Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zawory CPP i może walnięta uszczelka głowicy
Autor Wiadomość
brusik
[Usunięty]

Wysłany: 3 Lut 2010, 13:33   

d4niell napisał/a:
brusik napisał/a:

Widać że się nie znasz,nie wiem co za idiota ci radził mieszać syntetyk z minerałem gdyż może zajść reakcja i zarżniesz silnik, owszem minerał z minerałem, syntetyk z syntetykiem.


to wytłumacz mi jako wszechstronny fachowiec na czym polega reakcja o której pisałeś pomiędzy olejami ( gdzieś czytałem ze olej zwany półsyntetycznym jest mieszanka mineralnego i syntetyku, olej mineralny od syntetycznego rożni się tym ze mineralny otrzymywany jest w wyniku destylacji ropy naftowej, a syntetyk po przez działanie na rope naftowa jakimiś tam środkami chemicznymi ) <-- mogę się mylić

Nie jestem chemikiem,ale według twoich informacji to mogę wszystkie resztki pozostałe po wymianach mogę zmieszać syntet,półsyntet,minerał i zaoszczędzić.
To dlaczego fachowcy zajmujący się olejami nie calecają mieszania syntetyków,pół syntetyków iminerałów ze sobą,musi coś w ty m być.

przepraszam za off top
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 39
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Lut 2010, 13:37   

był niedawno link do artykułu w AutoŚwiecie ( :zalamka: ), w którym napisali że nie ma żadnych przeciwwskazań do mieszania minerala i syntetyka...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 4 Lut 2010, 07:33   

Wczoraj wieczorem znowu odkrecilem sonde i tak jak wczesniej jest zawalona czarna szadza.
Oleju mi od soboty nie ubylo , plynu chlodniczego tez nie.

Znowu ta cholerna biała maz zaczyna sie pojawiac. Zdjalem korek wlewu oleju i wlozylem palec pod dekiel. Wyjmuje i widze maź az mnie szlag trafia.

Wykrecielem swiece sprawdzielm sprezanie na wszystkich czterech tlokach ma 0,9 Mpa. Świeca numer 1 (piewrsza od termostatu) jest cały czas mokra ale auto pali na wszytskich. Gwint tej swiecy jest mokry pokryty jakby czarnym olejem. Autko mi nie dymi temperature mam blisko poziomu litery M. A jak jest u WAS.

Moze to wina termostatu albo czujnika cieczy. Wczoraj przy dluzszym postoju w garazu i uruchomionym silniku temp nie wzrosla powyzej litery M. Weze mam cieple przed i za pompa cieczy chlodzacej. Nawiew dziala w aucie dobrze.

Juz nie wiem co robic. Auto stało sie bardzo paliwozerne - okolo 13 litrow na 100 km podczas jazdy w miescie (bez dluzszych postojow w korkach). Odcinki krotkie bo okolo 6 - 7 km do pracy i spowrotem.

Wczesniej letnia pora zamykalem sie w 8 litrach. Jezdze spokojnie bez szalenstw. Nie przekraczam 90km/h.

Jeszcze pytanie odnosnie oleju jaki zalalem - jest to Castrol gtx high mileage 15W/40 - dobry wybór. Ktos napisał na poczatku postu ze jest za gesty (porownanie z selektolem 20W/40)
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Lut 2010, 07:45   

Olej ok zostaw jaki jest.
Sonda nie żyje. Wymień, reset kompa i powinien uspokoić sie ze spalaniem.
Co do tej mazi pod korkiem to dopóki jest zimno będzie się pojawiać.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 4 Lut 2010, 08:05   

Zapomnialem dopisac ze wczoraj dokonalem pomiaru sondy. Napiecie 12 v dochodzi do sondy (podrzewanie) Na tescie diody bylo przejscie w grzalce sondy - wiec podgrzewanie chyba dziala. Jak sprawdzic na 100% czy podrzewanie dziala??

Sonda na czarnym i szarym przewodzie pokazywala zmiany od 0,2 v do 1v. Następowały one bardzo szybko. Moze to wina mojego multimetru.

