Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Twardy pedał hamulca po postoju.
Autor Wiadomość
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 1 Mar 2010, 10:42   [MK3] Twardy pedał hamulca po postoju.

Parkuje autko na parkingu. Zanim wylaczek stacyjke to autko jeszcze chwilke chodzi. Wylaczam zaplon - nie ruszam pedału hamulca.

NA drugi dzien rano pedal hamuleca jest bardzo twardy. Dopiero po uruchomieniu auta robi sie miekki.

Wczesniej tego nie bylo. Co moze byc przyczyna takiego zachowania hamulca??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Mar 2010, 11:07   

Madam napisał/a:
NA drugi dzien rano pedal hamuleca jest bardzo twardy. Dopiero po uruchomieniu auta robi sie miekki.
Normalna sprawa, jak silnik nie pracuje to w układzie hamulcowym nie działa wspomaganie, jak pedał mięknie po zapuszczeniu silnika to bardzo dobry objaw, znaczący nie mniej nie więcej jak to ze servo pracuje i wspomaga układ w czasie hamowania.

Cytat:
Wczesniej tego nie bylo. Co moze byc przyczyna takiego zachowania hamulca??
Myślę że było, bo jak pisałem to normalne i jak najbardziej prawidłowe,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Mar 2010, 11:57   

Madam, poczytaj o działaniu podciśnieniowego wspomagania hamulców...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 1 Mar 2010, 13:59   

Madam, moze miec po czesdci racje tez mam cos takiego, wylacze silnik po paru minutach pedal robi sie zarabiscietwardy takze nie zabardzo idzie przychamowac jesli samochod jest na wzniesieniu (trzeba niezle depnac)
druga sprawa to po uruchomieniu silnika pedal jest masakrycznie mieekki tak ze wpada niemalze w podloge
tylko ze u mnie jest rabniete serwo (ma wycieki itd.) ale to serwo odkad pamietam jest tak samo zrabane i kiedys chamowalo lepiej
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Mar 2010, 14:02   

stahoojedyn napisał/a:
serwo odkad pamietam jest tak samo zrabane i kiedys chamowalo lepiej
widać jednak "zrąbało się" bardziej...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Mar 2010, 14:26   

stahoojedyn napisał/a:
Madam, moze miec po czesdci racje tez mam cos takiego, wylacze silnik po paru minutach pedal robi sie zarabiscietwardy takze nie zabardzo idzie przychamowac jesli samochod jest na wzniesieniu (trzeba niezle depnac)
No ale niekt nie twierdzi że tak ma nie być,,, macie oboje racje,,,

stahoojedyn napisał/a:
druga sprawa to po uruchomieniu silnika pedal jest masakrycznie mieekki tak ze wpada niemalze w podloge
Tego też nikt nie neguje, jak najbardziej prawidłowy objaw,,,

stahoojedyn napisał/a:
tylko ze u mnie jest rabniete serwo (ma wycieki itd.) ale to serwo odkad pamietam jest tak samo zrabane i kiedys chamowalo lepiej
Znasz swoje auto i wiesz najlepiej, ale servo to pusta puszka z powietrzem a dokładniej jego brakiem (próżnia, podciśnienie) i to wszystko, zero płynów, naprawdę trudno o wyciek,,, chociaż nie zaznam się na tym za dobrze, najlepiej jak sobie wymienicie servo, tylko na nowe, bo z używką będzie tak samo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 1 Mar 2010, 14:42   

dobra moze nie wycieka z serwa tylko na nie kapie ale powietrze zawsze spierdzielalo
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 1 Mar 2010, 14:45   

Madam napisał/a:
pedal hamuleca jest bardzo twardy. Dopiero po uruchomieniu auta robi sie miekki.
Mam tak od nowości i uważam to za prawidłowość... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 1 Mar 2010, 16:05   

Parzych napisał/a:
pedal hamuleca jest bardzo twardy. Dopiero po uruchomieniu auta robi sie miekki.
Mam tak od nowości i uważam to za prawidłowość... :yes:

wszystko sie zgadza tylko zalezy do jakiego stopnia robi sie miekki
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Mar 2010, 16:49   

stahoojedyn, jak Ci się robi za miękki to masz hamulce do naprawy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 2 Mar 2010, 05:30   

Wczesniej problemu z twrdym pedalem hamulca nie mialem jesli zatrzymalem sie na plaskiej poziomej nawierzchni. Auto moglo stac nawet dwa dni i rano pedał zawsze byl miekki. Oczywiscie gdy kilka razy go nacisnalem na nie pracujacym silniku to robil sie twardy.

