[MK3] Gaśnie po resecie komputera |
Autor |
Wiadomość |
lukryb33
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd: Bieżuń
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 13:09 [MK3] Gaśnie po resecie komputera
|
|
|
Witam !Tak jak w temacie fiestka (mk3) gaśnie mi po resecie komputera. Reset robiłem gdyż miała zbyt duże obroty około 1300-1400 na biegu jałowym. Teraz ma około 900-1000 i wszystko byłoby ok tylko po włączeniu obciążenia np. świateł obroty spadają do 500 i autko mi gaśnie no czasami znowu wejdzie na obroty ale z reguły gaśnie, szczególnie gdy wybrałem się na przejażdżkę przy zmianie biegów gasła mi za każdym razem gdy schodziła do biegu jałowego. Zauważyłem, że po wyjęciu małego wężyka od filtra powietrza autko wchodzi na wysokie obroty, natomiast gdy założę prawie się zadusi. Reset robiłem "domowymi" sposobami tj. zdjęcie klem z akumulatora, dodam jeszcze, że mam silnik 1.4 cat. Proszę o pomoc we wtorek mam pilny wyjazd i muszę coś wymyślić.
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2010, 13:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kamil8787
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 37 Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 75 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 13:21
|
|
|
Podjedź do elektryka niech ci sprawdzi skrzynki bezpieczników. U mnie jak włączyłem światła to zdychał mi tak samo jak tobie winą było zwarcie. |
_________________ Jest:
Fiesta Mk3 1.1i
Clio 1 1.1 pb+LPG
Fiesta mk 3.5 1.6 16 v 88km + lpg futra |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 13:22
|
|
|
lukryb33 napisał/a: | Teraz ma około 900-1000 i wszystko byłoby ok tylko po włączeniu obciążenia np. świateł obroty spadają do 500 i autko mi gaśnie no czasami znowu wejdzie na obroty ale z reguły gaśnie | Czyli alternator działa ale po takim zachowaniu widać że elektronika nie reaguje na obciążenie silnika więc do kontroli wszystko z z tym związane CPP, silniczek krokowy i co tam jeszcze za to odpowiada,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
lukryb33
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd: Bieżuń
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 14:59
|
|
|
JoeMix krokowiec jest na 100% dobry gdyż działa ok wysuwa się po odpaleniu autka i po chwili chowa się, jeszcze muszę sprawdzić CPP jutro będę miał dopiero miernik więc sprawdzę CPP. Teraz sobie myślę czy to nie jest przypadkiem VSS. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 15:39
|
|
|
podejrzewam że taki kwiatek raz-dwa by wyszedł na autodiagnozie... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 16:01
|
|
|
sprawdz ladowanie, klemy, mase |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 28 Lut 2010, 16:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukryb33
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd: Bieżuń
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 16:09
|
|
|
Podejrzewam że raczej akumulator nic do tego nie ma a ładowanie jest ok. Może jakiś inny pomysł? |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 16:11
|
|
|
po zapaleniu swiatel na odpalonym silniku napiecie wynosi wiec ile? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 16:48
|
|
|
lukryb33 napisał/a: | Teraz sobie myślę czy to nie jest przypadkiem VSS | VSS jest od prędkości jazdy, na postoju raczej bez znaczenia powinien być,,, odepnij to sie przekonamy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 16:51
|
|
|
lukryb33'owi chodzilo prawdopodobnie o czujnik na wale CPS, a nie o czujnik predkosci liniowej VSS |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 17:51
|
|
|
CPS Crankshaft Position Sensor
Crankshaft Position zwany CKP'em |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 18:17
|
|
|
Czy 1.4 nie wychodziły albo z klasycznym aparatem albo z DISem? Tak coś mnie się widzi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 19:02
|
|
|
jesli to F4A to tam sa dwa czujniki temp. chlodziwa i powietrza i na wale magnetyczny polaczony z modulem zaplonu, bez swiatel wszystko dziala OK? silnik wchodzi w obroty? tylko że ma je zaniżone na jalowym? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 28 Lut 2010, 19:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
lukryb33
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd: Bieżuń
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 19:02
|
|
|
Jutro sprawdzę CPP i krokowca może coś pomoże. Tak nawet na postoju jest ok jak nic nie mam włączone, problem się robi gdy przy włączonym jakimś odbiorniku prądu np światła dodam gazu i puszczę go na jałowy bieg obroty spadają do 500 tak ze samochód ledwie pyrkocze i czasami zgaśnie a czasami wejdzie z powrotem na 1000. Może ktoś mi napisze jak dokładnie zrobić reset? |
Ostatnio zmieniony przez lukryb33 28 Lut 2010, 19:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 19:03
|
|
|
to tez oczywiscie, sprawdz iskre na kazdej, swiece kiedy wymieniane? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
lukryb33
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd: Bieżuń
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 19:11
|
|
|
Świec nie wymieniałem ze trzy lata, ale dziwne jest to że przed resetem były zbyt wysokie obroty(1300-1500) a teraz są za niskie. Auto normalnie wchodzi na obroty problem jest gdy puszczę gaz i obroty spadają do 1000. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 19:22
|
|
|
nie sprawdzaj zadnego czujnika na wale w takim razie, napisz ile obrotow łapie, wchodzi na max? podaj dokladnie, jak wchodzi na max obroty to jest zdrowe, kwestia ustawien jalowych, czyli czujniki temp raczej malo prawdopodobnie bo by mial nieodpowiedni sklad mieszanki po wcisnieciu gazu dla wyzszych obr. (trzeba by pomierzyc opornosci dla roznych temp), krokowiec obstawiam lub potencjometr |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 28 Lut 2010, 19:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukryb33
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd: Bieżuń
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 19:27
|
|
|
Sprawdzałem już wcześniej na max wchodzi bez problemu moc też jest ok rwie asfalt za sobą problem jest ciągle z tymi niskimi obrotami. Gdzie jest ten czujnik temperatury? Jutro pomierzę CPP |
|
|
|
 |
|