Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:55 |
[MK3] Fofi przerywa... |
Autor |
Wiadomość |
matpio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 16:47
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Może dyktę kolega też poleca dolewać do ON? |
Odpowiadam: NIE polecam dolewania denaturatu do ON. Jest znaczna różnica miedzy denaturatem a benzyną... Takie podstawy powinno się wiedzieć. Już chyba kilka postów wyżej ktoś wspomniał jakie efekty daje ON+denaturat.
kamil wolski napisał/a: | To że przepali to oczywista sprawa. Kwestia jak bardzo się to odbije na stanie pompy na dłuższą metę. Bo dla mnie żadną oszczędnością jest kupić paliwo kilka groszy tańsze, a za dwa lata wymieniać pompę. |
4 lata jazdy bez żadnego problemu. Auto skończyło żywot śmiercią tragiczną (crash) przy przebiegu 280kkm ( w tym około 100k na "mieszankach"). Przy przebiegu około 25kkm rocznie i tańszym paliwie było znacznie czuć różnicę w portfelu.
Wy sobie oczywiście róbcie co chcecie, do niczego nie zmuszam. Jak bym miał diesla (starego diesla) to bez wahania bym dodawał trochę PB na zimę.
Powtarzam kolejny raz, żeby nie robić tego w przypadku silników diesla nowszej generacji. Te nowe diesle choć są świetne- mniej palą, ciszej chodzą, więcej mocy mają- to psują się od byle czego, a naprawy nowych diesli nie są zbyt tanie... |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 18:27
|
|
|
matpio napisał/a: | Odpowiadam: NIE polecam dolewania denaturatu do ON. Jest znaczna różnica miedzy denaturatem a benzyną... Takie podstawy powinno się wiedzieć. Już chyba kilka postów wyżej ktoś wspomniał jakie efekty daje ON+denaturat. |
To że różnica to wiem. Pytałem z ciekawości.
Cytat: | Wy sobie oczywiście róbcie co chcecie, do niczego nie zmuszam. Jak bym miał diesla (starego diesla) to bez wahania bym dodawał trochę PB na zimę. |
Co każde tankowanie ile litrów PB na 40l ON? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
matpio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 19:02
|
|
|
PB lałem tylko w zime. W zime jeździł na normalnym ON z lekką domieszką PB. Na pełny bak tzn. zawsze jak lałem od rezerwy na full to wchodziło około 38-42 litry, dodawałem 2,5 litra PB. Nigdy mi paliwo nie zamarzło. |
Ostatnio zmieniony przez matpio 27 Sty 2010, 19:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 19:02
|
|
|
chyba max 4 litry |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 19:26
|
|
|
To SKYDD wychodzi nawet taniej niż PB |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 20:39
|
|
|
ej sprawa jest... wymieniłem filtr ale go nie zalałem i chyba zapowietrzyłem pompę wtryskową... jak ją prostym sposobem odpowietrzyć? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 22:01
|
|
|
filtr paliwa przed wymianą musi zostać zalany najlepiej za pomocą strzykawki ropą |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 22:22
|
|
|
Cytat: | ej sprawa jest... wymieniłem filtr ale go nie zalałem i chyba zapowietrzyłem pompę wtryskową... jak ją prostym sposobem odpowietrzyć? |
Dwa sposoby. Jeden to zatykanie palcem końcówki węża (by ropa się nie cofała) paliwowego i pompowanie pompką ręczną aż wypełnisz cały przewód ropę, i zatknięcie go na pompie podczas wciskania pompki. W ten sposób masz w całym wężyku paliwowym ropę, a z pompą sobie sam poradzi. Drugi sposób to popuszczenie przewodów wysokiego ciśnienia, druga osoba kręci rozruchem. W momencie kiedy z przewodów leci czysta ropa bez bąbelków dokręcasz nakrętki i wsio. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
matpio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 22:36
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | To SKYDD wychodzi nawet taniej niż PB |
No to zależy dla kogo :]
U nas w garażu zawsze stoi kanister z benzyną(dla kosiarki-nie wiem gdzie i kiedy ojciec kupuje, ale nigdy nie stał pusty ;]). Wlało się na stacji ON i w domu wlewało się trochę PB :]
Drogi kolego wszystko zależy od wielu czynników W każdym razie dla mnie taniej było wlać 38l ropy niż 40 :] Poza tym takie operacje dolewania PB do ON były stosowane może 5 tankowań w ciągu roku więc nie było sensu kupować SKYDD jeżeli PB pod ręką i do tego za darmo:) |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 12:44
|
|
|
obyło się bez odpowietrzania... na dworze +2 podłączyłem aku, przekręcił 4 razy i odpalił...
teraz ciekawe jak będzie się znów w mrozy zachowywał (ale to już po niedzieli się sprawdzi)... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.