
|
[MK6] Odczytanie testów |
Autor |
Wiadomość |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 23:44 [MK6] Odczytanie testów
|
|
|
Przeglądałem te z mk5, jednak się różnią dużo. Jak ktos może pomóc to bardzo proszę
Silnik 1.25 16v Duratec
Test na uruchomionym silniku/wolne obroty/
1. 6A6E
2. 8888,88
3. bUIb
4. A 0000
5. nr 0850
6. EE 85
7. CF 1 80
8. CF2 00
9. CF3 00
10. E 199 ( migając)
11. dtc/NONE ( migając)
12. Ł 0000
13. 560000 lub S60000
14. E 0746 - dwie ostatnie cyfry zmiennie wyszukując
15. Ł 60285 –trzy ostatnie cyfry zmiennie wyszukując
16. F 1 162-ostatnia cyfra zmiennie wyszukując
17. FP 1117-dwie ostatnie cyfry zmiennie wyszukując
18. FPŁ 115-dwie ostatnie cyfry zmiennie wyszukując
19. F 60005
20. 0 08 C
21. C6 003
22. odo 000 - poprzedni odczyt / odo 023 /
23. trn --
24. IUd 00
25. bAŁ 14 0 -ostatnia litera /raczej T/
26. bF- 0
27. hb - 6
28. SLP – 0
29. LC00 10
30. Cr - 0
31. AC - 0
32. PO – 00
33. P2 - 01
34. P6 -2d / miałem kiedyś odczyt- P6 - 29 /
35. Ad0 18 1
36. Ad 1113 -ostatnia cyfra zmiennie
37. Ad 2255 - zawsze taki sam odczyt
38. Ad 4255 - zawsze taki sam odczyt |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
lucash

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 01:12
|
|
|
Tylko kilka na tę chwilę udało mi się rozszyfrować wg TIS'a
1. GAGE - wskazówki
2. 8888 - test wyświetlacza (wszystkie segmenty)
3. bULb - test kontrolek
4. ???
5. nr xxxx - Wyświetla poziom i typ pamięci ROM zestawu wskaźników zachowane w pamięci nieulotnej.
6. EExx - "Błąd sumy kontrolnej - nie wymagany"
7. CF1 80 - "Konfiguracja - nie wymagany"
8. CF2 00 - "Konfiguracja - nie wymagany"
9. CF3 00 - "Konfiguracja - nie wymagany"
10. ???
11. dtc/NONE - lista kodów błędów diagnostycznych (jeśli OK miga NONE)
12. t0000 - Wyświetla prędkość obrotową silnika (obr/min). Kreski na wyświetlaczu drogomierza oznaczają brak sygnału
13. SGXXXX - "Sygnał wyjściowy prędkościomierza"
14. ???
15. tGXXXX- Sygnał wyjściowy obrotomierza
16. F1 XXX - "Wyświetla sygnał poziomu paliwa. 000 - 009 - obwód zwarty. 010 - 254 - normalny zakres. 255 - obwód otwarty"
17. FP1 XXX- Sygnał wejściowy - nie wymagany
18. FPt XXX - Sygnał wejściowy - nie wymagany
19. FGXXXX - Wyświetla liczbę segmentów świecących się na wyświetlaczu poziomu paliwa
20. xxxc - Wyświetla ostatni sygnał wejściowy temperatury płynu chłodzącego silnik w 1/10 stopni C
21. CGxxxx - Temperatura silnika
22. odoXXX - Sygnał wejściowy drogomierza
23. Sygnał wejściowy - nie wymagany
24. Sygnał wejściowy - nie wymagany
25. bAtxxx - napięcie akumulatora (postój ~12V, włączony silnik ~14V)
26. bF- x - Czujnik płynu hamulcowego
27. hb - x - -O - Hamulec ręczny zwolniony. -G - Hamulec ręczny włączony
28. SLP – x - -b - Światła parkowania włączone. -O - Światła parkowania wyłączone
29. LCxxxx - Cykl pracy wyświetlacza
30. Cr - x - Sygnał rozruchowy - Wyświetla sygnał wejściowy czujnika wału korbowego do zestawu wskaźników. -b - Wysoka wartość sygnału wejściowego. -O - Niska wartość sygnału wejściowego. |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 11:43
|
|
|
Dzięki lukash, bardzo dużo pomogłeś. Czy mogę znać źródło info?
Natomiast co do poz.20-wyświetla 008 C, powinno chyba być 080 C. Do zbiorniczka wyrównawczego włożyłem w momencie testu termometr rtęciowy(ciepłowniczy) i temp. na nim wskazywała 82oC
W tym przypadku także poz.21 nie wskazuje temp. płynu, albo test wskazuje źle.
Poz. 29-czy nie jest powiązana z temp. płynu? Może np max. wskazanie temp. od ostatniego testu. Wcześniej taką temp. miałem w pozycji 20 /przesyłam foto/powinno wyświetlać 100o C
Natomiast poz. 36,37,38 kojarzą mi się z obrotami silnika. 36 raczej bieżące obroty, a nie wiem skąd te następne?
Czekam na dalsze wnioski i uzupełnienie tabeli testów
 |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
lucash

