[MK6] Jakie klocki hamulcowe ? |
Author |
Message |
pilot-84
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
|
Posted: 22 Nov 2009, 09:28 [MK6] Jakie klocki hamulcowe ?
|
[ !!! ]
|
|
Witam,
Przymierzam się do wymiany klocków hamulcowych we Fieście 1.25, rocznik 2006 (po FL). W sklepie znalazłem klocki o indeksie: 1521328 (http://ford.sklep.pl/pl,product,319835,klocki,hamulcowe,motorcraft,przod,kpl.html), ale w opisie pisze, że są przeznaczone dla wersji z ABS.
Niestety nie znalazłem klocków dla wersji bez ABS. Czy powyżej podane można założyć w mojej Fiestce, czy muszę szukać czegość innego?
A może polecicie jakieś zamienniki?
Pozdrawiam |
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
|
Posted: 22 Nov 2009, 09:34
|
[ !!! ]
|
|
W obu przypadkach masz te same klocki wiec nie masz sie czym przejmowac, ponadto jak pujdziesz do sklepu to podajac vin sprzedadza ci napewno odpowiednie klocki.
Jesli chodzi o same klocki to ja zamiast motorkrafta zastosowalem ferodo i jes ok zachowuja sie tak jak fordowskie i kosztuja podobnie :) |
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
|
Posted: 22 Nov 2009, 14:25
|
[ !!! ]
|
|
[quote="pilot-84"]nie znalazłem klocków dla wersji bez ABS.[/quote]A z jakiego miesiąca jest Twoja Fiesta? Moja zaczęła "narodziny" ok 15 maja 06 i ABS dostał mi się gratisowo, pomimo że go nie chciałem... [b]ElGrey[/b], a jakie te Ferodo zapodałeś? Ja też niebawem będę musiał zmienić klocki (przebieg 48570) ale zależy mi na jakichś lepszych od standardu i mniej pylących. Czytałem że EBC Green Stuffy mają ponoć od 100% do 200% większą żywotność, pylenie mniejsze od przeciętnego i wyższą temperaturę - ok 650 st. C
Koszt za komplet ok 270zł
[quote]Udoskonalone w nową formułę V4 klocki hamulcowe serii GREEN STUFF ustanawiają nowy standard, według którego osądzani są inni producenci klocków sportowych. Domieszki włókien nieżelaznych i innych dodatków z najnowszych dostępnych technologii, podniosło wydajność tych klocków, oraz wydłużyło ich żywotność od 100% do 200%. Podczas gdy zapylanie może być teraz uważane za "poniżej średniej" (dużo mniejsze niż w większości oryginalnych klocków hamulcowych), wydajność i siła hamowania tych klocków zachwyci każdego użytkownika szybkich samochodów sportowych.
Klocki Green Stuff są używane w mistrzostwach świata Ginetta w Wielkiej Brytanii od roku 1998, w mistrzostwach świata formuły 600 w latach 1997, 1998, 1999, 2000, 2001 aż do dziś! Zgodność z normą Reg90 oraz bardzo wysoka górna granica temperatury pracy 650°C powoduje, że klocki GREEN STUFF V4 nie są tylko unikalnym rozwiązaniem zgodnym z normą Reg90, ale również zapewniają doskonałą siłę hamowania już od zimnych hamulców! Ponadto są przyjazne dla tarcz hamulcowych redukując temperaturę ich pracy o około 100-150°C, co powoduje znaczną redukcję jej zniekształceń.
WŁAŚCIWOŚCI:
podwyższona odporność na temperatury aż do 650 stopni C
większa o 100-200% żywotność, a co za tym idzie oszczędność
przyjazne dla tarcz hamulcowych (znaczna redukcja zniekształceń)
wysoka skuteczność już od zimnych hamulców
najlepsze klocki do sportowej i codziennej jazdy
idealne dla aut po chip tuningu
maksymalna siła hamowania
zredukowane pylenie klocków
[/quote] |
|
|
|
pilot-84
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
|
Posted: 22 Nov 2009, 15:55
|
[ !!! ]
|
|
Na podstawie VIN oraz etis.ford.com data produkcji mojej Fiesty to dokładnie: 23.05.2006.
ABS-u nie mam bo sprawdzałem :)
Czyli wskazane klocki mogę spokojnie kupić? |
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
|
Posted: 22 Nov 2009, 16:24
|
[ !!! ]
|
|
Ciekawostka, bo po moim nr VIN wyskoczyła mi ta sama data :yyy:
[quote]Główne funkcje
Data produkcji: 23.05.2006
Model pojazdu: Fiesta/Fusion 2002
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Wersja: Seria 20
Silnik: 1.25 Zetec-S/Duratec DOHC EFI(75PS)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.25
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja:
Obszar: (+)"PL"
Lakier: Apple Green (met)
Materiał we wnętrzu: Kyoto [/quote]
I wiem że ABSu nie chciałem (a mam), dodam że kosztował wtedy coś około 2700zł
[quote="pilot-84"]ABS-u nie mam bo sprawdzałem[/quote]Jak sprawdzałeś? |
|
|
|
pilot-84
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
|
Posted: 22 Nov 2009, 16:39
|
[ !!! ]
|
|
Może nasze Fiesty to bliźniaki? :)
Jak sprawdziłem? Wcisnąłem mocno hamulec i koła się zablokowały. Nie było żadnego pulsowania. Po prostu wpadłem w poślizg. Na tej podstawie stwierdziłem, że nie mam ABS-u.
