[MK3] Czujnik temp. cieczy chłodzącej - z kolektora ssącego. |
Autor |
Wiadomość |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 05:49 [MK3] Czujnik temp. cieczy chłodzącej - z kolektora ssącego.
|
|
|
Jak sprawdzic czy czujnik temperatury ciechy chlodzacej ten wkrecony w kolektor ssacy jest dobry. Tster na buzzerku nie pokazuje błedu. Znalazlem w pdf-ie ze jego opor maleje wraz ze wzrostem temperatury przy - 40 ma jakies 900 ohm a przt 120 tylko 1 ohm. U mnie po wykreceniu z kolektora miernik podczas pomiaru pokazyje zero. Na tescie diody brak przejscia. Jak sie upewnic ze napewno jest on uszkodzony albo sprawny. Podgrzewalem go i studzilem w sniego i nic - brak reakcji na mierniku. Moze zle co smierze.
Co powoduje uszkodzenie czujnika. Jego usterka moze byc wieksze spalanie i okopcenei sondy lambda. Za kazdym razem jak ja wykrece to jest caly czas czarna od sadzy.
Znalazłem podobny czujnik na alledrogo - http://allegro.pl/item907...sta_mondeo.html tylko ze ten jest na klucz 19 a moj w aucie odkrecalem kluczem 25. Moje autko to fiesta 1.1i GFJ z 1991 r.
Jeszcze pyatnko odnosniee czujnika zasysanego powietrza. Jakie powinny byc jego wartosci w zaleznosci od temperatury. Wraz ze wzrostem temp jego opor maleje czy rosnie. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 06:57
|
|
|
Madam napisał/a: | Co powoduje uszkodzenie czujnika. Jego usterka moze byc wieksze spalanie | Może
Madam napisał/a: | Znalazlem w pdf-ie ze jego opor maleje wraz ze wzrostem temperatury przy - 40 ma jakies 900 ohm a przt 120 tylko 1 ohm | I tu jest problem bo większość mierników ma taki błąd pomiaru że wartość np. 3Ohm jest poza ich dokładnością,,, czujnik kosztuje 50-70pln - mimo dość wysokiej ceny bym zaryzykował wymianę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 07:52
|
|
|
Mozecie mi podeslac namiary sklepu internetowego gdzie moge taki czujnik kupic.
Ma ktos z was katalog czesci do fordow - chodzi o co stakiego aby byly podane oryginalne numery seryjne i rysunki z ich umiejscoeieniem. Widzialem co stakiego do skody audi i VW nazywalo sie chyba ETKA. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 10:34
|
|
|
JoeMix napisał/a: | 3Ohm jest poza ich dokładnością, |
tego nie rozumiem przeciętny omomierz do 0,2 oma mierzy bez problemu . Tylko trzeba usunąć błąd pomiarowy kabli .
a co do twoich wartości to nie są poprawne
0st C -88-102Kohm
20st C 35-40Kohm
40st C 15-17Kohm
60st C 7,1-8Kohm
80st C 3-4Kohm .
NIGDY w samochodach nie stosuje się czujników o małej rezystancji np 1 om gdyż słabe złącze kostki wprowadzało by duże przekłamania . Poza tym większość kompów to przerośnięte mikrokontrolery które badają spadki napięcia na elementach po przez istnienie rezystorów podciągających np do +5V .Dlatego np po odpięciu kostki między pinami jest 5V |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 10:45
|
|
|
Mam ksiazke w pdf-ie do fiesty i tam jest podane ze ten czujnik ma opornosc w omach a ni ekilo omach.
Diodalodz skad masz takie informacje ze musi byc w kiloomach. Czy przy sprawdzaniu przejscia na tescie diody powinno cos sie dziac. Miernik moze piszczec albo pokazywac jakies zmiany.
Czy wedlug ciebei mam mierzyc na zakresie powyzej 1koma |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 13:08
|
|
|
to jest oczywiste że musisz mierzyć na zakresie pow 1 K ohm . Proponuje mierzyć na zakresie 200 K . Da to wystarczającą dokładność po podgrzaniu można zejść na zakres niższy . i nie trzymaj paluchami za bolce podczas pomiaru bo zrobisz przekłamanie . Elektrody trzymaj tylko za izolowane części . Miernik podczas pomiaru nie bedzie wydawał z siebie dźwięków . |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 10:38
|
|
|
Diodalodz miales racje. Czujnik wczoraj na dworze temp okolo 0 stopni wskazywal prawie 100kohm rezystancji.
Zastąpiłem ten czujnik rezystorem 3 kohm który odpowiada temp 80 stopni to silnik zaraz po odpaleniu gasł. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:29
|
|
|
nic dziwnego że zgasł . jak był zimny silnik to potrzebował większej dawki paliwa . |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 13:22
|
|
|
Jakie powinny byc wskaznia wedlug serwisowki dla czujnika zasysanego powietrza.
Czytalem gdzies na forum ze jego opornosc rosnie wraz ze wzrostem temp czyli odwrotnie do czujnika cieczy chlodzacej.
Jest on elementem NTC czy PTC. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 03:59
|
|
|
oba czujniki maja identyczne charakterystyki znowu masz złe źródła .
z tym że badanie czujnika temp powietrza pow 60 st to bezsens bo nigdy do takiej wartości nie dojdzie . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 07:23
|
|
|
Panowie ważna rzecz, jedne źródła podają wartość X i ona jest mierzona na czujniku odłączonym od instalacji między jego stykami, inne źródła podają wartość Y mierzona np. na kostce komputera między pinami x i y przy podłączonej lub odłączonej kostce do komputera. i to będą zupełnie inne wartości. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 21:47
|
|
|
JoeMix napisał/a: | pinami x i y przy podłączonej lub odłączonej kostce do komputera. i to będą zupełnie inne wartości. |
dokonaj pomiaru oporu na podłączonej kostce kompa a dostaniesz flache . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 21:56
|
|
|
To był taki przykład,,, ale są tacy co się wkłuwają pinezkami w kable,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 22:14
|
|
|
Czujnik zasysanego powietrza jest w ogóle do kupienia (do mk3 oczywiście)? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|