Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z zapłonem
Autor Wiadomość
pavciio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Śrem
Wysłany: 24 Sty 2010, 13:56   [MK3] Problem z zapłonem

Witam, właściwie od momentu kiedy kupiłem Fiestkę mam z nią same problemy z którymi dzielnie walczę... Moją najgorszą zmorą nocną która nie dawała mi spać i powodowała, że budziłem się w nocy z krzykiem był silnik, a mianowicie to że z trudnością zapala i strasznie nie równo pracuje. Ostatnio zdecydowałem się na wymianę silniczka krokowego, czujnika położenia przepustnicy (sprawne, używane, oryginalne fordowskie części na które dostałem gwarancję od sprzedawcy), kabli WN i świec (Motorcraft ze sklepu ford.sklep.pl).

Miałem wielką nadzieję, że po tych wymianach moje problemy z silnikiem fofki się skończą... Niestety pomyliłem się... To zwalczyło moje problemy tylko w połowie... Nadal jest bardzo duży problem z zapłonem (ale tylko na zimnym silniku). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce kręci, kręci i kręci i mimo wciśniętego pedału gazu dopiero po dłuższej chwili takie kręcenia zapala... Żeby nie było, że ktoś mi napisze zaraz, że to przez mróz... To nie mróz, bo jak mrozu nie było sytuacja wyglądała dokładnie tak samo... :( Co mogę zrobić?

Dodam jeszcze, że auto miało wyregulowane zawory, ma sprawny akumulator i sprawdzone ładowanie... :(

Macie jakieś pomysły? Może to ja coś robię źle tylko tego nie wiem? notw
_________________

"Live to ride, ride to live"
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Sty 2010, 14:07   

sprubuj bez gazu zapalac
w instrukcji fabryczne j jest napsane zeby uruchamiac silnik nie naciskajac na pedał gazu...
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
pavciio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Śrem
Wysłany: 24 Sty 2010, 14:10   

Gdyby to było możliwe to bym zapalał... Ale bez wciśniętego pedału gazu jest jeszcze większa męka... Jeszcze dłużej musi kręcić zanim w ogóle załapie a jak już załapie to zanim się rozbuja do normalnych obrotów też mija chwila... Bez gazu to mission impossible... ;-(
_________________

"Live to ride, ride to live"
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Sty 2010, 14:13   

silnik na wtrysku odpala się bez gazu. próbowałeś testerka i kodów? może wymiga Ci błąd któregoś czujnika...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pavciio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Śrem
Wysłany: 24 Sty 2010, 14:24   

Uwierz mi, że gdyby się tak dało to odpalał bym ją bez gazu... Mama ma w swojej fieście taki sam silnik, wsiadam przekręcam kluczyk i autko pali... bez gazu... :( Co do komputerka... Byłem jakoś przed świętami u znajomego, podłączył mi ją pod komputer, zrobiliśmy test, nie było żadnych błędów, a problem z zapłonem był wtedy taki sam...
Miałem nadzieje, że krokowiec, świece i kable jakoś to zniwelują ale tym udało mi się tylko wyrównać ładnie pracę silnika, niestety problem z zapłonem pozostał... ;-(
_________________

"Live to ride, ride to live"
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Sty 2010, 14:32   

a cisnienia na cylindrach sprawdzałes?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
pavciio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Śrem
Wysłany: 24 Sty 2010, 15:01   

Ciśnienie na cylindrach, dane sprzed 10 minut, kolejno od 1 do 4: 10,2/9,7/9,2/10
Nie wiem czy to dobrze czy źle ale wyniki niższe niż w przypadku Fiata CC 0,9 mojego brata... ;-(
_________________

"Live to ride, ride to live"
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Sty 2010, 15:37   

ot i to juz moze byc przyczyna mimo tego ze powymieniałes duzo rzeczy a robiłes jeszcze próbe olejowa? to sa wyniki na zimnym xczy na ciepłym silniku?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 24 Sty 2010, 17:39   

Czujnik temperatury wkręcony pod kolektor sprawdź, to ten co daje sygnał na komputer. Poza tym może jest tak ,że paliwo Ci się cofa na postoju. Spróbuj przekręcić kluczyk żeby zapaliły się same kontrolki (3 razy),ale nie odpalaj auta. Za 3 razem niech ze 30 sekund się świecą i potem spróbuj odpalić.
_________________

