
|
[MK6] Duży przepływ płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrówna |
Autor |
Wiadomość |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 19:45 [MK6] Duży przepływ płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrówna
|
|
|
Mk6 silnik 1.25 16v (duratec).
Już przy średnich obrotach(zimny jak i nagrzany silnik) przelewa się duży strumień płynu do zbiorniczka poprzez górny cienki przewód dochodzący z głowicy. Płynu nie ubywa, chłodzenie jak i ogrzewanie w normie.
Dla porównania sprawdzałem w focusie 1.4 16v zetec, więc nawet przy dużych obrotach nie przelewa się nawet kropla płynu –czy mam się martwić?
Dalsza niewiadoma to wskaźnik temp. Płynu - na zimnym silniku jest na dolej kresce czyli minimum, a po paru minutach pracy silnika od razu skacze na środek skali w okolice litery O
Dalej już się nie podnosi, nawet wtedy kiedy włączy się elektrowentylator
Kod: | Klubowiczu, pamiętaj o tagowaniu tematów ;-)
- trzeci |
|
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Lut 2010, 20:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 21:32
|
|
|
1) Dwie fiesty 2 takie same silniki więc i układ chłodzenia identylko - w jednym się PO OTWARCIU termostatu przelewa przez zbiorniczek jak piszesz, w drugim nic,,,
2) W pracy mieliśmy T5 i było podobnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 22:05
|
|
|
jurek napisał/a: | Już przy średnich obrotach(zimny jak i nagrzany silnik) przelewa się duży strumień płynu do zbiorniczka poprzez górny cienki przewód dochodzący z głowicy. Płynu nie ubywa, chłodzenie jak i ogrzewanie w normie. | Mam tak samo, a przy wyższych obrotach to się wir robi w zbiorniczku... Mi to nie przeszkadza... pP w swojej ST też tak miał... jurek napisał/a: | wskaźnik temp. Płynu - na zimnym silniku jest na dolej kresce czyli minimum, a po paru minutach pracy silnika od razu skacze na środek skali w okolice litery O
Dalej już się nie podnosi, nawet wtedy kiedy włączy się elektrowentylator | Mam podobnie ale podnosi się stopniowo do połowy skali (ok 80*C), i nie narzekam... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 11:46
|
|
|
No to jestem spokojny jeżeli nie tylko w moim zbiorniczku jest taki natrysk. Ja bardziej myślałem, ze jest to związane z dodatkowym obiegiem płynu na podgrzewanie parownika gazu, ale w takim przypadku zależne jest to od konstrukcji głowicy silnika.
Co do wskaźnika temp. płynu to bardziej mi zależy na wykrywaniu przy jakiej temp. przełącza z benzyny na gaz
[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 13:17 ]
Przy temacie wskaźnika temperatury muszę zadać jeszcze pytanie:
Czy jeżeli nie zupełnie sprawny jest czujnik temperatury, to czy odczyt sterownika nie jest zafałszowany i z kolei ten nie podaje złych danych do sterowania pracą silnika
[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 13:25 ]
JoeMix napisał/a: | 1) Dwie fiesty 2 takie same silniki więc i układ chłodzenia identylko - w jednym się PO OTWARCIU termostatu przelewa przez zbiorniczek jak piszesz, w drugim nic,,,
2) W pracy mieliśmy T5 i było podobnie,,, |
Rozumiem, ze sugerujesz iż silnik focusa był jeszcze niedogrzany albo miał zapieczony termostat. Jeżeli tak to tylko druga opcja |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|