Zauwazylem tez ze pojawily sie odczyty ponizej zera na minusie. Co to znaczy. Tak jak pisalem moze to wina mojego miernika MASTECH M890C.
Ostatnio zmieniony przez Madam 4 Lut 2010, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2597
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Lut 2010, 10:18   

Jak ci się temperatura podnosi tylko do litery m(NORM) to możliwe, że termostat caly czas otwarty
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 4 Lut 2010, 10:28   

Jesli termostat jest caly czas otwarty to co wtedy to oznacza. Ma sie to jakos do spalania?
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Lut 2010, 10:44   

Ma i to bardzo, oznacza to, płyn chłodniczy krąży przez cały układ włącznie z chłodnicą i silnik jest za bardzo chłodzony. Silnik nie nagrzany więc chodzi na "automatycznym ssaniu" i dużo więcej spala.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 4 Lut 2010, 11:00   

Jesli chodzi na automatycznym ssaniu to musialbym chyba miec wieksze obroty. Jak uruchomie silnik to mam okolo 1500 a pozniej spada do okolo 1000 - 1100. I tak mam caly czas. Spadek obrotow jest wyraznie wyczuwalny i slyszalny. Po czym poznac ze auto juz nie jest na ssaniu automatycznym?
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 4 Lut 2010, 17:14   

Madam napisał/a:
Sonda na czarnym i szarym przewodzie pokazywala zmiany od 0,2 v do 1v. Następowały one bardzo szybko. Moze to wina mojego multimetru.
tak ma być przy sprawnej sondzie, czyli jakimś cudem sonda jednak jest sprawna
_________________
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Lut 2010, 17:48   

Nie koniecznie.
Najlepiej ją podmienić.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 5 Lut 2010, 10:38   

Sonda na czarnym i szarym przewodzie pokazywala zmiany od 0,2 v do 1v. Następowały one bardzo szybko. Moze to wina mojego multimetru.

Zauwazylem tez ze pojawily sie odczyty ponizej zera na minusie. Co to znaczy. Tak jak pisalem moze to wina mojego miernika MASTECH M890C.

Skad te ujemne wartosci w odczycie multimetru. Napewnojest co snie tak bo sonda znowu jest cala czarna w sadzy. Oleju nie ubywa i plynu chlodniczego tez nie.

Co w mojej fiescie reguluje ssanie. Jak ono sie zalacza i wylacza. Przy jakiej temp ssanie jest juz wylaczone.

Tak wygłąda u mni edeska licznika po przejechaniu 23km



Obroty około 1250 obr/min a temp. jak widać.

Chyba po dystansie 23 km auto powinno byc juz dobrze zagrzane i pracowac bez ssania??

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 16:42 ]
Czy ja mogę zrobić tak. Wyłączyć zapłon.

Zdjac kabel z silniczka krokowego sciagnac linke z gaznika i odpiac CPP. Po tym uruchomic autko. Jak myslicie jak sie fiesta wtedy zachowa. Zapale ja i czy bedzie na ssaniu pracowac??

Chyba wtedy ssanie sie nie powinno wlaczyc bo tym steruje silnik krokowy - albo sie myle.
 
 
brusik
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lut 2010, 17:59   Mokra świeca.

Madam napisał/a:
Wczoraj wieczorem znowu odkrecilem sonde i tak jak wczesniej jest zawalona czarna szadza.
Oleju mi od soboty nie ubylo , plynu chlodniczego tez nie.

Znowu ta cholerna biała maz zaczyna sie pojawiac. Zdjalem korek wlewu oleju i wlozylem palec pod dekiel. Wyjmuje i widze maź az mnie szlag trafia.

Wykrecielem swiece sprawdzielm sprezanie na wszystkich czterech tlokach ma 0,9 Mpa. Świeca numer 1 (piewrsza od termostatu) jest cały czas mokra ale auto pali na wszytskich. Gwint tej swiecy jest mokry pokryty jakby czarnym olejem. Autko mi nie dymi temperature mam blisko poziomu litery M. A jak jest u WAS.

Moze to wina termostatu albo czujnika cieczy. Wczoraj przy dluzszym postoju w garazu i uruchomionym silniku temp nie wzrosla powyzej litery M. Weze mam cieple przed i za pompa cieczy chlodzacej. Nawiew dziala w aucie dobrze.

