[MK3] Sposób na ominięcie stacyjki |
Autor |
Wiadomość |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:14
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | pradnica daje prad staly |
Samochodowa może i owszem, ale są prądnice, które wytwarzają prąd zmienny |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:30
|
|
|
W motoryzacji prądnica produkuje prąd stały a alternator przemienny. A w przemyśle to prądnica może wytwarzać prąd stały jaki przemienny.
To jest tylko kwestia nazwy bo alternator to prądnica prądu przemiennego. Dla zróżnicowania jedno nadal nazywają prądnicą a drugie alternatorem.
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 22:32 ]
Cytat: | Za krótki tez być nie może bo "cewka nie zdąży sobie odpocząć" |
No tak bo wszystko musi być w sam raz.
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 22:35 ]
Cytat: | pradnica wzbudza sie sama |
Nie koniecznie. Prądnica może być obcowzbudna, samowzbudna, bocznikowa, szeregowa, szeregowo-bocznikowa. |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:39
|
|
|
Ja myślę bardziej umysłem "przemysłowym", dlatego też przez pomyłkę napisałem prądnica, mając na myśli prąd przemienny. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:43
|
|
|
Panowie nie kłóćcie się o nazewnictwo:
Prądnica prądu stałego -> dynamo
Prądnica prądu przemiennego -> alternator
Pal licho czy z magnesem stałym czy nie czy samo czy obco wzbudna czy napięcie odbieramy ze stojana czy z wirnika... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:52
|
|
|
Raczej się nie kłócimy tylko próbujemy znaleźć wspólny język |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 23:58
|
|
|
Maki napisał/a: |
Nie koniecznie. Prądnica może być obcowzbudna, samowzbudna, bocznikowa, szeregowa, szeregowo-bocznikowa. |
nie koniecznie ale koniecznie, pradnica wzbudza sie sama, bo kazda taka pradnica samochodowa pradu stalego, starego typu obojetnie jak dodatkowo wzbudzana, ma jeszcze podstawowe wzbudzenie magnesami stalymi na wirniku co jest glowna pomoca w jej wzbudzeniu, bez dodatkowej cewki w tworniku tak jak ma to alternator z cewka zasilana z instalacji i to wlasnie ja odroznia od alternatorów samochodowych z dodatkowa cewka na tworniku zasilana z aku
rozbierz alternator od malucha i porownaj go z alternatorem od fiesty obojetnie z jakiego modelu, dowiesz sie o co w tym chodzi |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 17 Lis 2009, 09:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 08:43
|
|
|
A po co w prądnicy magnesy na wirniku skoro na wirniku jest wytwarzane odbierane napięcie? Wydaje mi się że jak byś szybko tym nie kręcił to skoro magnes się obraca razem z uzwojeniem to lipa z produkcji prądu? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 09:11
|
|
|
Źródłem strumienia magnetycznego w prądnicy są magnesy stałe. Jak zastąpisz elektromagnes magnesami stałymi, napięcie na wyjściu będzie zależało od prędkości obrotowej wirnika. co do roznic to w alternatorze masz na wirniku jedno uzwojenie nawinięte osiowo i elementy z ferromagnetyka, dodatkowo nie ma tez potrzeby zastosowania tzw komutatora prostujacego przebieg pradu wzbudzanego dlatego ze uzwojenia robocze masz na czesci stalej a nie ruchomej, a w alternatorach sa pierscienie slizgowe, niektorzy myla nazewnictwo |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 17 Lis 2009, 12:51, w całości zmieniany 10 razy |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 09:32
|
|
|
Tylko którego malucha mam rozebrać bo te stare miały jeszcze prądnice a te nowe już alternator. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 10:06
|
|
|