 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Sty 2010, 17:48   

cypis290 napisał/a:
Za 3 razem niech ze 30 sekund się świecą i potem spróbuj odpalić
to akurat bez sensu, bo pompka pracuje tylko ok 1s po włączeniu zapłonu, więc jeśli paliwo rzeczywiście się cofa, to te 30s czekania osłabia efekt 3krotnego pompowania
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sty 2010, 18:31   

na moje oko nie dostaje paliwa, w tym modelu pompa paliwa pracuje przy zapłonie? jeśli tak to może być coś z pompą. Jeśli pracuje w chwili przekrecania kluczyka to sproboj na zaplonie wcisnac 3x pedal gazu i odpalic trzymajac samo sprzeglo. Nie wiem jak to jest z wtryskiem, w gaźniku można sprawdzić czy paliwo leci przy dodawaniu gazu na zapłonie patrząc w jego gardziel po zdjęciu filtrwa powietrza. Nie wiem czy coś pomogłem :P
_________________
 
 
 
pavciio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Śrem
Wysłany: 24 Sty 2010, 18:51   

kuba87 napisał/a:
ot i to juz moze byc przyczyna mimo tego ze powymieniałes duzo rzeczy a robiłes jeszcze próbe olejowa? to sa wyniki na zimnym xczy na ciepłym silniku?


To są wyniki z zimnego silnika...
Próbę olejową tzn.??
_________________

"Live to ride, ride to live"
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Sty 2010, 18:52   

przy wtrysku naciskanie gazu na wyłaczonym silniku niec nie da.....

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 18:54 ]
przez otwor swiecy nalewasz do cylindrow kieliszek oleju<na zdrowie :) > i sprawdzasz kompresje jesli wzrosnie uszkodzone zuzytepierscienie jesli nie wzrosnie uszkodzone zuzyte zawory
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
pavciio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Śrem
Wysłany: 24 Sty 2010, 19:34   

okey jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę, może się uda jutro to od razu napisze jak wyglądają wyniki... :yes:
_________________

"Live to ride, ride to live"
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 24 Sty 2010, 21:17   

mam ten sam problem,mianowicie długo muszę kręcić zeby zapalił po postoju nocnym,jak jeżdże po mieście i za każdym razem jak zapalam to od pół obrotu pali.Myslałem że pomoże kilkukrotne przekręcanie kluczyka bez zmian,przeczytałem wypowiedzi w tym temacie bo ciekawiło mnie czy pomoże wciśnięcie pedału gazu ale większość twierrdzi że to nic nie da choć ja też próbowałem i raczej nie pomaga.Zauwarzyłem natomiast że zapali szybciej jak wcześniej się puści kluczyk ale trzeba wyczuć dobry moment bo jak za wcześnie to lipa.Dziwne te fiesty mają humory
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sty 2010, 21:28   

Zdejmij przewód paliwowy z wtryskiwacza i zobacz czy w ogóle jest tam paliwo, wsadź go do butelki i włącz zapłon i sprawdź czo się będzie działo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pavciio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Śrem
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:01   

aktualnie nic nie sprawdzę ;-| właśnie wróciłem do domu, ale żeby dojechać auto musiało być zaciągnięte przez znajomego... chyba padł rozrusznik... po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać tylko cyk i nic po za tym ;-(
może to umierający rozrusznik był przyczyną moich problemów z zapalaniem samochodu co?? ;/ jak uporam się z rozrusznikiem i nadal będzie problem to zrobię jeszcze tą próbę olejową...
_________________

"Live to ride, ride to live"
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:03   

przy tych warunkach raczej przyjrzałbym się akumulatorowi - trzeba było go zabrać do domu na nockę sam na sam z prostownikiem :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pavciio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Śrem
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:06   

Auto nocuje w dość ciepłym ogrzewanym dodatkowo garażu, prostownik był podłączony pod aku wczoraj w nocy, ale nic się nie zmieniło...
_________________

"Live to ride, ride to live"
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:33   

A czy sprawdzany był stan akumulatora miernikiem chociaż? Bo może akumulator najnormalniej w świecie ducha wyzionął. Mój latem na klemach miał ładowanie 7V i też Fiesta nie odpalała ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.