[MK3] Bardzo duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
sp4yol
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 22:54 [MK3] Bardzo duże spalanie
|
|
|
Witam.mam problem z duuuzym spalaniem,a wiec nie wazne czy benzyna czy lpg-na 10 litrach obu paliw robie 70 -73 km (na gazie bylo sprawdzane dwa razy,w tym raz zmiejszona dawka gazu na wężu-taki sam wynik).niedawno byly wymieniane swiece na motorcraft,przewody,termostat,czujnik,filtr powietrza i benzyny,filtr gazu jeszcze ma czas na wymiane.teoretycznie po tych wszystkich wymianach powinien mniej palic,a niestety poszlo w druga strone.przed wymiana swiec itd gazu palil w miescie 10 na 100,silnik 1.1 gaznik.Moze ktos wie o co chodzi????? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Lis 2009, 15:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 15:07
|
|
|
Ja powiem Ci, ze jeden fachman drugiemu nie rowny. Masz pewnosc, ze facet, ktory Ci reguluje instalacje zna sie na tym? |
_________________
 |
|
|
|
 |
sp4yol
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 15:23
|
|
|
mysle ze ustawienia gazu tak naprawde nie maja tu wielkiego znaczenia bo tak jak napisalem przy 2 regulacjach takie samo bardzo wysokie jak na silnik1.1 spalanie , a poza tym na benzynie dokladnie takie samo spalanie wychodzi,wiec przyczyna jest gdzie indziej,wiec prosze czytaj ze zrozumieniem co sie pisze w temacie,bo to co napisales nie trzyma sie kupy i tylko nabija posty---sory za szczerosc |
|
|
|
 |
DANIEL mk1
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Myczków
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 15:34
|
|
|
To gaźnik czy mono wtrysk ?
Bo w profilu 1,1i a w opisie gaźnik |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 15:55
|
|
|
Ma gaźnik, profil do poprawienia. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 19:59
|
|
|
No napisales tak, ze kazdy idiota by to zrozumial. Ze dwa razy sprawdzales, ile przejedziesz na 10l gazu to napisales natomiast na benie nie. Wlales 10l beny i jechales az Ci samochod stanie??? Nalales do pelna, pojechales 100 km i znow zalales do pelna??? Nie wiadomo, poniewaz tego nie napisales. A ze napisales, ze na benie tez Ci chleje... Wskaźnik jest niedokladny a ja ostatnio bylem u gazownika (dotychczas bylem u innego) i tak mi wyregulowal, ze auto niedość, że jest żwawsze to na pelnym baku z 50-70 km wiecej pojade (bak 26,4l).
Notabene forum jest zeby dzielic sie swoimi opiniami, ja ostatnio jestem pod wrazeniem tego co zrobil u mnie facet z gazem bo nawet nie wiedzialem, ze moj fiestolot moze tak malo palic. Dlatego sie podzielilem z Toba ta opinia a Ty to olales. Jeszcze jakies komentarze o nabijaniu postow piszesz. Mam co robic. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sp4yol
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 22:26
|
|
|
''a wiec nie wazne czy benzyna czy lpg-na 10 litrach obu paliw robie 70 -73 km''-------nie napisalem ile pali na benzynie????czytanie ze zrozumieniem hyh.nalalem na pusty bak 10 l benz wiec wskaznik nie ma nic do tego.po prostu napisales maslo maslane,wiec sie nie denerwuj,gdyby problem ze spalaniem dotyczyl tylko lpg Twoja rada bylaby ok i dziekuje mimo wszystko za nią (troche sie unioslem),ale tu chodzi o oba rodzaje paliw i dokladnie taki sam wynik wiec problem lezy zupelnie gdzie indziej,ja stawiam raczej na gaznik,ze tam cos jest nie tak,ale moze jakas osoba madrzejsza duzo ode mnie sie wypowie i poradzi a co do regulacji przez gazownika (to z zupelnie innej beczki) chetnie bym skorzystal lecz redutkor ktory mam to niezly sit (bardzo marna firma) i nie spotkalem gazownika ktory chcialby sie tym zajac,gadaja ze nie maja do tego oprogramowania i inne bzdety hyh |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 09:31
|
|
|
A kolego jakie y chcesz mieć oprogramowanie go reduktora czy instalacji na silnik gaźnikowy, jak tam elektronika kończy się na centralne gazu i przeławiceniu elektrozaworów?
