[MK3] Nie pali bo nie dostaje paliwa - problem |
Autor |
Wiadomość |
Mościak

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 40 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 13:46 [MK3] Nie pali bo nie dostaje paliwa - problem
|
|
|
Witam serdecznie. Mam ogromny problem z moją Fieściną. Nigdy nie miałem z nią tego typu problemów, było -22 stopnie, wsiadałem, odpalałem i jechałem. Wczoraj normalnie zapaliła, pojechałem do babci, po 2h wsiadam i ni cholery nie zapali... Zlokalizowałem, że nie dostaje paliwa, bo jak mu się leje z góry w gaźnik to pali, i po chwili gaśnie.
Pierwsza myśl, że filtr paliwa się zapchał, no to pojechałem tam dzisiaj i wymieniłem ten filtr, odpalam, i dalej nic... Co to może być? Pompka paliwa? Ileż ku*w poleciało dzisiaj... |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 13:53
|
|
|
na pewno masz gaźnik? bo sądząc po roczniku bardziej podejrzewałbym Twoją fionę o monowtrysk |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mościak

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 40 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 14:05
|
|
|
Już były tutaj na forum kiedyś dywagacje na temat tego czy to gaźnik. Powiedz mi - bo ja jestem laik - jak to rozpoznać?
Bo w dowodzie mam wbite 55km i 95r. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 14:12
|
|
|
monowtrysk ma w wydechu w okolicy rozrusznika sondę lambda, pod puchą filtra powietrza jest krokowiec i CPP, a sam zespół monowtrysku to 1 gardziel z wtryskiwaczem pośrodku (gaźnik ma 2 gardziele), na ścianie grodziowej MAP sensor.
tak wygląda monowtrysk po zdjęciu pokrywy obudowy filtra powietrza:
a tak MAP sensor na ścianie grodziowej
 |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mościak

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 40 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 14:19
|
|
|
To chyba będzie to jednak monowtrysk . Tak to jest, jak się człowiek kompletnie nie zna. Fieścina to moje pierwsze auto. Przy okazji, co to jest klik ? Zawsze mnie zastanawiało.
A wracając do problemu, potrafisz mi pomóc? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 14:26
|
|
|
to jest jakiśtam rezystorek, jak pamiętam coś od wtryskiwacza.
skoro to monowtrysk, to czy po włączeniu zapłonu słychać charakterystyczne bzyczenie pompy przez jakąś sekundę? jak nie, to sprawdź bezpieczniki i przekaźnik pompy - TUTAJ spis co jest co... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mościak

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 40 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 14:36
|
|
|
Nigdy się nie wsłuchiwałem w żadne bzyczenie. Moje auto stoi 2,5km od domu, ale w takim razie lece sprawdzić bezpieczniki. |
_________________ 1.1i 55km |
|
|
|
 |
ozi lbn
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 15 Skąd: lublin
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 15:33
|
|
|
panowie mam podobny problem . Czytam forum od 2 dni i tak sobie mysle ze moze to czujnik wstrzasowy cos blokuje , tylko nie wiem gdzie tego szukac |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 15:35
|
|
|
może tak być - wyłącznik wstrząsowy jest za plastikiem słupka drzwi, przy lewej nodze kierowcy. idzie przełączyć paluchem, jest do tego specjalny otwór. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
ozi lbn
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 15 Skąd: lublin
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 16:43
|
|
|
A ten czujnik blokuje tylko pompe czy czly zaplon ,moze on byc przyczyna braku iskry |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 16:45
|
|
|
wyłącza pompę. jego zadaniem nie jest ochrona przed kradzieżą tylko wyciekiem i zapłonem paliwa z układu po wypadku. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mościak

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 40 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:14
|
|
|
A u mnie lipa... Bezpieczniki sprawdziłem, wszystkie dobre. Ten przekaźnik pompy to nie wiem jak sprawdzić czy jest ok, oglądałem go i nic złego nie zauważyłem. Co do bzyczenia pompy, to albo jestem głuchy, albo tego nie słychać. Tylko takie cyknięcie jak przekręcam kluczyk. U mnie też może być ten czujnik wstrząsowy? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:18
|
|
|
Mościak, może być wyłącznik.
Przekaźnik "na szybko" sprawdzisz dotykając go przy przekręcaniu zapłonu. Jak nie cyknie, to trup (albo nie dostaje wysterowania). Jak wyciągniesz i okaże się że ma popalone nóżki, to do reanimacji albo wymiany. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mościak

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 40 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:21
|
|
|
A ile takie cudo by kosztowało? Może po prostu kupię nowy i wymienię? Chyba, że to grubszy wydatek. Wyjmowałem go, i jego nóżki nie były przepalone. A jeśli byłaby to walnięta pompa paliwowa, to gdzie ona się znajduje i czy wymiana jej jest bardzo skomplikowaną rzeczą? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:54
|
|
|
obawiam się że może być problem z dostępnością od ręki . W skrzynce są dwa ważne przekaźniki zielony duzy i mniejszy niedaleko niego . Zielony duży załącza zasilanie kompa wtysku i zasilanie przekaźnika pompy .
wyłącznik wstrząsowy jest odpowiedzialny tylko za odcięcie zasilania do pompy i jest na przewodach za przekaźnikiem a przed pompą . jeśli jej nie słychać to sprawdź czy jest iskra . jak jest iskra to zdejmij obudowę z przekaźnika pompy i wciśnij go palcem albo zapałką . jeśli nadal to nic nie da to padla pompa albo połączenie z nią . |
|
|
|
 |
Mościak

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 40 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 14:45
|
|
|
Fiestka stoi już pod domem! . Okazało się, że mam wy*ebaną wtyczkę od pompy. Sklejenie jej dało oczekiwany efekt... Ale i tak trzeba kupić nową i wymienić. Uff... dzięki wszystkim, którzy się zaangażowali w pomoc . Pozdro |
|
|
|
 |
|