Inaczej bylo jesli parkowalem na wzniesieniu z wcisnietym hamulcem. Wtedy po wylaczeniu zaplonu i wrzuceniu biegu pedal byl zawsze twardy.

Zhamulcami nie mialem nigdy problemow auto od razu hamuje po wcisnieciu pedału. Teraz tez tak jest.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Mar 2010, 07:07   

Madam napisał/a:
Wczesniej problemu z twrdym pedalem hamulca nie mialem jesli zatrzymalem sie na plaskiej poziomej nawierzchni. Auto moglo stac nawet dwa dni i rano pedał zawsze byl miekki.
To w/g mnie nie dobrze, bo znaczy nie mniej ni więcej jak to że servo trzymało cały czas podciśnienie, zupełnie niepotrzebnie pracując na postoju auta, wspomaganie wystarczy że działa jakieś 5minut po zgaszeniu silnika, lub właśnie 2-3 naciśnięcia,,, i tyle, więcej nie trzeba,,,

Madam napisał/a:
Zhamulcami nie mialem nigdy problemow auto od razu hamuje po wcisnieciu pedału. Teraz tez tak jest.
No to wytłumacz gdzie masz problem?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 2 Mar 2010, 07:51   

Problem jest taki ze gdy podczas uruchamiania auto stoi na lekko pochylonej gorce to musze wcisnac hamulec ale sie go nie da. Auto zaczyna sie toczyc w dol. Zauwazylem ze wtedy jak bardzo mocno nacisne pedal hamulca to wycieka plyn hamulcowy z pompy na skrzynie.

Dzis rano musialem przytrzymac hamulec i auto dziwni esie uruchomilo. Pracowalo na bardzo niskich obrotach. Swiecila sie kontrolka ladowania. Jak dodalem gazu to kontrolka zgasla obroty bardzo mocno spadly do okolo 500 obr/min i zaraz wzrosly do 1000 obr/min. Mialem tak przez cala droge tj 7 km nawet jak silnik juz sie zagrzal. Chodzi mi o spadek obrotow po wrzuceniu luzy lub wcisnieciu sprzegla.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Mar 2010, 09:44   

Madam napisał/a:
Problem jest taki ze gdy podczas uruchamiania auto stoi na lekko pochylonej gorce to musze wcisnac hamulec ale sie go nie da.
Jest coś takiego jak ręczny, to jest właśnie do takich rzeczy,,,

Madam napisał/a:
Zauwazylem ze wtedy jak bardzo mocno nacisne pedal hamulca to wycieka plyn hamulcowy z pompy na skrzynie.
No to jak pisałem - hamulce do naprawy, co do uruchomienia auta to raczej nie ma wspólnego mianownika z ukłądam hamulcowym, ale od czegoś trzeba naprawy zacząć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Mar 2010, 11:06   

JoeMix, jeśli ma nieszczelne serwo, to silnik mógł tamtędy zaciągać lewe powietrze :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Mar 2010, 11:27   

No jak by miał na tyle nieszczelne że by silnik ciągną na lewo to by raczej servo nie działało jak trzeba a on pisze że mu elegancko chodzi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2 Mar 2010, 15:06   

ha haa :fox:
a moze byc tak ze podczas zaciagania powietrza przez serwo cos piszczy, a gdzy sie podniesie korek wlewu oleju przestaje ? ;/
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Mar 2010, 15:20   

A co ma servo do korka oleju,,, jak piszczy i przestaje po zdjęciu korka to raczej coś nie tak z układem przewietrzania silnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Mar 2010, 15:33   

Moja rada? Jedź do mechanika, bo tak czy siak sam nic nie będziesz naprawiał, a koledzy strzępią jezyki (palce) a Ty co post piszesz o kolejnej, innej usterce.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2 Mar 2010, 18:10   

kamil wolski jesli do mnie gadasz to masz racje co troche nowa usterka
niektore z tych rzeczy pewnie zrobie sam, niektore z czyjas pomoca, a napewno nie obejdzie sie czasem bez bardziej wymagajacej naprawy z udzialem mechanika

poza tym chocby robil wszystko mechanik wolalbym wiedziec co fionie dolega coby fachman mnie nie oszwabil

nie dodaje na koncu posta o boze jak to zrobic, czy bedzie mi do tego potrzebny klucz dynamometryczny czy wystarczy zwykla dycha ? po czym nie lece do mechanika

nie ma w szukajce pytam, kto umie pomoc pomaga, komu sie nie chce udzielac ogranicza sie do humor dnia i kup teraz

guzik wiem o roznych podzespolach ich wymianie itd., ale jesli moge pomoc mniej doswiadczonemu uzytkownikowi z checia pomagam

z szacunkiem pozdrawiam
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.