Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:49 |
[MK6] EAC FAIL na wyświetlaczu |
Autor |
Wiadomość |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 21:46
|
|
|
z tego co do tej pory zauważyłem to najczęściej niestety siadają
filtr paliwa (proponuje wymiane co wymiane oleju)
zawór w pompie CR
rzadko czujnik ciśnienia i bardzo rzadko wtryski (jeśli można jakieś dobre paliwo zatankować ) |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 22:44
|
|
|
jak ktos nie wymienia filtru paliwa to mu wszystko po kolei siada, poczekajmy zobaczymy co napisze koleżanka, to co piszesz narazie nie jest na temat, chodzi mi o zdiagnozowanie usterki zaworu (na razie nie wiem ktorego jeszcze) poprzez diagnostyke interfejsem, wyglada mi to na szukanie przyczyny od d... strony, (i ze sami nie wiedza czy zawor czy wtryski i szukaniu okazji, bo jednoznacznie nie moga zdiagnozowac na podstawie jednego z czujnikow, a tylko podejrzewaja, nie wiem w jaki sposob wykluczyli wszystko inne po podlaczeniu i szczytaniu wartosci z 1 czujnika ktory tam jest), wstrzymajmy sie, bardzo mnie to ciekawi, moze sie posmieje troche |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 5 Gru 2009, 20:30
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | moze sie posmieje troche |
to nic śmiesznego sam byłem kiedyś komplet wtrysków w plecy winna pompa Delphi która podła (opiłki) ale jakby się filterki wymieniało częściej niż producent przewiduje a nie rzadziej to może auto jeździło by bez awarii... |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 21:20
|
|
|
ja mowie o diagnostyce, a nie o opilkach w pompie |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 04:15
|
|
|
Pawełos666, podjedź kiedyś na spota WAWA Teamu... Może kilku z nas pomożesz... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
dajtona88 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 10:11
|
|
|
Witam wszystkich klubowiczów!
Jest to mój pierwszy wątek na klubowym forum ponieważ do dzisiaj wszystko z moją Fieściną było OK...przechodząc do meritum....
Posiadam Fieste 1.4 TDCi 148 tys przebiegu 2003 rok, jadąc dziś do pracy ( -16 stopni celc) wystąpił mały problem z rozruchem auta ( auto stoi na dworzu przed blokiem), mianowicie auto przy nie małym wysiłku odpaliło za drugim razem, w drodze do pracy po około 10 minutach ( samochod pracował normalnie) gdy chciałem ruszyć ze świateł pojawił się przeklęty wcześniej wymieniony komunikat EAC FAIL samochód oprócz tego że odcina moc przy 2,8 tys obrotów zachowuję się normalnie ( nie pracuje głośno lub nie równo nic nie stuka,puka warczy, śmierdzi, poprostu oprócz odcięcia obrotów reszta działa dobrze)
Możliwe że jest to wina mrozu? i przy temperaturze dodatniej wszystko wróci do normy?
Zbliżają się święta więc jestem totalnie bez kasy, czy można z takim błędem jeżdzić bezpiecznie na niedużych dystansach w mieście (20-30 km)
Dodam że nie wpadłem ostatnio w żadną większą dziure lub nierówność, macie drodzy klubowicze jakieś rady lub podpowiedzi?
Oczywiście polecenie jakiegoś sprawdzonego i taniego warsztatu na terenie lub w okolicach Warszawy byłoby jakże miłe;)
pzdr
Jacek |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 14:11
|
|
|
dajtona88, poszukaj TUTAJ |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
toffic

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 53 Skąd: csw
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 05:23
|
|
|
Mam podobny problem. w czasie jazdy do pracy pojawil sie EAC FAIL ale dojechałem jakoś. Gorzej było z powrotem bo już nie dojechałem. Autko odpaliło, ale zgasło 2 razy wyładował sie ako i koniec. może dziś zaciągne go do jakiegoś ciepłego garażu. wymienie filtr paliwa i zobaczymy o potem.możliwe żeby pompa paliwa siadła?? bo przecież w filtrze paliwa jest podgrzewacz więc paliwo teoretycznie nie może zamarznąć?? niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu ja to mam pecha przed samymi świętami |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 10:45
|
|
|
komunikatem eac fail nie przejmujcie sie
Problem polega na tym ze komputer informuje nas o niewłasciwej dawce paliwa czy inne bledy.
ja bym normalnei jezdzil |
_________________

 |
|
|
|
 |
jadrian
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 08:57
|
|
|
Mam ten sam problem
W piątek jak wracałem z pracy 100m przed domem wyskoczył mi ten komunikat Wieczorem, jak znowu odpaliłem autko eac fail znikł :yyy: Autko normalnie śmigało
Dzisiaj rano jak chciałem odpalić to nie dość że musiałem troszkę się namęczyć, ( autko stoi na polu) nie odpaliło od razu tylko za 5-7 razem , i ujechaniu 100 m znowu pojawił się felerny komunikat. Mało tego maksymalne obroty były 1.200. Autko w ogóle nie chciało jechać... każda próba wrzucenia jedynki kończyła się unieruchomieniem samochodu
Dodam tylko że na początku tyg. wymieniłem olej, filtr oleju,powietrza i paliwa. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 09:04
|
|
|
Jak kojarzę to błąd pedału gazu tak, gdzieś to mi się rzuciło w oczy,,, może przymarzają potencjometry? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jadrian
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 21 Gru 2009, 20:12
|
|
|
Witam !!
