
|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:46 |
[MK5] Problem z wymianą rozrządu w Fiescie MK5 1.8 DI (75kM) |
Autor |
Wiadomość |
xliv [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 16:07 [MK5] Problem z wymianą rozrządu w Fiescie MK5 1.8 DI (75kM)
|
|
|
Witam. Mam problem z wymianą rozrządu w moim autku. Kupiłem go jakiś czas temu, i w końcu zebrałem się, aby standardowo po zakupie wymienić rozrząd. Zawiozłem go wczoraj do mechanika. Poprosiłem o wymianę rozrządu razem z rolkami, napinaczami, paskiem klinowym i pompą wodną - czyli standardowo, wszystko za jednym razem.
Wczoraj, przy zdawaniu samochodu nie było problemu. Jednak dziś dostałem telefon od mechanika, że mimo usilnych prób nie da rady wymienić rozrządu bez demontażu i podniesienia silnika (niby nie było możliwości podejść do rozrządu, za mało miejsca), w związku z czym koszty samej robocizny poszybowały z 300 do 600 zł (co i tak, wg nich jest mało, bo standardowo, za same podniesienie silnika 1000 zł biorą). Dziwi mnie, że taka sytuacja, szczególnie, że jak napisałem, przy zdawaniu nie było o tym mowy (a punkt w którym zostawiłem swoje auto specjalizuje się w Fordach). Wydaje mi się, że tacy fachowcy powinni od razu wiedzieć co i jak w danym modelu należy zrobić.
Proszę więc o informację czy rzeczywiście wymiana rozrządu w Fiescie MK5 1.8 DI (75kM) rocznik 2000, jest aż tak skomplikowana, że bez demontażu silnika się nie obejdzie.
Z góry dziękuje! |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 16:16
|
|
|
xliv napisał/a: | Wydaje mi się, że tacy fachowcy powinni od razu wiedzieć co i jak w danym modelu należy zrobić. |
Masz rację, powinni wiedzieć od razu.
Z tego co się orientuję to w tym silniku faktycznie najlepiej unieść silnik. polega to na zdemontowaniu łapy mocującej i podniesieniu silnika na lewarku, 300 zła za taką fatygę faktycznie kosmos
Tak w ogóle to niby jak oni się tam chcieli dostać do rozrządu ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 13:30
|
|
|
Zakładam że MK5 ma podobnej wielkości komorę jak MK3 więc pewno trzeba podnieść silnik... Ba, nawet w Mondeo trzeba podnosić. Ale jak masz ochotę, to może przerzuć auto do innego warsztatu, 300zł za uniesienie silnika dosyć sporo. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 14:38
|
|
|
Ciekaw jestem miny mechaniorow jak zobacza lancuch i pasek w sumie to tam pasek bez wywalania silnika sie zmienia tylko lekko trzeba go uniesc i pozniej opuscic na zurawiu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 23:25
|
|
|
Faktycznie dojście nie jest super , ale silnik wystarczy podnieść na lewarku, lub kombinacje na specjalnej belce(wtedy można opuścić) i po sprawie. U siebie jeszcze nie wymieniałem rozrządu, zostało tylko 3 tys, nie ma co przeciągać.Ale wymienialiśmy w Focusie 1.8 TDCI 115KM
czyli rozrząd na tej samej zasadzie, pasek i łańcuszek. I tak na wzmiance, niech nie ruszają łańcucha(to jest rzecz bezobsługowa) ! I najlepiej jakbyś widział, jak oni to robią, bo zasada przy wymianie rozrządu jest prosta, trzeba wszystko po blokować, a nie jak robi to większość fachowców, malować kreski farbą. Ja takie rzeczy robię sam, w garażu, sprzęt jest, także nie ma problemu. Jedyne na co pozwalam mechanikowi to wymiana oleju i filtrów. |
|
|
|
 |
Vinci
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 14:57
|
|
|
u mnie mechanik typowy dieselowiec bez podnoszenia silnika wymienial rozrzad fakt mowil ze bardzo ciasno ale wykrecil puszke z filtrem powietrza |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 21:15
|
|
|
Vinci, w mk3 mozna tam zatanczyc jeszcze....ale w mk5 juz nie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|