Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:49 |
[MK6] EAC FAIL na wyświetlaczu |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz84
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: skoczów
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 21:44 [MK6] EAC FAIL na wyświetlaczu
|
|
|
Witam,
Po 3 latach jazdy zamieniłem starą bezawaryjną fiestę MK3 na troszkę nowszą Mk6... i tu zaczęły się problemy;)
Aktualnie fiesta czeka na podnośniku na naprawę pompy olejowej (prawie dwa razy słabsze ciśnienie), ale nie o tym..
Kilka dni temu, gdy rozkulałem Fiestę do 150 km/h i dalej przyśpieszałem, na wyświetlaczu pojawił się komunikat "EAC FAIL" - nic nie migało przy tym, tylko autko przeszło w tryb "mułowaty" Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, zapaliłem i... wszystko jak ma być.
Nie wiem co mogło być przyczyną - dodam, że jak tylko zakończyłem jazdę - wszedłem w tryb wyświetlania błędów i ku mojemu zdziwieniu dostałem DTC - "none" - w tym miejscu powinien zapisać się chyba jakiś błąd???
Jakieś pomysły może na wytłumaczenie magicznego EAC FAIL? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 12:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 21:53
|
|
|
EAC Failed - to komunikat mówiący o usterce elektronicznego sterowania pedałem gazu
PS to cytat z kolegi Skwarek |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
pP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 23:38
|
|
|
freeman napisał/a: | EAC Failed |
prawdopodobnie niedlugo pedał do wymiany! :(
spodziewać się można nagłego strzału obrotów na biegu jałowym i takie tam.. |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 12:08
|
|
|
Przyczyn może byc kilka: przepustnica, wiązka do przepustnicy, pedał gazu, styki przy module sterujacym silinkiem PCM. U mnie kable i przepustnice wymienił poprzedni właściciel ale nie pomogło, więc padło na moduł. Zapłaciłem 250 zyli za przelutowanie styków przy module (korodują albo utleniają się połączenia) i jest ok. |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
Łukasz84
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: skoczów
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 13:31
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Czyli co proponujecie zrobić ? tzn gdzie zacząć - czego szukać?
Czy ten błąd nie powinien zapisać się i pojawić w DTC ?? |
|
|
|
 |
mila [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Cze 2009, 17:49
|
|
|
witam znam tez ten problem od pol roku jezdze fiesta 1.4 tdci i od pewnego czasu rowniez pojawia mi sie ten blad bylam juz w warsztacie ale panowie nie maja bladego pojecia co mu dolega, tak jak Kolega powyzej rozwijam predkosc i tu nagle auto przechodzi w tryb awaryjny i pojawia sie eac fail, moze ma ktos pomysl do jakiego warsztatu w 3miescie moge sie udac by wreszcie ktos moglby mi pomoc???? |
|
|
|
 |
wwwojtek1
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 42 Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Wyry
|
Wysłany: 10 Cze 2009, 08:11
|
|
|
U ojca we Fusion'ie 2003 1.4 16V 80KM tez swojego czasu po 100 000km pokazał sie komunikat EAC Fail, auto przestało reagować na gaz, gasło zaraz po zapaleniu. Po diagnostyce na komputerze okazało się że cała przepustnica do wymiany. Serwisanci powiedzieli, że jest to bolączka tych silników i w większości przepustnica leci po takim przebiegu. Koszt wymiany w ASO: 1200zł [sytuacja akurat była wyjątkowa i nie było czasu na szukanie innego mechanika, gdyż awaria miała miejsce w trasie]. Po wymianie wszystko wróciło do normy. |
_________________ Ford Focus II 1.6 16V 100KM |
|
|
|
 |
lila [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 12:24
|
|
|
witam , mam ten sam problem, wymieniłam filtr paliwa, któty o zgrozo kosztuje 230 zł (uwaga nalezy go wymieniać co 40 000 km, w innym razie auto nam stanie niewiadomo w którym momencie i wtedy koszty będą jeszcze większe) bo myślałam, że to rozwiąże problem ale niestety wyświetlacz dalej miga, może nie z taką częstotliwoscią jak przedtem ale niestety problem dalej jest. Dzisiaj jadę do norauto i mają ja podpiąć do komputera i zobaczymy co powiedzą? Poza tym z auta jestem bardzo zadowolona ze względu na zużycie paliwa , bo przy zuzyciu 3,8 ropy na 100 to tak jakby jeździc za darmo. |
