Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Sposób na ominięcie stacyjki
Autor Wiadomość
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:14   

Pawełos666 napisał/a:
pradnica daje prad staly

Samochodowa może i owszem, ale są prądnice, które wytwarzają prąd zmienny :)
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:30   

W motoryzacji prądnica produkuje prąd stały a alternator przemienny. A w przemyśle to prądnica może wytwarzać prąd stały jaki przemienny.

To jest tylko kwestia nazwy bo alternator to prądnica prądu przemiennego. Dla zróżnicowania jedno nadal nazywają prądnicą a drugie alternatorem.

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 22:32 ]
Cytat:
Za krótki tez być nie może bo "cewka nie zdąży sobie odpocząć"


No tak bo wszystko musi być w sam raz.

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 22:35 ]
Cytat:
pradnica wzbudza sie sama


Nie koniecznie. Prądnica może być obcowzbudna, samowzbudna, bocznikowa, szeregowa, szeregowo-bocznikowa.
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:39   

Ja myślę bardziej umysłem "przemysłowym", dlatego też przez pomyłkę napisałem prądnica, mając na myśli prąd przemienny.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:43   

Panowie nie kłóćcie się o nazewnictwo:

Prądnica prądu stałego -> dynamo
Prądnica prądu przemiennego -> alternator

Pal licho czy z magnesem stałym czy nie czy samo czy obco wzbudna czy napięcie odbieramy ze stojana czy z wirnika...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:52   

Raczej się nie kłócimy tylko próbujemy znaleźć wspólny język :)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 16 Lis 2009, 23:58   

Maki napisał/a:

Nie koniecznie. Prądnica może być obcowzbudna, samowzbudna, bocznikowa, szeregowa, szeregowo-bocznikowa.


nie koniecznie ale koniecznie, pradnica wzbudza sie sama, bo kazda taka pradnica samochodowa pradu stalego, starego typu obojetnie jak dodatkowo wzbudzana, ma jeszcze podstawowe wzbudzenie magnesami stalymi na wirniku co jest glowna pomoca w jej wzbudzeniu, bez dodatkowej cewki w tworniku tak jak ma to alternator z cewka zasilana z instalacji i to wlasnie ja odroznia od alternatorów samochodowych z dodatkowa cewka na tworniku zasilana z aku


rozbierz alternator od malucha i porownaj go z alternatorem od fiesty obojetnie z jakiego modelu, dowiesz sie o co w tym chodzi
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 17 Lis 2009, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lis 2009, 08:43   

A po co w prądnicy magnesy na wirniku skoro na wirniku jest wytwarzane odbierane napięcie? Wydaje mi się że jak byś szybko tym nie kręcił to skoro magnes się obraca razem z uzwojeniem to lipa z produkcji prądu?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 17 Lis 2009, 09:11   

Źródłem strumienia magnetycznego w prądnicy są magnesy stałe. Jak zastąpisz elektromagnes magnesami stałymi, napięcie na wyjściu będzie zależało od prędkości obrotowej wirnika. co do roznic to w alternatorze masz na wirniku jedno uzwojenie nawinięte osiowo i elementy z ferromagnetyka, dodatkowo nie ma tez potrzeby zastosowania tzw komutatora prostujacego przebieg pradu wzbudzanego dlatego ze uzwojenia robocze masz na czesci stalej a nie ruchomej, a w alternatorach sa pierscienie slizgowe, niektorzy myla nazewnictwo
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 17 Lis 2009, 12:51, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 17 Lis 2009, 09:32   

Tylko którego malucha mam rozebrać bo te stare miały jeszcze prądnice a te nowe już alternator.
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 17 Lis 2009, 10:06   

jaka tak ma? no to np w maluchu byla pradnica prądu stałego DSV 90/12/16/3BS (230W, 16A), potem weszly dwa rodzaje alternatorow A108 i AA108 z elektronicznymi regulatorami. w modelach FL gdzieś od 1987 były juz montowane alternatory (z szeroką deską rozdzielczą), ale my tu chyba piszemy o fiestach a nie o tym co bylo za komuny? zgadza sie? ;-|
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Gru 2009, 16:44   

