Przesunięty przez: trzeci 13 Mar 2010, 12:06 |
Obliczanie pochylenia koła |
Autor |
Wiadomość |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 12:43
|
|
|
no to macie tu "eleganciejszą" wersję przelicznika pochylenie/przesunięcie - chciałem coś policzyć bo nudzi mi się w pracy, a tu już gotowe. więc zrobiłem mały tuning
http://www.sendspace.pl/f...e63734f12daeb18
Parzych napisał/a: | co trzy łby to nie dwa | bo takich dwóch jak was trzech to nie ma ani jednego |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 13:02
|
|
|
bidżej, a prawa autorskie to co? |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 13:18
|
|
|
bidżej, kijem go kijem.... |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
Szymonnn
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 157 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 21:02
|
|
|
elmek13 to DemptD - bidżeja kiijem powinien potraktować, a nie bidżej - DemptD-a. Bo to DemptD zrobił program
A i DemptD, Twój program podaje wyniki do setnych części, ale nie zaokrągla właściwie, po prostu "ucina" resztę wyniku. Także wersja z najbardziej precyzyjną dokładnością:
1*= 0,96635cm(9,6635mm)~0,97cm(9,7mm), a do 1mm ~ 1cm(10mm)
2*=1,927178cm(19,27178mm)~1,93cm(19,3mm), a do 1mm ~ 1,9cm(19mm)
3*=2,888006(28,88006mm)~2,89cm(28,9mm), a do 1mm ~ 2,9cm(29mm)
A ogólny wzór jest taki:
X=H*cosA
Gdzie:
X=odległość między górą, a dołem opony
H=wysokość całkowia opony
A=90stopni-kąt o jaki chcemy pochylić koło, np.pochylamy o 1stopień, czyli podstawiamy cosinus 89stopni.
Tabela funkcji trygonometrycznych jest powszechnie dostępna, np. na google.pl.
To tak dokańczając temat.
[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 21:10 ]
Bit1 napisał/a: | Hmm nie wiem czy z takich wyliczeń można założyć, że dokładność będzie do milimetra, w końcu opona nie jest idealnie sztywnym ciałem i jeśli felga będzie założona pod kątem (co prawda w tym wypadku małym) to jednak opona w jakiś sposób się ugnie nie mówiąc już o kształcie opony w zakręcie przy wyższych prędkościach. |
A no z tego to już każdy sobie zdaje sprawę, ale ugięcia tej opony nie wyliczysz, to już każdy sam musi sobie wyobrazić, wyliczenia są na oponę nie ugiętą... |
_________________ "Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 21:29
|
|
|
co wy z tym cosinusem to ja nie wiem - podając odchylenie od pionu wystarczy wziąć sinusa zamiast odejmować 90st i przechodzić na kofunkcję |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 21:30
|
|
|
Szymonnn napisał/a: | A i DemptD, Twój program podaje wyniki do setnych części, ale nie zaokrągla właściwie, po prostu "ucina" resztę wyniku. |
nie moja wina ze excel to tak dziwnie robi |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Szymonnn
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 157 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 22:13
|
|
|
DemptD napisał/a: | nie moja wina ze excel to tak dziwnie robi |
No widzisz, maszyna jednak nie zastąpi w 100% człowieka.
Bidżej to jeden grzyb, obliczenia takie same, tyle że w Twoim sposobie podstawia się sinusy kątów 1*,2*,3* itd. i mnoży przez wysokość całkowitą koła.
[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 22:19 ]
Czyli wzór będzie według Twoich wskazówek:
X=H*sinA
gdzie:
X=odległość między górą, a dołem opony
H=wysokość całkowia opony
A=kąt o jaki chcemy pochylić koło
To z cosinusem łatwiej sobie wyobrazić, ale to z sinusem jest chyba jednak ciut prostsze, bo nie trzeba od 90stopni odejmować kąta o jaki chcemy pochylić tylko wsatwiamy od razu kąt jaki chcemy pochylić, ale tak jak mówiłem jeden grzyb. |
_________________ "Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 22:43
|
|
|
Szymonnn, sam sobie zycie komplikujesz problem rozwiazany i poprawiony i dopracowne wszystko jest |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Szymonnn
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 157 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 12:33
|
|
|
DemptD napisał/a: | Szymonnn, sam sobie zycie komplikujesz problem rozwiazany i poprawiony i dopracowne wszystko jest |
DemptD akurat bawienie się z matmą to dla mnie żadna komplikacja, ja jakoś lubie matme i nigdy nie miałem z nią żadnych kłopotów. A jak jeszcze komuś moje wyliczenia pomogą to dla mnie jeszcze większa przyjemność.
Pozdro dla nachylających koła! Tylko pamiętajcie byle nie za mocno, bo będziecie musieli częściej opony zmieniać niż paliwo tankować . |
_________________ "Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 16:51
|
|
|
Fajny kalkulatorek
Ale jedźmy jeszcze trochę - przeliczanie zbieżności ze stopni na mm.
Czyli mamy podane stopnie a chcemy wiedzieć ile to jest mm oraz odwrotnie.
Może się to przydać w ekstremalnych przypadkach do szybkiego ponownego ustawienia geometrii (pi razy drzwi) |
|
|
|
 |
|