[MK3] Trzęsie przy przyspieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
Tabsik [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 17:03 [MK3] Trzęsie przy przyspieszaniu
|
|
|
Witam,
w moim samochodzie (jak w profilu) ni z tego, ni z owego podczas przyspieszania trzęsie się cały samochód. Drgania wydają się pochodzić z przodu, chyba z lewej strony.Gdy samochód toczy się "na luzie" przy tej samej prędkości, jest ładnie i cicho, tak samo, gdy przyspiesza się naprawdę delikatnie (ledwo co dotykając pedał gazu). Gdy przegazuję silnik na postoju drgania również nie występują.
Czy któryś z Kolegów miał już podobne objawy i co było tego przyczyną?
Pozdrawiam
PS. Zakładam nowy temat, ponieważ wyszukiwarka nie działa, a Wujek Gógl nie widzi żadnych podobnych tematów na FKP. Jeśli podobny temat był, a nie znalazłem go, z góry przepraszam, i będę wdzięczny za podanie linka...
EDIT - bo sobie przypomniałem:
Trzęsienie występuje niezależnie od tego, na którym biegu przyspieszam. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 19:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 17:24
|
|
|
sprawdź czy nie masz zerwaych poduszek mocowania silnika/skrzyni. otwórz maskę, zaciągnij ręczny i delikatnie spróbuj ruszyć - jak silnik zacznie skakać jak oszalały to wiesz gdzie przyczyna... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 18:35
|
|
|
Mogą też być wywalone przeguby wewnętrzne. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 19:18
|
|
|
tak jak u mnie było, przegub wewnętrzny
drgania występują tylko w niższym przedziale obrotów na poszczególnym biegu |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
Tabsik [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 21:35
|
|
|
Objaw jest podobny jak problem 1. w http://www.fiestaklubpols...bc2a2d96#450465 , z tym, że niezależnie od prędkości obrotowej, a tylko od tego jak szybko przyspieszam - jakby od momentu obrotowego na kołach.
Poduchy sprawdzę jutro rano, jak będę wyjeżdżał. A, jeśli to przegub wewnętrzny, czy jazda z tym grozi jakimiś większymi konsekwencjami "w razie W"?
A! Jeszcze jedno - jakieś 120 km temu przyłoiłem podwoziem o krawężnik, a wczoraj miałem problem z wyjechaniem z zaspy - kręciło się tylko jedno koło (lewe, a właśnie z lewej strony chyba słychać te stuki), drugie stało w miejscu. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 22:35
|
|
|
Tabsik napisał/a: | jeśli to przegub wewnętrzny, czy jazda z tym grozi jakimiś większymi konsekwencjami "w razie W"? |
Jak się zerwie to auto nie jedzie.
Tabsik napisał/a: | kręciło się tylko jedno koło (lewe, a właśnie z lewej strony chyba słychać te stuki), drugie stało w miejscu. |
Normalna rzecz, działa mechanizm różnicowy, kręci się to koło które ma lżej.
Jeśli stuka właśnie z tej strony to może tam poleciał przegub wewnętrzny. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 22:39
|
|
|
Tabsik napisał/a: | A, jeśli to przegub wewnętrzny, czy jazda z tym grozi jakimiś większymi konsekwencjami "w razie W"? |
trzęsie bo przegub sie wyrobił i ma luzy...jedynie dyskomfort będzie Ci dolegał...
A jeśli chcesz wiedzieć czy to na pewno on to musisz niestety go rozebrać i pooglądać... |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 11 Sty 2010, 20:00
|
|
|
Mi też trzęsie autem i silnik pracuje jakby miał dziurawy tłumik. Dopiero jak sie rozgrzeje jest ok. Mam dużo lodu i śniegu w okolicach silnika z racji że jeżdżę po kopnym śniegu. Może lód dostał się w okolice poduszek i to powoduje, bo naprawdę sporo tam śniegu? |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
Tabsik [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sty 2010, 20:36
|
|
|
Zmiana zeznań świadka
Okazało się, że trzęsie niezależnie od tego, czy się jedzie, czy stoi, przy czym przy ruszaniu i dużym obciążeniu silnika trzęsie się, jakby Fieścinę diabeł opętał... Możliwe więc, że winne są poduchy, a nie przegub.
Co akurat jest optymistyczne, że da się z tym jeździć ;p
Jeśli chodzi o temperaturę - problem powstał po rozgrzaniu silnika, wcześniej jechałem jakieś 50 km po zaspach i sporo śniegu się dostało w komorę silnika.
Na kanał przy okazji zmiany oleju Fofi pójdzie w sobotę i wtedy napiszę, co jej dolegało ;p
Na razie pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sty 2010, 21:01
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Może lód dostał się w okolice poduszek i to powoduje, bo naprawdę sporo tam śniegu? |
miałem tak raz w życiu więc jest to możliwe |
|
|
|
 |
Tabsik [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 12:47
|
|
|
Hm.