Witam! Jako, że dzisiaj grzebałem trochę w przekaźniach i przy zespolonym, postanowiłem wznowić temat. Otóż zależało mi głównie na możliwości załączania świateł "bez kluczyka" (reszta odbiorników niepotrzebna). Po wnikliwym badaniu i rozmyślaniu nad instalacją doszedłem do następującego wniosku: światła będą działać tylko wtedy gdy, przełącznik zespolony zewrze przewód "za stacyjką" z przewodem plusa do przekaźników od świateł. Jak wiadomo, plus na przewodzie "za stacyjką" pojawia się tylko po przekręceniu kluczyka. Próbowałem więc do tego przewodu podłączyć stały plus, ale efekt był taki że włączyłem zapłon. Pozostają dwa rozwiązania: przeróbka przełącznika zespolonego (dość ryzykowne dla mnie) albo: wlutowanie na przewód "za stacyjką" diody prostowniczej. Wówczas, gdy "za" tą diodą podłączę stały plus, prąd popłynie tylko do włączonych świateł, a nie będzie wracał przewodem "za stacyjką" do zapłonu. Chyba, że prąd do zapłonu płynie PRZEZ zespolony co wydaje mi się być bezsensowne. Co o tym myślicie ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Gru 2009, 17:11   

Taka przeróbka jak chcesz zrobić to dosłownie 5 minut roboty, ale w mk3 nigdy tego nie robiłem i nie znam tam elektryki na pamięć, ale kwestia przecięcia przewodu, w sensie odłączenia i podłączenia gdzie indziej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Gru 2009, 17:12   

W przekaźnikach czy przy zespolonym ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Gru 2009, 08:46   

W moich autach zależy mi na gaśnięciu świateł po wyłączeniu kluczyka (czyli odwrotnie jak Ty chcesz) i ja przerabiam przy kierownicy, ale to w Mk1,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 27 Gru 2009, 12:29   

No cóż. Będę kombinował dalej, aż któryś bezpiecznik wypale :P
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Gru 2009, 14:04   

Na 99,99% po wyłączeniu zapłonu odcina zasilanie przekaźnika a ten prawdopodobnie jest zasilany przez przełącznik przy kierownicy, wystarczy namierzyć ten przewód odłączyć od głównej magistrali zasilającej za stacyjką i dołączyć do stałego +12V (najlepiej do świateł pozycyjnych które przecież chodzą bez stacyjki)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 27 Gru 2009, 16:44   

No właśnie chyba coś takiego już robiłem. Przewód, na którym po przekręceniu na zapłon pojawia się +12V, podłączyłem do stałego +12V i włączyłem w ten sposób zapłon (nie przekręcając kluczyka). Chyba, że jest jeszcze jeden taki przewód, który trzebaby było zmostkować. Zobaczymy :)
 
 
SPIN 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Z Miasta
Wysłany: 27 Gru 2009, 16:58   

Ja odpaliłem stacyjkę przez wtyczkę od radia tam pojawia sie napięcie po przekręcaniu kluczyka i od tego pociągnąłem przewód do stałego napięcia i zapłon jest włączony ;]
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 27 Gru 2009, 21:37   

Tylko po co mieć napięcie bez kluczyka. Tylko trzeba pamiętać żeby wyłączać odbiorniki. Bez sensu.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Gru 2009, 21:41   

Różni ludzie mają rożne potrzeby, w jednej fieście mam zrobione tak że WSZYSKO chodzi bez kluczyka,,, zapłon włącza jedynie obwód ładowania, zasilanie cewki i zegary,,,

Coś temat mi się dubluje chyba,,, jak chcesz ominąć stacyjkę i mieć światła bez stacyjki to nie kombinuj przy stacyjce tylko przy włączniku świateł...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.