|
|
|
 |
toffic

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39 Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 53 Skąd: csw
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 13:06
|
|
|
Filtr paliwa do fiesty 1.4 TDCi 230 zł?? ja niedawno kupiłem za 130... chyba że w jakims warsztacie tak z Ciebie zdarli. Na waszym miejscu sprawdziłbym czy układ paliwowy się nie zapowietrza (wężyki pod obudową od filtr powietrza).pozdro |
|
|
|
 |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 22:31
|
|
|
[quote="lila"]Dzisiaj jadę do norauto i mają ja podpiąć do komputera i zobaczymy co powiedzą? Poza tym z auta jestem bardzo zadowolona [/quote
Jak jesteś zadowolona z autka to czemu chcesz mu krzywdę zrobić i zawieźć do siepaczy z Norauto Sorki ale goście w takich miejscach to się w większości do wymiany klocków nadają i nic więcej |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
 |
lila [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 07:04
|
|
|
byłam w norauto w żorach, jak dla mnie do sprawy podeszli bardzo profesjonalnie , przez cały czas kiedy szukali błędu byłam przy nich i co sie okazało nie jest to żaden moduł od pedału gazu tylko zawór ciśnienia paliwa, do tego jeszcze wyszło , że poprzedni właściciel cofnął licznik o 50 000 km
[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 07:14 ]
a co filtru paliwa to w jastrzębiu i okolicach nie ma takiej opcji, żeby kupić poniżej 200 zł (dzwoniłam chyba do wszystkich sklepów) |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 16:00
|
|
|
lila napisał/a: | poprzedni właściciel cofnął licznik o 50 000 km | A ile masz teraz na liczniku? Tak z ciekawości... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
pP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 3 Gru 2009, 16:06
|
|
|
lila napisał/a: | do tego jeszcze wyszło , że poprzedni właściciel cofnął licznik o 50 000 km |
a jak oni to sprawdzili!??? |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
 |
lila [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 07:27
|
|
|
na desce rozdzielczej stan licznika to 122000 km a faktyczny stan przed cofnięciem to ok. 175 000. Komputer wykazał że było cofnięte tylko na desce rozdzielczej a niestety trzeba wejść jeszcze gdzieś indziej żeby to powtórzyć ale tego niestety nie wiem gdzie to się wchodzi. |
|
|
|
 |
pP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 10:59
|
|
|
ja tego dalej nie rozumiem jak może być inny stan na liczniku a inny na kompie jak masz elektroniczny licznik |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 11:07
|
|
|
normalnie
przepraszam, ze sie wtrace, ale ze niby ktory zawor cisnienia paliwa? znajdujacy sie gdzie? potrafisz go nazwac fachowo i wskazac o ktory chodzi? EAC sie pojawia jak w listwie nie ma cisnienia (napiecie na FRP) z roznych przyczyn, mozesz opowiedziec dokladnie ta bajke z czujnikiem paliwa? chetnie bym zabral glos
[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 11:14 ]
lila napisał/a: | a co filtru paliwa to w jastrzębiu i okolicach nie ma takiej opcji, żeby kupić poniżej 200 zł (dzwoniłam chyba do wszystkich sklepów) |
tak? nie ma takiej opcji? u mnie jest taka opcja, tak sie sklada, im drozsze auto tym drosze podstawowe czesci zamienne? nie. za mala doplata do tych 200zl zalatwilbym Ci 3 sztuki firmy powiedzmy BOSCH, co Ty na to? Za kawalek puszki z papierem w srodku 200zl? Oryginalny Forda za 120 mozna miec. |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 4 Gru 2009, 14:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lila [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 12:16
|
|
|
na desce rozdzielczej widać stan licznika 122 000 km, kiedy się podepnie ja pod komputer i wejdzie się na plik deska rozdzielcza to też wskazanie jest 122 000 km, ale kiedy wejdzie się jeszcze na coś innego to wyskakuje faktyczny przebieg czyli 175 000 km. Nie jestem ci w stanie powiedzieć w jaki plik czy jak tam to sie nazywa wchodził mechanik bo sie po prostu na tym nie znam, a on otwierał mi te wszystkie okienka i pokazywał co sie dzieje z autem.
