Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Odczytanie testów
Autor Wiadomość
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Lut 2010, 23:44   [MK6] Odczytanie testów

Przeglądałem te z mk5, jednak się różnią dużo. Jak ktos może pomóc to bardzo proszę




Silnik 1.25 16v Duratec
Test na uruchomionym silniku/wolne obroty/

1. 6A6E
2. 8888,88
3. bUIb
4. A 0000
5. nr 0850
6. EE 85
7. CF 1 80
8. CF2 00
9. CF3 00
10. E 199 ( migając)
11. dtc/NONE ( migając)
12. Ł 0000
13. 560000 lub S60000
14. E 0746 - dwie ostatnie cyfry zmiennie wyszukując
15. Ł 60285 –trzy ostatnie cyfry zmiennie wyszukując
16. F 1 162-ostatnia cyfra zmiennie wyszukując
17. FP 1117-dwie ostatnie cyfry zmiennie wyszukując
18. FPŁ 115-dwie ostatnie cyfry zmiennie wyszukując
19. F 60005
20. 0 08 C
21. C6 003
22. odo 000 - poprzedni odczyt / odo 023 /
23. trn --
24. IUd 00
25. bAŁ 14 0 -ostatnia litera /raczej T/
26. bF- 0
27. hb - 6
28. SLP – 0
29. LC00 10
30. Cr - 0
31. AC - 0
32. PO – 00
33. P2 - 01
34. P6 -2d / miałem kiedyś odczyt- P6 - 29 /
35. Ad0 18 1
36. Ad 1113 -ostatnia cyfra zmiennie
37. Ad 2255 - zawsze taki sam odczyt
38. Ad 4255 - zawsze taki sam odczyt
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
lucash 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Małopolska
Wysłany: 24 Lut 2010, 01:12   

Tylko kilka na tę chwilę udało mi się rozszyfrować wg TIS'a :ok:

1. GAGE - wskazówki
2. 8888 - test wyświetlacza (wszystkie segmenty)
3. bULb - test kontrolek
4. ???
5. nr xxxx - Wyświetla poziom i typ pamięci ROM zestawu wskaźników zachowane w pamięci nieulotnej.
6. EExx - "Błąd sumy kontrolnej - nie wymagany"
7. CF1 80 - "Konfiguracja - nie wymagany"
8. CF2 00 - "Konfiguracja - nie wymagany"
9. CF3 00 - "Konfiguracja - nie wymagany"
10. ???
11. dtc/NONE - lista kodów błędów diagnostycznych (jeśli OK miga NONE)
12. t0000 - Wyświetla prędkość obrotową silnika (obr/min). Kreski na wyświetlaczu drogomierza oznaczają brak sygnału
13. SGXXXX - "Sygnał wyjściowy prędkościomierza"
14. ???
15. tGXXXX- Sygnał wyjściowy obrotomierza
16. F1 XXX - "Wyświetla sygnał poziomu paliwa. 000 - 009 - obwód zwarty. 010 - 254 - normalny zakres. 255 - obwód otwarty"
17. FP1 XXX- Sygnał wejściowy - nie wymagany
18. FPt XXX - Sygnał wejściowy - nie wymagany
19. FGXXXX - Wyświetla liczbę segmentów świecących się na wyświetlaczu poziomu paliwa
20. xxxc - Wyświetla ostatni sygnał wejściowy temperatury płynu chłodzącego silnik w 1/10 stopni C
21. CGxxxx - Temperatura silnika
22. odoXXX - Sygnał wejściowy drogomierza
23. Sygnał wejściowy - nie wymagany
24. Sygnał wejściowy - nie wymagany
25. bAtxxx - napięcie akumulatora (postój ~12V, włączony silnik ~14V)
26. bF- x - Czujnik płynu hamulcowego
27. hb - x - -O - Hamulec ręczny zwolniony. -G - Hamulec ręczny włączony
28. SLP – x - -b - Światła parkowania włączone. -O - Światła parkowania wyłączone
29. LCxxxx - Cykl pracy wyświetlacza
30. Cr - x - Sygnał rozruchowy - Wyświetla sygnał wejściowy czujnika wału korbowego do zestawu wskaźników. -b - Wysoka wartość sygnału wejściowego. -O - Niska wartość sygnału wejściowego.
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Lut 2010, 11:43   