Juz nie wiem co robic. Auto stało sie bardzo paliwozerne - okolo 13 litrow na 100 km podczas jazdy w miescie (bez dluzszych postojow w korkach). Odcinki krotkie bo okolo 6 - 7 km do pracy i spowrotem.

Wczesniej letnia pora zamykalem sie w 8 litrach. Jezdze spokojnie bez szalenstw. Nie przekraczam 90km/h.

Jeszcze pytanie odnosnie oleju jaki zalalem - jest to Castrol gtx high mileage 15W/40 - dobry wybór. Ktos napisał na poczatku postu ze jest za gesty (porownanie z selektolem 20W/40)


Niewiem w jaki sposób sprawdzałeś czy auto pali na wszystkie a pierwszą świece zalewa może sprubuj tak: zapal i odłącz przewód od pierwszej świecy słuchaj czy silnik pracuje tak samo cz inaczej jeżeli tak samo to znaczy że świeca albo przewód walnięty,załuż pewną świece na przewód zapal i dotknij do masy jeżeli iskrzy to przewód dobry a świeca walnięta wykręć tą z silnika i zrub to samo wtedy będziesz pewny.
 
 
wojtek759
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lut 2010, 20:21   Re: Zawory CPP i może walnięta uszczelka głowicy

Miałem to samo w mojej starszej fieścince. garściami z pod dekla wyjmowałem masełko. okazało sie że uszczelka poszła i co za tym szło płyn chłodniczy mieszał sie chyba z olejem bo syf w zbiorniku jak ta lala

Od srodka mialem bialo siwe maslo z kawalkami lodu w srodku
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Lut 2010, 12:56   

Mi tez się wyżej teraz nie grzeje, no chyba że stoi odpalona, ale w czasie jazdy temperatura ledwo sięga M
A obroty to inna sprawa. To że nie trzyma wolnych ok 900-1000 to silnik krokowy, a jak wiesza to CPP
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 8 Lut 2010, 08:05   

Brusik robiłem tak jak pisałeś. Teraz jak silne mrozy ustały to juz mi ni ezalewa świeć tylka ta pierwsza od lewej (przy termostacie) jest po wykreceniu z gnizada mokra tzn. Jej gwint jest mokry a elektroda czarna.

Wojtek759 - mi płyny chłodniczego nie ubywa. Mam cały czas stan. Sa widoczne lekkie wachania w pojemniczku ale to podobno wina mrozu. Płyn w zbiorniczku jest klarowny bez widocznych zabrudzen olejem. Widzialem u kogos w temacie na forum zdjecie zbiorniczka to az mnie szok ogarnal. Tak mial strasznie zawalone olejem.

Piter mi nawet na postoju to wyzej niz litera M nie podnosi się. Czy bez wymontowywania termostatu moge jakos sprawdzic czy jest on zamkniety??

Ciekawy jestem jak u innych forumowiczow zachowuje sie wskazowka temp. Przy literce M jaka moze byc temp silnika a przy R tez jaka?? Jest to gdzies opisane?
 
 
brusik
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lut 2010, 17:13   

Adam sprubuj zamienić świece miejscami i zobacz czy jest zmiana ,bo świece powinny mieć kolor brązowy.
Mokry gwint ciężko powiedzieć ,wyczyść gniazdo koło świecy i obserwuj czy pojawia się wilgoć to może być nieszczelność na świecy
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 13 Lut 2010, 16:50   

Mam pyatni eodnosnie termostatu. Moze wogole mi sie on ni ezamyka. Jak sprawdzic czy tak jest bez jego wyciagania. Zakrylem wloty do chlodnicy kartonem i silnik zaczyna lapac wieksza temperature.

Zauwazylem ze Waz cienki do nagrzewnicy robi sie cieply i grubszy ten u gory ktory biegnie za termostatem do chlodnicy tez sie nagrzewa.

Moze poprostu moje autko jest niedogrzane i zaczyna przez to palic wiecej wachy.

Wyczyscilem silnik krokowy. Przeprowadzilem tez czyszczeni ei pomiary CPP. W CPP wszystko jest sprawne . Wartosci rezystancji zgadzaja sie ze wzorcowymi.
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Lut 2010, 20:37   

Madam napisał/a:
grubszy ten u gory ktory biegnie za termostatem do chlodnicy tez sie nagrzewa.
i to jest właśnie oznaka zaciętego termostatu.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.