Dziś wróciłem od mechanika z moją fieścinką. Okazało się że w baku zalegał jakiś szlam :yyy: i jak przyszły te mrozy to po prostu zamarzł, i odcinał paliwo
Po wyczyszczeniu baku paliwa i przewodów wszystko gro i bucy
i oby tak już pozostało |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 09:06
|
|
|
Nieźle ktoś napisał w wypowiedziach >Wymieniać filtr paliwa co wymianę oleju.
Filtr paliwa do fiesty 1,4 tdci 200PLN + wymiana |
_________________

 |
|
|
|
 |
Active [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 21:57
|
|
|
U mnie eac fail też się zapalał ale tylko podczas gigantycznych mrozów. Wystarczyło wstawić samochód w ciepłe miejsce i już mu przechodziło.
W instrukcji do fiesty jest napisane: Komunikat ostrzegawczy(eac fail) może wyświetlić się po nieudanej próbie uruchomienia silnika, np. gdy akumulator jest rozładowany. W normalnych warunkach komunikat błędu zostanie wykasowany, gdy poziom naładowania akumulatora powróci do odpowiednich wartości.
Tak więc ja stawiam na akumulator. Z tego co pamiętam to im niższa temp. tym akumulator traci jakiś tam procent sprawności |
|
|
|
 |
tomasz1982
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 43 Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 00:59
|
|
|
mkapi, dobrze poszukaj 200 trochę dużo, w sklepach trochę przesadzają z tą marżą, ostatnio też szukałem i kupiłem najdroższy z nadzieja, że będzie dobry, zaplacilem za Mann WK939 175 a najpierw zaśpiewali prawie 300;/!!!%#@#@!?????, filtrona był coś za trochę ponad 100zł, w sklepie internetowym z częściami do forda orginalny mortocrafta 145zł-link jest na storonie głownej do tego sklepu, w ASO zaśpiewali za ten sam 220, następnym razem kupie filtrona bo wiele osóba bardzo dobrze się o nim wypowiada na tym forum |
|
|
|
 |
crom [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 11:14 EAC FILE
|
|
|
Witam
Też walczę z w/w komunikatem. Tylko u mnie objawia się przy hamowaniu silnikiem z prędkości rzędu powyżej 70 km/h. Czasem jest kilka dni spokoju, czasem 2 razy dziennie
i to niezaleznie od temperatury i paliwa.
Filtr paliwa nowy, przeowody zasilające sprawdzone (i to dokładnie, bo okazało się wcześniej że były nieszczelne i zapowietrzał się układ)
A co do filtra paliwa - tani to on nigdy nie będzie - przecież to nie tylko obudowa i wkład, ale też układ podgrzewania paliwa - ja dałem za oryginał 160 z przesyłką. Na miejscu w Płocku nigdzie nie było poniżej 220 |
|
|
|
 |
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2 Wrz 2010, 16:23
|
|
|
i ja mam ten sam problem, na wyświetlaczu eac feil.
1,4TDCI 50tys przebiegu i objawy:
1) sporadyczne migający wyżej wymieniony komunikat- zadnych objaw podcas jazdy
2. w późniejszym czasie komunikat i obroty max 2800 na niższych obrotach bez zmiany a ze wzrostem używanego biegu coraz większy spadek mocy
3. powymienia filtra paliwa tydzień czasu spokoju do wczoraj zapalił sie komunikat i dalej jak punkt 2.
4 dzis rano brak komunikatu , pojawił sie kolo południa wiec odczyt w serwisie błedu (szczegóły niżej) i wykasowaniu po kilku minutach s powrotem dziś to samo po odłączeniu od akumulatora na do minut przez chwile praca normalna(a wcześniej odrazu po zapaleniu migała kontrolka eac feil. po ponownym odłączeniu od akumulatora narazie spokój i nie ma błędu. jutro podłacze pod sprawny pedał i sprawdze czy tak samo bedzie.
pojechałem do serwisu odczyt błędów P0122 niskie napięcie sygnały wejściowego w obwodzie czujnika A płożenia przepustnicy/pedału
przyczyny:
niesprawny czujnik
obwód wiązki przewodów zwarty do okumulatora lub zwarty do masy
uszkodzona lub zabrudzone złącze
niesprawny labo uszkodzony PCM
i błąd P0222 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika B położenia przepustnicy
przyczyny:
zwarty obwód czujnika B położenia przepustnicy(TP)(obwód o niskim potencjale)
otwarty obwód napięcia odniesienia(VREF)
obwód napięcia odniesienia (VREF) zwarty do amsy lub obwodu powrotnego sygnału(SIGRTN)
uszkodzony czujnik B położenia przepustnicy(TP) uszkodzony PCM
Poza oczywistym i zrozumiałą przyczyna pedału przyspieszenia(480zl) (wymiana ) sa możliwe inne przyczyny które chce wyeliminować ewentualne inne możliwości wyżej wymienione które wykazał komputer podczas odczytu błędu.