Dzięki lukash, bardzo dużo pomogłeś. Czy mogę znać źródło info?
Natomiast co do poz.20-wyświetla 008 C, powinno chyba być 080 C. Do zbiorniczka wyrównawczego włożyłem w momencie testu termometr rtęciowy(ciepłowniczy) i temp. na nim wskazywała 82oC
W tym przypadku także poz.21 nie wskazuje temp. płynu, albo test wskazuje źle.
Poz. 29-czy nie jest powiązana z temp. płynu? Może np max. wskazanie temp. od ostatniego testu. Wcześniej taką temp. miałem w pozycji 20 /przesyłam foto/powinno wyświetlać 100o C
Natomiast poz. 36,37,38 kojarzą mi się z obrotami silnika. 36 raczej bieżące obroty, a nie wiem skąd te następne?
Czekam na dalsze wnioski i uzupełnienie tabeli testów :)

_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
lucash 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Małopolska
Wysłany: 24 Lut 2010, 15:03   

Źródłem jest fordowski TIS, to wg niego podałem Ci rozpiskę kolejnych pozycji na wskaźniku, link znajdziesz w moim podpisie ;)
Przyznam się szczerze, że w Fieścinie jeszcze nie zagłębiałem się we wskazania z kompa, jedyne co robiłem to odczyt DTC - jako, że zawsze do tej pory było NONE, nie grzebałem dalej :ok:
W moim Focusie, podczas zabawy w odczyt z kompa większość pozycji zgadzała się z opisem z TISa.
_________________
T I S
e-T I S
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
----
Focus 1.8 TDCi
Fiesta 1.4 TDCi
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Lut 2010, 20:05   

Wracając do tematu, to przyznaję podałem kilka nieścisłości:
A więc: moim odczycie „Ł” to oczywiście ,,t” a według opisu forumowiczów, niektóre moje ,,6” to ,,G” Napisałem tak jak mam na wyświetlaczuJ

Poz. 14 –to wszystkie cyfry zmienne, czyli wskazania obrotów silnika

Poz. 15 – tG 0285 jest dla mnie w tej chwili najciekawsza, bo przy obrotach silnika(około 5k) może wzrosnąć do wielkości tG 1650
Wartość ta przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie wskazuje:tG 0064
Jeżeli ktoś ma dostęp do poz.15 to bardzo proszę o wyjaśnienia. Mnie najbardziej kojarzy się ta wartość z ciśnieniem płynu chłodzącego, lecz nie słyszałem o takim czujniku w mk6, i parametry duże.

Poz. 21. wskazuje liczbowo ilość wyświetlanych segmentów na wskaźniku temp. płynu, w tym przypadku- trzy

Poz. 29. wyświetla stale: LC 0010, oznacza to iż wskazanie w 20 poz. należy pomnożyć przez liczbę 10 aby otrzymać odczyt w stopniach C
W przypadku mojego silnika wskazanie to zmienia się od ( 0 do 10), czyli jest 11 punktów wskazań


Poz.36 wbrew wcześniejszym przemyśleniom nie jest związana bezpośrednio z obrotami, a następne też są jeszcze jak widać nie rozwiązane, a też ciekawe.
Myślę, że wcześniej czy później ktoś na ten temat napisze.lukash, te linki będą bardzo pomocne w przyszłości. Serdeczne dzięki. :ok:
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
lucash 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Małopolska
Wysłany: 1 Mar 2010, 10:01   

Niektóre liczby będą trudne do odczytania ze względu na zapis HEX :-P
_________________
T I S
e-T I S
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
----
Focus 1.8 TDCi
Fiesta 1.4 TDCi
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Mar 2010, 11:00   

lucash napisał/a:
Niektóre liczby będą trudne do odczytania ze względu na zapis HEX :-P


A co to takiego, zapis HEX?
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
lucash 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Małopolska
Wysłany: 1 Mar 2010, 11:32   

To szesnastkowy system liczbowy, TUTAJ masz wyjaśnienie :)
_________________
T I S
e-T I S
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
----
Focus 1.8 TDCi
Fiesta 1.4 TDCi
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Mar 2010, 13:31   

lucash napisał/a:
To szesnastkowy system liczbowy, TUTAJ masz wyjaśnienie :)


Czyli jak widać to cyfra ,,G" w tym zapisie nie istnieje :-P

[ Dodano: Pon Mar 01, 2010 13:46 ]
jurek napisał/a:
lucash napisał/a:
To szesnastkowy system liczbowy, TUTAJ masz wyjaśnienie :)


Czyli jak widać to litera,,G" w tym zapisie nie istnieje :-P

Czy w związku z tym zastępuje ją cyfra ,,0"
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
lucash 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Małopolska
Wysłany: 1 Mar 2010, 20:52   

Nie wszystkie pola są istotne, z resztą TIS to weryfikuje. Sam nie zgłębiałem tematu, bardziej niż było mi to potrzebne <8>
_________________
T I S
e-T I S
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
----
Focus 1.8 TDCi
Fiesta 1.4 TDCi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.