Choć przyznam szczerze, myślałem podczas zakupu, że auto z tego roku będzie miało ABS w standardzie. |
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
|
Posted: 22 Nov 2009, 16:44
|
[ !!! ]
|
|
[b]pilot-84[/b], zapomniałem zapytać jaki masz przebieg?[quote="pilot-84"]przyznam szczerze, myślałem podczas zakupu, że auto z tego roku będzie miało ABS w standardzie.[/quote]A ja miałem nadzieję, że jeszcze się załapię na bezABSowe... |
|
|
|
pilot-84
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
|
Posted: 22 Nov 2009, 16:51
|
[ !!! ]
|
|
Niedawno stuknęło 90 tyś km :)
Dlaczego chciałeś kupić bez ABS? |
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
|
Posted: 22 Nov 2009, 17:36
|
[ !!! ]
|
|
[quote="pilot-84"]Dlaczego chciałeś kupić bez ABS?[/quote]Nie jestem zwolennikiem tego wynalazku, mam nieciekawe wspomnienia...[quote="pilot-84"]Niedawno stuknęło 90 tyś km[/quote]I wcześniej nie były wymieniane klocki? <wow> |
|
|
|
pilot-84
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
|
Posted: 22 Nov 2009, 19:00
|
[ !!! ]
|
|
Wcześniej były wymieniane, ale przez poprzedniego właściciela. Ja przejechałem nią dopiero 12 tyś. |
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
|
Posted: 22 Nov 2009, 21:22
|
[ !!! ]
|
|
<wow> ojoj to rekord, ja przy przebiegu 48 tysi tarcze 1 raz i klocki 2 raz wymienione <wow>
Klocki sa w standardzie to znaczy premier i niestety pyla, odradzono mi EBC wic wybralem klasyczny zestaw Brembo Max + Ferodo premier.
Nie pamietam o co dokladnie biega z EBC wiec nie bede tworzyl historji na ten temat, czlowiek u ktorego duzo kupuje i dodatkowo ma warsztat powiedzial za sie popsuly wiec wybralem inne
Tarcze nie produkowane w polsce
klocki wloskie
zestaw juz ma ok 10 000 przetrwal 2 500 w alpach wiec tarcze sa ok nie pogiely sie i nie sa popekane, oczywiscie tarcze halasuja przy mocnym hamowaniu jesli ktos chce sie zapytac |
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
|
Posted: 22 Nov 2009, 23:03
|
[ !!! ]
|
|
[quote="ElGrey"]to rekord, ja mam przebieg 48 tysi i juz tarcze 1 raz i klocki 2 raz wymienione[/quote][b]ElGrey[/b], nie rekord, bo [b]pilot-84[/b] napisał, że już były wymieniane klocki...(ciekawi mnie przy jakim przebiegu). Dziwię się, że Ty tak szybko zjadłeś 2 komplety klocków i komplet tarcz... Lubisz ostrą jazdę, no nie? :załoga: |
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
|
Posted: 23 Nov 2009, 05:44
|
[ !!! ]
|
|
nie zapominaj ze nie jestem 1 wlascicielem auta, i nowy kaplet choc uzywany dynamicznie nie nosi sladow prawie zadnego zuzycia
przecietnie fordowskie tarcze wlasnie wytrzymuja ok 50 tys i to wszystka wiec nie widze tu nic anormalnego, napewno nie jezdze jak warjat od skrzyzowania do skrzyzowania z kierownica w zebach :hahaha: |
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
|
Posted: 23 Nov 2009, 13:12
|
[ !!! ]
|
|
[b]ElGrey[/b], z tą ostrą jazdą to ja tak w żartach, nie znam Twojego stylu jazdy... Ale tarcze to masakra, matka w Seicento dopiero przy 90kkm wymieniła po raz pierwszy... |
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
|
Posted: 23 Nov 2009, 13:51
|
[ !!! ]
|
|
[quote="Parzych"]Ale tarcze to masakra, matka w Seicento dopiero przy 90kkm wymieniła po raz pierwszy...[/quote]
Znam przypadek pierwszej zmiany klocków przy 100 000 :yes:
pozdro :!: |
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
|
Posted: 23 Nov 2009, 14:02
|
[ !!! ]
|
|
[quote="DziDzia"]Znam przypadek pierwszej zmiany klocków przy 100 000[/quote]Ja słyszałem (z wiarygodnego źródła) o wymianie klocków we Fordzie przy 120kkm gy |
|
|
|
hanssx [Deleted]
|
Posted: 11 Dec 2009, 11:00
|
[ !!! ]
|
|
[quote="DziDzia"][quote="Parzych"]Ale tarcze to masakra, matka w Seicento dopiero przy 90kkm wymieniła po raz pierwszy...[/quote]
Znam przypadek pierwszej zmiany klocków przy 100 000 :yes:
pozdro :!:[/quote]
Ja mam juz prawie 80 000 i jeszcze oryginalne klocki, do stówki myślę że się dokulam :ok: |
|
|
|
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
|
Posted: 13 Dec 2009, 19:58
|
[ !!! ]
|
|
Ja mam w swojej babuni, tyle że mk4 już ok 140 i też nie były nigdy zmieniane.
Hamulce brzytwa-chciałem wymienić to mechanik mnie wyśmiał, że mogę jeszcze latać bez obaw. |
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
|
Posted: 14 Dec 2009, 09:58
|
[ !!! ]
|
|
Poszukaj klocki firmy tomex. Produkują je niedaleko mnie, w Budzyniu :) |
|
|
|
|