[ Dodano: Pią Wrz 03, 2010 08:52 ]
sprawdziłem miernikiem po odpięciu komputera i pedała gazu miedzy klemą +i- jest przepływ prądu, wartość to około 0,9A miedzy masa-->akumulator-->miernik -->klema plus. Jak dobrze pamiętam nie powinno być przepływy prądu miedzy klemami bo to oznacza zwarcie(chyba ze jest coś w samochodzie co to może powodować. Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 3 Wrz 2010, 10:41
|
|
|
bartikrasnik, w benzynkach przy takich błędach oprócz czujnika położenia przepustnicy szwankował PCM a dokładnie styki przy nim ( u mnie przelutowanie wszystkich kosztowało 250 zł i problem ustał). |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 21:37
|
|
|
no ja wyjąłem PCM psiknąwszy na styki jakimś niemieckim specyfikiem i cisza juz 2 dzień mam nadzieje ze to było tylko niskie napięcie na stykach jak coś sie zmieni to dam znać
[ Dodano: Pon Wrz 20, 2010 17:54 ]
2 tyg i cisza widać za małe napięcie było na stykach 20minut roboty na wyjecie komputera i oczyszczenie go (masa i styki)
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 22:28 ]
problem powrócił na dobre..
to samo wyświetla się i miga EAC FAIL z tym ze teraz nic nie pomaga.
był u elektryka też stawiał na pedał ale zrobił test dwa razy i się zdziwił bo na komp problem znikł a kontrolka dalej miga stawia na wtryski.. bo coś tam włączył i mierzył bodajże ciśnienie i podczas wciskania pedału gazu wyświetlało się max 80(MPa)?
a teraz wrażenia z jazdy... pomimo niedziałającego przekaźnika świec żarowych auto pali w zimie max za 2razem praca zimnego jak i ciepłego silnika równomierna obroty wchodzą max na 2750rpm pedał reaguje normalnie do 1/4 skoku dalej nie robi różnicy, a auto pali teraz w zimie mniej niż przed awarią
[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 16:40 ]
widze że nikt nie ma podobnych problemów u mnie juz mam to z głowy mam nadzieje.
a problem się rozwiązał tym ze wymieniłem ten przekaźnik na świece żarowe, każdy sie dziwił ze to była tego przyczyna a problem z przekaźnikiem był taki ze woda sie tam postała i powoli rdzewiał i gniło po ostatniej odwilży i nocnym mrozie musiało chyba coś doszczętnie się zepsuć Morał tej bajki taki i wszystkim znany jak sie zapali lampka to za "specjalistów" płacimy sami.
w tym przypadku to komputer(serwis ford i inny elektryk) pomógł bo pokazał błąd na świecach żarowych ale początkowo wskazywało a uszkodzenie ścieżki na pedale przyspieszenia choć weryfikacja pedału pokazała ze jest sprawny. To moje spostrzeżenia sa takie jak ci sie to zapali niech ci bóg pomoże i wskaże miejsce usterki bo nie licz na komputer serwisowy |
|
|
|
 |
Fenot
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 42 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Żary
|
Wysłany: 21 Lis 2011, 20:01
|
|
|
Co prawda nie mam diesla, ale myślę, że warto dorzucić cegiełkę do tematu
Ja również miałem przygodę z komunikatem EAC FAIL . Pojawiał się gdy auto wjeżdżało w nierówności (np z asfaltu na niezbyt równy bruk). Samochód podobnie jak wyżej opisane auta przechodził w tryb awaryjny a doraźnym sposobem na to był 1-2 minutowy odpoczynek i ponowne odpalenie Fiesty. Diagnostyka wykazała błąd " P0030 Obwód sterujący nagrzewnicą H02S". Wymieniłem sondę lambda i chyba dobrze, bo jak wyglądała stara, możecie ocenić na zdjęciu poniżej. Po tej operacji Fiesta wyraźnie przybrała na mocy i o wiele żwawiej mknie do przodu - zwłaszcza podczas ruszania.
Foto Lambda (nie jestem specjalistą od sond, ale w każdej, którą miałem okazję widzieć było coś w rodzaju kopułki/osłonki)
 |
|
|
|
 |
|