jaka tak ma? no to np w maluchu byla pradnica prądu stałego DSV 90/12/16/3BS (230W, 16A), potem weszly dwa rodzaje alternatorow A108 i AA108 z elektronicznymi regulatorami. w modelach FL gdzieś od 1987 były juz montowane alternatory (z szeroką deską rozdzielczą), ale my tu chyba piszemy o fiestach a nie o tym co bylo za komuny? zgadza sie? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 24 Gru 2009, 16:44
|
|
|
Witam! Jako, że dzisiaj grzebałem trochę w przekaźniach i przy zespolonym, postanowiłem wznowić temat. Otóż zależało mi głównie na możliwości załączania świateł "bez kluczyka" (reszta odbiorników niepotrzebna). Po wnikliwym badaniu i rozmyślaniu nad instalacją doszedłem do następującego wniosku: światła będą działać tylko wtedy gdy, przełącznik zespolony zewrze przewód "za stacyjką" z przewodem plusa do przekaźników od świateł. Jak wiadomo, plus na przewodzie "za stacyjką" pojawia się tylko po przekręceniu kluczyka. Próbowałem więc do tego przewodu podłączyć stały plus, ale efekt był taki że włączyłem zapłon. Pozostają dwa rozwiązania: przeróbka przełącznika zespolonego (dość ryzykowne dla mnie) albo: wlutowanie na przewód "za stacyjką" diody prostowniczej. Wówczas, gdy "za" tą diodą podłączę stały plus, prąd popłynie tylko do włączonych świateł, a nie będzie wracał przewodem "za stacyjką" do zapłonu. Chyba, że prąd do zapłonu płynie PRZEZ zespolony co wydaje mi się być bezsensowne. Co o tym myślicie ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Gru 2009, 17:11
|
|
|
Taka przeróbka jak chcesz zrobić to dosłownie 5 minut roboty, ale w mk3 nigdy tego nie robiłem i nie znam tam elektryki na pamięć, ale kwestia przecięcia przewodu, w sensie odłączenia i podłączenia gdzie indziej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 24 Gru 2009, 17:12
|
|
|
W przekaźnikach czy przy zespolonym ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 08:46
|
|
|
W moich autach zależy mi na gaśnięciu świateł po wyłączeniu kluczyka (czyli odwrotnie jak Ty chcesz) i ja przerabiam przy kierownicy, ale to w Mk1,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 12:29
|
|
|
No cóż. Będę kombinował dalej, aż któryś bezpiecznik wypale |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 14:04
|
|
|
Na 99,99% po wyłączeniu zapłonu odcina zasilanie przekaźnika a ten prawdopodobnie jest zasilany przez przełącznik przy kierownicy, wystarczy namierzyć ten przewód odłączyć od głównej magistrali zasilającej za stacyjką i dołączyć do stałego +12V (najlepiej do świateł pozycyjnych które przecież chodzą bez stacyjki) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 16:44
|
|
|
No właśnie chyba coś takiego już robiłem. Przewód, na którym po przekręceniu na zapłon pojawia się +12V, podłączyłem do stałego +12V i włączyłem w ten sposób zapłon (nie przekręcając kluczyka). Chyba, że jest jeszcze jeden taki przewód, który trzebaby było zmostkować. Zobaczymy |
|
|
|
 |
SPIN

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Z Miasta
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 16:58
|
|
|
Ja odpaliłem stacyjkę przez wtyczkę od radia tam pojawia sie napięcie po przekręcaniu kluczyka i od tego pociągnąłem przewód do stałego napięcia i zapłon jest włączony ;] |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 21:37
|
|
|
Tylko po co mieć napięcie bez kluczyka. Tylko trzeba pamiętać żeby wyłączać odbiorniki. Bez sensu. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 21:41
|
|
|
Różni ludzie mają rożne potrzeby, w jednej fieście mam zrobione tak że WSZYSKO chodzi bez kluczyka,,, zapłon włącza jedynie obwód ładowania, zasilanie cewki i zegary,,,
Coś temat mi się dubluje chyba,,, jak chcesz ominąć stacyjkę i mieć światła bez stacyjki to nie kombinuj przy stacyjce tylko przy włączniku świateł... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|