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 15:03
|
|
|
Źródłem jest fordowski TIS, to wg niego podałem Ci rozpiskę kolejnych pozycji na wskaźniku, link znajdziesz w moim podpisie
Przyznam się szczerze, że w Fieścinie jeszcze nie zagłębiałem się we wskazania z kompa, jedyne co robiłem to odczyt DTC - jako, że zawsze do tej pory było NONE, nie grzebałem dalej
W moim Focusie, podczas zabawy w odczyt z kompa większość pozycji zgadzała się z opisem z TISa. |
_________________ T I S
e-T I S
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
----
Focus 1.8 TDCi
Fiesta 1.4 TDCi |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 20:05
|
|
|
Wracając do tematu, to przyznaję podałem kilka nieścisłości:
A więc: moim odczycie „Ł” to oczywiście ,,t” a według opisu forumowiczów, niektóre moje ,,6” to ,,G” Napisałem tak jak mam na wyświetlaczuJ
Poz. 14 –to wszystkie cyfry zmienne, czyli wskazania obrotów silnika
Poz. 15 – tG 0285 jest dla mnie w tej chwili najciekawsza, bo przy obrotach silnika(około 5k) może wzrosnąć do wielkości tG 1650
Wartość ta przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie wskazuje:tG 0064
Jeżeli ktoś ma dostęp do poz.15 to bardzo proszę o wyjaśnienia. Mnie najbardziej kojarzy się ta wartość z ciśnieniem płynu chłodzącego, lecz nie słyszałem o takim czujniku w mk6, i parametry duże.
Poz. 21. wskazuje liczbowo ilość wyświetlanych segmentów na wskaźniku temp. płynu, w tym przypadku- trzy
Poz. 29. wyświetla stale: LC 0010, oznacza to iż wskazanie w 20 poz. należy pomnożyć przez liczbę 10 aby otrzymać odczyt w stopniach C
W przypadku mojego silnika wskazanie to zmienia się od ( 0 do 10), czyli jest 11 punktów wskazań
Poz.36 wbrew wcześniejszym przemyśleniom nie jest związana bezpośrednio z obrotami, a następne też są jeszcze jak widać nie rozwiązane, a też ciekawe.
Myślę, że wcześniej czy później ktoś na ten temat napisze.lukash, te linki będą bardzo pomocne w przyszłości. Serdeczne dzięki. |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
lucash

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 10:01
|
|
|
Niektóre liczby będą trudne do odczytania ze względu na zapis HEX |
_________________ T I S
e-T I S
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
----
Focus 1.8 TDCi
Fiesta 1.4 TDCi |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 11:00
|
|
|
lucash napisał/a: | Niektóre liczby będą trudne do odczytania ze względu na zapis HEX |
A co to takiego, zapis HEX? |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
lucash

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 11:32
|
|
|
To szesnastkowy system liczbowy, TUTAJ masz wyjaśnienie |
_________________ T I S
e-T I S
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
----
Focus 1.8 TDCi
Fiesta 1.4 TDCi |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 13:31
|
|
|
lucash napisał/a: | To szesnastkowy system liczbowy, TUTAJ masz wyjaśnienie |
Czyli jak widać to cyfra ,,G" w tym zapisie nie istnieje
[ Dodano: Pon Mar 01, 2010 13:46 ]
jurek napisał/a: | lucash napisał/a: | To szesnastkowy system liczbowy, TUTAJ masz wyjaśnienie |
Czyli jak widać to litera,,G" w tym zapisie nie istnieje |
Czy w związku z tym zastępuje ją cyfra ,,0" |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
lucash

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 20:52
|
|
|
Nie wszystkie pola są istotne, z resztą TIS to weryfikuje. Sam nie zgłębiałem tematu, bardziej niż było mi to potrzebne |
_________________ T I S
e-T I S
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
----
Focus 1.8 TDCi
Fiesta 1.4 TDCi |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|