Jeśli spalanie jest duże na LPG i na BENZYNIE to znaczy ze winowajcą zapewne jest coś wspólnego dla obu instalacji - układ zapłonowy, kawałek układu zasilania silnika, sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach, sprawdź ssanie.
Aha i jak jesteś w zakładzie LPG gdzie chcą jakiś komputer Ci pod silnik podłączać to się zawijaj i jedz do innego (dobrego teraz będzie trudno) to u Ciebie się regulacje przeprowadza na podwórku, dobry spec Co wstępnie ustawi na ucho. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sp4yol
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 10:01
|
|
|
z tym oprogramowaniem to byl tylko taki przyklad z kosmosu,bo szczerze nie pamietam powodow dla ktorych nie chcieli ustawiac,ale fakt niestety jest taki ze ciezko,bylem w kilku i klapa,ponoc przez badziewiasty reduktor,nie wiem czy dobrze pamietam,ale wydaje mi sie ze nazywa sie bellini czy cos takiego:Poczywiscie na ucho nie chcieli ustawiac,a komputerowo.szczerze mowiac czekalem na Twoja opinie JoeMix.zrobie tak jak piszesz,ale co do tego ssania,to chyba ono ma tylko znaczenie jesli idzie o benz,z gazem nie ma chyba nic wspolnego??wiec jesli sie nie myle to ssanie odpada bo nie jest wspolnym mianownikiem do obu paliw?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 14:56
|
|
|
sp4yol, nie chcieli ustawić bo nie umieli, nie było gdzie kabelków podpiąć,,,
[ Dodano: Sob Lis 28, 2009 14:58 ]
Na LPG w sumie nie ma większego wpływu, ale jeśli masz uszkodzone to np. przepustnica przymknięta fizycznie ogranicza przelot powietrza,,,, Zdejmij dekiel obudowy filtra i cyknij fotę,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sp4yol
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 15:43
|
|
|
ok,jutro przy normalnym swietle postaram sie zrobic fote.jesli ma to jakies znaczenie jesli chodzi o to spalanie zauwazlem ze silnik po wymianie kabli itd,no i tez po probach rozruszania preparatami mechanizmu sssania przy gazniku,gdyz bardzo ciezko chodzil,lekka rdza itd, ma sporo wieksze obroty,niz wczesniej |
|
|
|
 |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 23:39
|
|
|
wedlug mnie: ciezka noga...zreszta po miescie jezdzisz, zaje***** syfem parownik a jak juz parwonik jest zaklejony to wali w gaznik............dysze zalepione i paliwko jest zle dawkowane............... ojjj dluuuugo by wymieniac.........a mozze zasysa wrzatek znad kolektora ??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
sp4yol
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 15:25
|
|
|
Fotki na zimnym czy na ciepłym silniku,,, masz na wężu jedną śrubę regulacyjną czy 2 na każda połówkę mixera jedna? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sp4yol
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 15:55
|
|
|
fota byla na cieplym silniku (polowa wskaznika ciepla na desce czyli norma,po prtzejechaniu okolo 8 km).mam jedno pokretlo do dawki gazu przed "rozwidleniem" na dwa wężę ktore ida do gaznika |
|
|
|
 |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 18:32
|
|
|
OMG ??? jakim cudem przy takim montarzu wezy nei lapie lewego powietrza ??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
sp4yol
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 19:35
|
|
|
stary nie zadawaj mi takich pytan ja tu prosze o rade.jak bym byl mądry jesli o to chodzi to by nie bylo tego tematu tak? |
|
|
|
 |
artek776 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 20:35
|
|
|
Sprawdź czy klapa ssania nie ociera o mixer (nakładka na gaźnik),jeżeli tak jest to zdejmij i podpiłuj pilniczkiem w miejscu ocierania. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 22:44
