Przesunięty przez: szynszyl 24 Sty 2012, 22:02 |
BIAŁA MAŹ POD KORKIEM WLEWU OLEJU - MLEKO, MAJONEZ |
Autor |
Wiadomość |
Don4tello
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 01:32
|
|
|
elmek13 napisał/a: | Don4tello, Grzeczny chłopiec. |
Pokorny bardziej Krzysztof Wiem, że posiadam nikłą wiedzę ogólnie o samochodach, toteż chojraka udawać nie będę
rufus295 napisał/a: | Ze świeżym olejem to samo się zrobi. |
Z tą wymianą oleju to był delikatny off topic rufus295 Przetrę szmatką i będzie dobrze. Myślałem, że po prostu coś złego się dzieje, ale już wszystko jest jasne |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 08:36
|
|
|
Więc tak - przyciśnij silnik to majonez zniknie - to mit, aby woda się odparowała z tego majonezu to musi być podgrzany do temperatury 100 stopni,,, więc nie da się go zlikwidować jazdą 20km,,, przy dobrze nagrzanym silniku po usunięciu, resztki z czasem same znika (albo i nie) ale raczej nie będzie czary mary że to zniknie samo,,,
Mara, pewny że to para wodna?, bo nie po winno być jej tam az tyle,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 10:23
|
|
|
Pantol89 napisał/a: | ja na tomiast jestem innego zdania jest to typowy objaw wystrzelonej uszczelki... miałem tak już dwa razy ... a powiedz mi jeszcze czy nie kopci ci za bardzo?? i czy z wydechu nie idze woda?? |
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:38
|
|
|
Normalne to na pewno nie jest. Taki objaw przeważnie występuje jeżeli woda dostaje się do oleju. Załóżmy,że ktoś w lecie dolewał wodę i zapomniał zmienić płyn przed zimą wtedy coś się może rozmrozić i także do wewnątrz: głowica, blok, rozszczelnić zaślepka lub uszczelka głowicy-To czarny scenariusz.
Ten lepszy to jeżeli benzynka dostanie się do oleju w nadmiarze. Wtedy na korku jest widoczny biały osad lecz w niewielkiej ilości i olej śmierdzi benzyną. |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:52
|
|
|
Pantol89, jurek, - żeby wypowiadać się w temacie majonezu pod korkiem w 1,1, trzeba mieć 1,1, o tej porze roku w silniku 1,1 zalanym olejem mineralnym majonez to NORMALNA sprawa, gdyż generalnie silniki te nie mają jak dobrze rozgrzać się po mieście a układ przewietrzania jest zbudowany tak że do silnika jest zaciągane powietrze zewnątrz, które tera jest bardzo wilgotne i generalnie zimne, i wilgotne powietrze zamiast wypierać pary oleju z silnika wiąże się z nimi i osiada gdzie się da jako majonez,,, problem zniknie wraz z nastaniem ciepłych dni (wiosna) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 20:15
|
|
|
JOEMIX nie wytłumaczysz ze to jest normalny objaw podczas zimowych dni i to nie tylko w mk3 1.1 rownierz w innych silnikach forda WV opel i inne
Kod: | Nie obrażamy innych.
Post zedytowany.
- trzeci |
|
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Gru 2009, 20:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 20:33
|
|
|
JoeMix, ja mam 1.1 wiec się wypowiem na początku też mnie to zdziwiło że się zbiera ten "majonez"ale dowiedziałem się na forum że to normalka bynajmiej w tych silnikach bo w innych tego nie zauwazyłem,trzeba co jakiś czas wyczyścić tzn,korek przewód oraz ten króciec,który wchodzi do "patelni"i będzie git bo innaczej zamarźnie i wywali korek.jurek, przedewszystkim by ubywało płynu ze zbiorniczka a jak narazie kolegaDon4tello, takiego objawu nie zauważył więc to raczej nie to nie strasz chłopaka ale niech to sprawdzi.Co do wymiany oleju to trzeba go wymieniać pomimo iż się go dolewa sporo bo zawsze wieksza część starego zostaje.jeszcze tak w temacie tej pary wodnej z oleju moze wymiana termostatu na ten o wyzszej temp.otwarcia pomoże ja jestem w fazie testowania 92st.ori miał88st.chociarz o tej porze roku watpie czy to coś da moze jak sie zmieni olej na wiosne to do zimy ta woda się wytraci i na zime będzie lepiej |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
lesiokro
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 122 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 22:45
|
|
|
Ja pierwszy raz majonez zobaczyłem w ciotki aucie, Fiesta 1,3 miała wtedy 2,5 roku więc można powiedzieć świeżynka. Faktem jest że się przeraziłem,wyczyściłem wszystko, wymieniłem olej zapobiegawczo, ale już po 2tyg było to samo, temet olałem bo ponoć tego się nie zmieni. Któregoś pięknego dnia kupiłem SWOJĄ własną Fiestę 1,1 i zimą miałem majonez, temat olewałem. Obecnie rozbijam się już ponab 3 lata obkupioną od ciorki Fiestą i nawet do korka nie zaglądam, po co się stresować. 2 tyg temu wymieniałem olej to wiem że korek był czysty z tym że ostatni odcinek jaki zrobiłem to było 60km. |
_________________ lesiokro |
|
|
|
|
speq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 23:02
|
|
|
Jak pamiętam jak ojciec śmigał fieściną głównie po mieście to majonez był normalną sprawą w zimne i wigotne dni jak się nie mógł silnik dobrze rozgrzać.
