[MK3] Stukanie na rozgrzanym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 19:40
|
|
|
To stukanie masz na postoju, jak dodajesz gazu na luzie? Bo jeżeli tak to faktycznie będzie inna historia. Elektrozawór odzywa się tylko jak przyspieszasz w czasie jazdy, ja go odłączyłem, bo u mnie nieźle hałasował - jak ze mną ktoś jechał to zawsze pytał co tak stuka. Ten zawór służy do doprowadzania par paliwa zgromadzonych w pochłaniaczu węglowym do dolotu w celu wymieszania ich z mieszanką (ekologia). Te układy raczej już nie działają w naszych autkach bo wątpie żeby ktoś wymieniał wkład węglowy w pochłaniaczu. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 16:23
|
|
|
jak ma nie stukać?! 40 km/h na 4? Przy tej prędkości na tak wyskoim biegu, to nawet w kaszlaku stuka! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 56 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 16:29
|
|
|
stuka przy przyspieszeniu.
ale zeby nie stukał to stale go musze trzymac powyzej ok. 2500rpm
a gdzie ekodriwing? |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 16:47
|
|
|
Ecodriving ecodrivingiem, ale wrzucając 4 bieg przy 40 km/h a potem deptając w gaz żeby jakoś przyspieszyć mogłeś właśnie zabić panewki... Nie pamiętam dokładnie, ale 4 przy 40 km/h to jest chyba coś koło 1300 - 1500 rpm więc to duże obciążenie dla silnika... To tak jak byś jadąc na rowerze próbował jechać pod górę na najcięższym biegu
//edit:
A tak w ogóle to jedną z podstawowych zasad ecodrivingu, z którą ja się spotkałem, jest dynamiczne przyspieszanie i utrzymywanie stałej prędkości na odpowiednio wysokim biegu. |
|
|
|
 |
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 56 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 17:53
|
|
|
czyli ruszajac mam wciskac gaz do konca? to chyba zwiekszy spalanie niz przyspieszanie w niskich obrotach.
jadac te 40kmh i chcac przyspieszyc wciskam gaz o jakis centymetr, to jest wysarczajace zeby przyspieszyc, moze nie dynamicznie ale raczej normlanie, wtedy niema stuków ale kiedy wdusze do polowy wtedy zaczyna sie rzeznia w silniku |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 20:26
|
|
|
Fakir napisał/a: | jadac te 40kmh i chcac przyspieszyc wciskam gaz o jakis centymetr, to jest wysarczajace zeby przyspieszyc, moze nie dynamicznie ale raczej normlanie |
I to nie jest ECO. ECO to może nie wciskanie do oporu, ale zasada prosta - jak najczęściej jeździć ze stałą prędkością. Dla przykładu na odcinku 5km jak będziesz przyśpieszał od 40 do 120km/h delikatnie muskając gaz, spalisz więcej, niż dając mu w palnik od razu i potem cały czas trzymać 120 . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 20:49
|
|
|
Dokładnie tak jak Kamil napisał, może i dynamicznie przyspieszając zużywa się chwilowo więcej paliwa niż delikatnie, ale potem przy utrzymywaniu stałej prędkości silnik nie potrzebuje już tyle mocy co na rozpędzanie pojazdu. Inna sprawa że nie zawsze da się utrzymywać stałą prędkość, np. jak co chwile są światła czy cuś... |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:19
|
|
|
...wtedy ecodriving mowi o hamowaniu silnikiem;] |
|
|
|
 |
bartkjs [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 23:12
|
|
|
Dzięki Tomto za podpowiedź. Miałem te same objawy i już nawet przegub wew wymieniłem A dziś odpiąłem ten elektrozawór i cisza. Po raz pierwszy od 5 m-cy nic nie stuka Moje pytanie jest tylko jedno: czy można jeździć bez tego zaworka, czy pogarsza to w jakiś sposób osiągi auta? |
|
|
|
 |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 21:52
|
|
|
Ja swój odpiąłem już jakiś czas temu i nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów, generalnie to według mnie ten cały układ ma sens tylko wtedy gdy się okresowo wymienia wkład węglowy w pochłaniaczu, bo jak nie to pewnie już dawno przestało to spełniać swoją funkcję, ale może niech się jeszcze inni wypowiedzą. |
|
|
|
 |
Julcio
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 22:58
|
|
|
Ja tak miałem w starym silniku mojej fiesty MK5 1.6 103KM
Od kilku dni mi stukało w silniku przy wysokich obrotach - nawet na luzie. Po tygodniu zaświeciła mi się kontrolka silnika, pojechałem do warsztatu i powiedzieli, że panewki mi się obróciły i coś tam jeszcze, to gadałem o tym jeszcze z kumplami i musiałem wymieniać silnik i teraz chodzi mi dobrze, tylko ten olej ostatnio wylał
PS. Na tamtym silniku miałem przejechane około 100.000KM
PS.2 Radzię, abyś pojechał do warsztatu |
|
|
|
 |
|