Moja Fiesta ma dziwne fochy: ruszyłem dziś ze świateł prawie z piskiem opon (dla Fiesty to pojęcie względne ), coś głucho stuknęło... i warczenie przy ruszaniu ustało
Jeszcze raz dziękuję wszystkim, wygląda na to, że problem rozwiązał się sam (ciekawe, na jak długo...)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 15:41
|
|
|
A u mnie problem nadal występuje. Jak odpale auto i przegazuje to warczy jak WRC. (Tłumik cały) Jak się nagrzeje to tylko przy ruszaniu i gwałtowniejszym przyspieszaniu. Tak trzęsie jakby miała karoseria się rozlecieć. Zaczęło się od tego jak jeździłem po kopnym śniegu i nabrałem sporo lodu. Musiałem też jeździć po rępach zamarzniętego pola, trochę szorowałem. Myślałem że to sprzęgło, ale to by było na każdym biegu. Na 3 lub 4 praktyczne ustaje.
 |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
grzes7411
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 23:30 odp
|
|
|
widze ze nie tylko ja mam taki problem ale nie martw sie kolego gwarantuje ze jak mrozy puszcza to problem zniknie a jak chcesz przyspieszyc to wez banke bardzo goracej wody i rozpusc lod na wachaczach i problem z glowy ale nie na dlugo bo jak tylko nabierzesz sniegu i lodu to znow to wroci ps wachacz to elastyczna czesc zawieszenia w momencie gdy pod tuleje wachacza naszla woda snieg zlapal lod wachacz sztywnieje i podczas dodawania gazu i to tylko przewaznie na 1 biegu badz na 2 slychac takie jakby walenie a to zwykle wibracje na wachaczu a co najlepsze dlaczego to nie dzieje sie po stronie silnika?bo tam jest temperatura od niego i ten wachacz tak juz nie zamarznie a od strony kierowcy juz nie ma zadnego ciepla:(pozdro |
_________________ witam zapraszam wszystkich fiestowiczow na forum mam nadzieje ze razem pomozemy sobie nawzajem:) |
|
|
|
 |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 28 Lip 2010, 12:59
|
|
|
Witam mam taki sam problem że trzęsie autem podczas gwałtownego dodawania gazu i chciałem się zapytać jaki jest sposób sprawdzenia z której strony (od kierowcy czy pasażera) padł ten przegub wewnętrzny. |
|
|
|
 |
longin201
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28 Lip 2010, 13:33
|
|
|
witam
W moim przypadku dziwne drgania występują tylko i wyłącznie przy zakrętach w prawo. Wydaje mi się, że z lewej strony coś drży. Byłem na diagnostyce, okazało się że mam do wymiany tuleje wahacza, poza tym wszystko OK. Wymieniłem i nic się nie zmieniło :/
Jadąc na wprost lub w lewym zakręcie, nic się nie dzieje, łożysko nie huczy, przegub nie klaszcze, nic się nie dzieje. W sumie jest jeszcze jeden dziwny objaw - gdy cofam ze skręconymi kołami np. w prawo, po czym zaczynam ruszać do przodu i kręcę w lewo to słychać jakieś tyknięcie, jakby coś się przemieszczało o ułamek milimetra |
|
|
|
 |
cinek2439
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Lubięcin
|
Wysłany: 10 Sty 2011, 17:48
|
|
|
Witam mam taki problem , jak koledzy wyżej przy ruszaniu stuk i przy większych obrotach drgania , na lewym przgubie jest widoczny luz cały się porusza gdy chwyce za półos i poruszam gura -dół.Mam pytanie czy wymieniać cały przegub czy wystarczy sam krzyżak w przegubie i czy dużo zabawy jest z wymianą krzyżaka???lub też całego przegubu nigdy go nie wymieniałem.Przeguby przy kołach owszem wymieniłem żadna filozofia a jak z wewnętrznymi czy ktoś może to robił?Jeśli tak to proszę o wskazówki pozdrawiam |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 23:12
|
|
|
Witam, mam podobne objawy. Na zimnym silniku ok ale po rozgrzaniu tak przy 80km/h zaczyna mi wibrować kierownica, jakbym gumę złapał i nie mogę w ogóle przyspieszyć. Zresztą nie próbuje nawet bo się boje, że mi coś się urwie. Robiłem próbę z ręcznym czy poduszki pod silnikiem nie są walnięte ale nic nie szarpało. Spadek mocy już się wcześniej pojawił ale teraz te wibracje do tego. Silnik pracuje równo jak na mój słuch.
Do tej pory wymienione świece, filtr powietrza i termostat bo stary cały czas otwarty był.
Reset kompa zrobiony był i nadal nic. Zastanawiam się czy to nie przeguby ale czy to tłumaczy spadek mocy?
Nie zakładam nowego tematu żeby Szynszyl znowu nie zamknal ;p |
|
|
|
 |
|