[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 12:28 ]
nie jestem ci w stanie powiedzieć , który to zawór. W każdym bądz razie zaczęło sie tak. Byłam kiedyś u mechanika u nas w jastrzębiu , bo spod maski wydobywały si e spaliny i kiedy załączyłam wentylator to jeden smród miałam w aucie,oprócz tego słychać było takie pyrkanie , na początku takie ciche a z czasem dosyc głośne. Mechanik cos tam pouszczelniał i problem znikł, wentylator mozna bez problemu załączyć i pyrkanie zniknęło. Po przejechaniu ok. 30 km zaczął się pojawiać na wyswietlaczu na którym jest godzina i przebieg , komunikat EAC FAIL.wróciłam do tego mechanika , podpinał ją pod komputer i niestety błędu nie wykazało, wykazało jedynie , że taki błąd był ale juz go nie ma, i nie jest mi w stanie pomóc.
Pojechałam do innego zakładu i tam znów mi ją podpięli pod komputer i wyszedł bład zawór ciśnienia paliwa. W poniedziałek mam tam jechać, bo chcą sprawdzić czy ewentualnie jeszcze nie jest to problem z wtryskami i czymś tam jeszcze, bo na zakup zaworu zawsze będzie czas, a żeby nie wydawać na darmo pieniędzy trzeba wykluczyć inne przyczyny.
[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 12:32 ]
gdybym wiedziała, że za taką cene można kupić to zwróciłabym sie napewno do ciebie, niestety tak jak pisałam obdzwoniłam co się dało i nic taniej nie można było kupić ( no może o 10 zł tylko taniej kupił ale nic poza tym) |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 13:56
|
|
|
dowiedz sie jesli mozesz co maja na mysli mowiac zawor cisnienia paliwa (najlepiej udac glupa; zapytaj o jaki "zawor cisnienia paliwa" im chodzi czy o solenoid cisnienia paliwa regulujacy cisnienie do szyny czy o tensometr cisnienia paliwa, a moze o elektrozawor doporowadzenia paliwa w obwodzie niskocisnieniowym) zeby wytlumaczyli o co im chodzi i gdzie sie on znajduje podali nazwe fachowo, bo nie podoba mi sie ta sprawa...ktora przedstawili... cos mi tu smierdzi... wyjasnie Ci to prywatnie na pw |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 19:32
|
|
|
Cytat: | dowiedz sie jesli mozesz co maja na mysli mowiac zawor cisnienia paliwa (najlepiej udac glupa; zapytaj o jaki "zawor cisnienia paliwa" im chodzi czy o solenoid cisnienia paliwa regulujacy cisnienie do szyny czy o tensometr cisnienia paliwa, a moze o elektrozawor doporowadzenia paliwa w obwodzie niskocisnieniowym) zeby wytlumaczyli o co im chodzi i gdzie sie on znajduje podali nazwe fachowo, bo nie podoba mi sie ta sprawa...ktora przedstawili... cos mi tu smierdzi... wyjasnie Ci to prywatnie na pw |
jak na moje to chodzi o zawór na pompie, regulujący ciśnienie, przez dupiate paliwo lubi sie przecież zasyfić |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 20:30
|
|
|
wlasnie tam na szynie nie ma zadnego regulujacego, jest co innego, a kompem na temat tego zaworu w pompie (jest 2) mozna sobie powrozyc z kart bo to tylko mechanizm, poczekajmy co napisze koleżanka |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
|