Pytanie: czy fiesta ma skuteczną i niezapychająca się majonezem instalację odpowietrzenia skrzyni korbowej? |
_________________ Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743 |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 23:08
|
|
|
Nie unikniecie tego jeżdżąc na olejach 15w40. Zawalony majonez doprowadzi do tego że będzie wywalać korek oleju. ale będzie strachu jak coś nagle pierdzielnie maskę od spodu podczas jazdy |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 23:43
|
|
|
Piter, to co im polecasz...żeby się nie bali jeździć? |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
Don4tello
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 30 Gru 2009, 21:14
|
|
|
No jestem właśnie po usuwaniu "majonezu" Zużyłem kilka papierowych ręczników, było chyba więcej jak ostatnio sprawdzałem... Owinąwszy dwa palce papierem, wkładałem je także głęboko do wewnątrz wlewu i tam też było dużo tego >brązowego< syfu. No ale cóż, znajomy jak miał Favoritkę, to też mówił, że tak miał, a więc to chyba normalna sprawa
Piter napisał/a: | Nie unikniecie tego jeżdżąc na olejach 15w40. |
A na jakim uniknę? Podpowiedz, bo w najbliższej przyszłości będę wymieniał olej i nie wiem właśnie czy zostawać przy tym Wszak słyszałem, że oleje Mobil1 są naprawdę dobre. |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30 Gru 2009, 21:34
|
|
|
Nie ma problemu na olejach 0W i 5W niestety te silniki tego nie przeżyją. Ja nie miałem problemów przy 10W40.
Jak zostajesz przy mineralnym pozostaje Ci jedynie czyścić. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 16:30
|
|
|
Dokładnie oleje syntetyczne się kiepściej mieszają z wilgocią, ale są za rzadkie do starych jednostek,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
funfel34
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 12 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 13:25
|
|
|
U mnie to samo ale niema co panikowac. Jeśli nie ubywa ci płynu chłodniczego ze zbiornika to raczej ok.
Często tak się zdarza jak się jeżdzi na krótkich trasach silnik się niedogrzewa a w zimie wilgotne powietrze lubi się skraplac czego efektem jest jej mieszanie z olejem.
Ja jeżdze na 15w40 mineral by może to też ma wpływ.
A jesli chodzi o wymiane oleju to lepiej wymień co te 15 tys. lub wcześniej . Ja dolewam 0.15l/1000 km i wymieniam co 12-13 tys po zimie(tak najlepiej). W końcu olej absorbuje sadze z silnika i lepiej to zrobic zeby silnik był czysty.
POZDRO |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 13:43
|
|
|
Ja tam olej wymieniam jesienią by na zimę był świeży,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 09:19
|
|
|
przeciez ten biały syf to normalka jesli silnik pracuje na chójowym oleju albo nie jest dogrzany, moze masz kiepski termostat jak nie jest dogrzany |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
speq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 10:11
|
|
|
A na jakim uniknę? Podpowiedz, bo w najbliższej przyszłości będę wymieniał olej i nie wiem właśnie czy zostawać przy tym Wszak słyszałem, że oleje Mobil1 są naprawdę dobre.[/quote]
Gwoli ścisłości: Mobil 1 to oznaczenie olejów syntetycznych. Każdy inny produkt tej firmy ma oznaczenie Mobil. |
_________________ Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743 |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 13:26
|
|
|
funfel34 napisał/a: | Ja jeżdze na 15w40 mineral by może to też ma wpływ.
A jesli chodzi o wymiane oleju to lepiej wymień co te 15 tys. lub wcześniej . Ja dolewam 0.15l/1000 km i |
Minerał tak rzadko???Nie szkoda Ci silnika :yyy:
Fakir napisał/a: | nie jest dogrzany, moze masz kiepski termostat jak nie jest dogrzany |
A do tego krótkie dystanse i niestety nic nie poradzisz-w mniejszym lub większym stopniu będzie majonez występował |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 12:22
|
|
|
Witam jeśli nie ubywa płyn to wszystko oki. Ja bym zmienił olej. A jak tam sprężanie jeśli masz przedmuch pierścieniami też będzie się to działo resztki pyłów spalania przedostają się do komory olejowej i się skrapla. |
|
|
|
|
|