|
|
|
|
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
big210
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: vfxdv
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 06:13
|
|
|
Wiem ze było ale nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedzi, więc prosze o pomoc |
|
|
|
|
wujek_bak
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 13 Skąd: Tomaszów Maz
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 06:32 Hmmm.
|
|
|
Moim skromnym zdaniem, nie warto wymieniać silnika z powodu brania oleju. Jeśli tylko to się dzieje niepokojącego to zostaw sobie tą jednostkę napędową, bo nigdy nie wiesz czy nie kupisz następnego w podobnym stanie. Wszystkie silniki do fiest na rynku są już stare, swoje kilometry mają więc nie licz na wiele. Lepiej dolewaj olej tańszy, inwestuj w filtry i tyle.
Ja sam mam gdzieś, że mi olej pali. Co prawda zmieniałem silnik ale to ze względów, że tak chlał olej, i miał takie przedmuchy, że przy maksymalnym wciśnięciu pedau gazu, krztusił się i robił zasłonę dymną.
No chyba, że będziesz miał nowy silnik za grosze, ale szkoda czasu i zachodu, jeśli jeździ i tylko olej bierze. |
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 07:52
|
|
|
Witam,
Wymiana silnika jest dość droga ale moim zdaniem najlepiej będzie wypożyczyć kogoś kto się na tym zna na jeden dzień i wszystko jest możliwe.(będzie dużo taniej) podajże silnik 1.3 ma mocowania identyczne jak 1.1 ale jest na monowtrysku, a nie wiem jak to jest z 1.1 ale podejrzewam zwykły gaźnik jeżeli chodzi o fieste MK3. Kiedyś byłem szczęśliwym posiadaczem FF 1.1 MK2 i niestety był to silnik gaźnikowy.
Jakiś czas temu zmieniałem silnik 1.6 z XR2i na identyczny bo stary brał olej wywalał go przez klawiature na zewnątrz, pocił się dość mocno. rozkręciliśmy go ze znajomym i się okazało że 2 pierścienie były do wymiany i 2 zawory nieszczelne, bardzo prawdopodobne że przez wlanie innego oleju niż zawsze był używany... jednym słowem żałuje że ktoś mi podsunął wtedy olej mineralny.. hehe za stary silnik na to i wszystkie uszczelki porozpuszczał. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 08:16
|
|
|
masska13 napisał/a: | Wymiana silnika jest dość droga ale moim zdaniem najlepiej będzie wypożyczyć kogoś kto się na tym zna na jeden dzień i wszystko jest możliwe.(będzie dużo taniej) podajże silnik 1.3 ma mocowania identyczne jak 1.1 ale jest na monowtrysku, a nie wiem jak to jest z 1.1 ale podejrzewam zwykły gaźnik jeżeli chodzi o fieste MK3. Kiedyś byłem szczęśliwym posiadaczem FF 1.1 MK2 i niestety był to silnik gaźnikowy. | Mk 3.5 to nie mk2 i w tym roczniku gaźników już nie było. W jego przypadku wymiana silnika to dzień roboty (razem ze zgrzewką browarów) - żadnych przeróbek. Wyjmuje stary i wkłada nowy 1.3 - wszystko pasuje i żadnych kombinacji nie ma. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 08:48
|
|
|
oo, to fajnie wiedziec ja też się czegoś nowego dowiedziałem ale tak jak pisałem dzień roboty i wszystko jest możliwe, i oddawanie w takim przypadku mechanikowi było by stratą kasy, bo wszystkie kable będą pasować a silnik nie waży za dużo dwie osoby go wyciągną ;D |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 09:16
|
|
|
masska13 napisał/a: | FF 1.1 MK2 i niestety był to silnik gaźnikowy | Na szczęście kolego,,, na szczęście
big210 napisał/a: | Wiem ze było ale nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedzi, więc proszę o pomoc | A na jakie pytania nie znalazłeś odpowiedzi? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 10:26
|
|
|
a ja wiem czy "na szczęście" hmmm , cały czas mialem problemy z tym gaźnikiem, później zrobiłem SWAP'a na 1.6i z MK3 a zimą wyrosło mi drzewko na środku drogi i autko poszło na złom nic się nie dało zrobić;p, ale dobrze wspominam moją MK2 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 11:13
|
|
|
Po prostu ogólnie wiadomo ze gaźniki są lepciejsze |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 11:21
|
|
|
JoeMix: Dawno temu znajomy zawsze jeździł do Puszczykowa z regulacjami gażnika... |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
|
big210
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: vfxdv
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 19:12
|
|
|
Jak miło poczytać rad od tylu osób, jednak kolega ma racje że nigdy niewiadomo co się kupi i czy bedzie brał olej, a jeszcze jedno pytanie - w tej chwili zalewam silnik olejem mineralnym 15W40 lotosa, czy wymiana na półsyntetyk VALVOLINE MAXLIFE 10W40 i lepszy filtr(bo mam kagera) oleju coś pomoże czy jeszcze pogorszy sprawe ?A drugie pytanie jest takie - czy wymiana wszystkich uszczelek w silniku jest kosztowna czy to groszowa sprawa?