|
|
|
karolusms napisał/a: | OMG ??? jakim cudem przy takim montarzu wezy nei lapie lewego powietrza ??? | Przy takiej konstrukcji (gaźnik) to rozszczelnienie puszki filtra jest bez znaczenia, ważne żeby nie łapało lewego na łączeniu mixer gaźnik, i dalej w gaźniku,,,
[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 23:05 ]
sp4yol napisał/a: | fota byla na cieplym silniku (polowa wskaznika ciepla na desce czyli norma,po prtzejechaniu okolo 8 km).mam jedno pokretlo do dawki gazu przed "rozwidleniem" na dwa wężę ktore ida do gaznika |
Więc tak foto najpierw:
To po prawej co pokolorowałem to główna gardziel, na niej palisz silnik i jeździsz gdzieś do prędkości 90km/h po niżej jej (chyba że depczesz w podłogę) silnik nie powinien używać tej dziury po prawej... całe kolko które narysowałem to przelot powietrza przy przyjmijmy 80km/h tylko powinno być, to co żółte masz przesłonięte przepustnicą ssania, a to co zielone to leci powietrze, ponieważ silnik się dusi to depczesz mocniej otwiera się ta druga przepustnica i silnik zasysa powietrze tamtędy (po lewej, a lewa dziura nie jest ekonomiczna), Przy czym ja u siebie jak jadę do 90km/h czyli tylko na prawym przelocie to po trasie pali mi 4,5 litra a jak jadę 110 na obydwu przelotach to pali mi 8 litrów... jak lecę 130 to spalanie wynosi około 13,,,
Zdejmij rano puszkę filtra i zajrzyj w gaźnik - jak a przepustnica z prawej ma taki samo uchylenie to coś jest z nią nie halo, bo na zimnym silniku powinna się zamknąć całkiem, jak mówisz że fote robiłeś z połowa skali temperatury to powinna być raczej już całkiem otwarta - stać pionowo - rozgrzej silnik, iajk przepustnica będzie jak na foto to wsadź paluch (na zgaszonym silniku) i ustaw ją pionowo, zobacz jak auto będzie jechać, na drugi dzień na zimnym sprawdź czy się zamokła czy będzie stałą jak ustawiłeś. Jak będzie stać pionowo (otwarta) to silnik może nie chcieć zapalić na benzynie (dla LPG bez znaczenia) i wtedy paluchami musisz przymknąć.
Poproś kogoś z latarką by poświecił do drugiej dziury (tej niekolorowanej) i patrzył, a ty w środku naciskaj pedał gazu niech ktoś Ci da znać jak zacznie się otwierać dziura - zapamiętaj położenie pedału i staraj się nie naciskać bardziej - powinno auto jechać spokojnie do 80-90km/h - jak masz obrotomierz to przyuważ obroty przy jakiej sie przepustnica otwiera, i staraj się jej nie otwierać - pomijając to ssanie, jak będzie sprawne to moze będziesz jeździł bardziej mutowało (bo nie wiem czy walnij) ale na pewno auto powinno mniej palić.
http://allegro.pl/item825...i_auto_gaz.html - kupił bym sobie coś takiego i zakręcił załkiem ten przelot z lewej, bo i tak jest nie używany do 90km/h (czy tam do ilu sobie sprawdzisz jak się uchyla przepustnica) - bym ustawił prawy by auto dobrze jeździło do 90 i ładnie paliło, sadze że jak dasz wtedy w podłogę to zacznie się powyżej tych 90 dusić, wtedy sobie powoli otwierasz drugi przelot i ustawiasz V-max na sensownym poziomie - zużycie gazu tez powinno się ładnie ustatkować...
Ale generalnie na razie ta przymknięta przepustnica ssania mi śmierdzi - sprawdź czy się rusza. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sp4yol
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Lis 2009, 00:35
|
|
|
Ok jutro sprwdze.czyli mam rozumiec ze ta przepsutnica moze byc rowniez powodem duzego spalania jesli chodzi o benzyne?
a tak na marginesie--fachowa,rzeczowa pomoc---po prostu mistrzostwo.bardzo dziekowac |
|
|
|
 |
|