A co do mojego silnika jest to 1,1 CLX 50KM na monowtrysku. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 20:05
|
|
|
Jak zmienisz z mineralnego na półsyntetyk to wtedy może zacząć lecieć mocniej ( w sensie będzie więcej ubywać oleju). Lepiej kup lepszy minerał 15W40 np Castrol HighMileage, bo lotos jak się rozgrzeje to się robi rzadki jak woda a nie olej. Zależy jak Ci bierze olej - najtaniej kombinować można wymieniając uszczelniacze zaworowe koszt uszczelniaczy to zapewne jakieś 6 zł/sztuka x 8 szt to masz 48 zł. Simmeringi na wale (najpierw ten od koła pasowego - też grosze - oryginał niepamiętam ale chyba 18 zł.) piszę najpierw ten od koła pasowego, bo on częściej siada, a po drugie żeby wymienić z drugiej strony, to trzeba zwalić skrzynie i koło zamachowe, a to już grubsza robota. Jeśli sciągniesz głowicę to musisz zobaczyć czy na cylindrach są progi, jeśli nie ma to możesz pokombinować z wymianą pierścieni (ale to nie na długo pomoże). Doraźnie więcej nie zrobisz. Wiadomo, trzeba nowe uszczelki pod pokrywę zaworów, pod głowicę i jeśli Ci cieknie spod miski olejowej to i tamtą też. Bez pierścieni to grosze, o ile sam to zrobisz, a czytając forum znajdziesz opisy jak to zrobić. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
big210
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: vfxdv
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 20:42
|
|
|
jackrzec bierze mi dość dużo jakiś litr na 500-600 km |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 21:48
|
|
|
big210, Jak tak dużo bierze to nie wymieniaj oleju, odkręć i wymień tylko filtr i wymieniaj co 6 miechów, a olej lej 15/40,,, jak tak swoja ponad 3 lata jeździłem i buda się rozpadła a nie silnik,,, choć olej był lany litrami i nie wymieniany od lat (ale przy takich dolewkach to jak chłopaki mówili: zawsze jest świeży") ,,,i na LPG śmigałem |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 21 Kwi 2010, 21:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 21:49
|
|
|
heh, to tym bardziej nie lej półsyntenyka bo Ci więcej go zeżre
tylko jakiś lepszy 15W40 jak Ci wyżej napisali, pozdro,
nigdy nie robi się z minerala na półsyn,
pamietaj |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:04
|
|
|
A ja mam kilka pytań odnośnie swapa z 1,1i na 1,3i.
- Czy wystarczy wyjąć stary włożyć nowy silnik i będzie wszystko pasować
- Czy kolektory będą pasować od 1,1
- Czy sterownik pasuje od 1,1 do 1,3
- Czy jak mam LPG na 1,1 to będzie działać na 1,3
- Czy alternator i rozrusznik pasuje od 1,1 do 1,3
- Czy skrzynia i sprzęgło pasuje od 1,1 do 1,3 |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:29
|
|
|
- tak
- tak
- tak
- tak
- tak
- tak |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:31
|
|
|
Maki napisał/a: | A ja mam kilka pytań odnośnie swapa z 1,1i na 1,3i.
- Czy wystarczy wyjąć stary włożyć nowy silnik i będzie wszystko pasować
- Czy kolektory będą pasować od 1,1
- Czy sterownik pasuje od 1,1 do 1,3
- Czy jak mam LPG na 1,1 to będzie działać na 1,3
- Czy alternator i rozrusznik pasuje od 1,1 do 1,3
- Czy skrzynia i sprzęgło pasuje od 1,1 do 1,3 |
Wszystko na TAK. Chociaż z kompem są sprawy dyskusyjne, ale na 100% silnik 1,3 działa na kompie 1,1 - osobiście sprawdzałem i różnicy nie widziałem. Co do LPG, to zapewne trzeba będzie regulować. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:59
|
|
|
No to miodzio. Dzięki. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
|