[MK4] Jak rozebrać skrzynkę bezpieczników w komorze silnika |
Autor |
Wiadomość |
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 19:49 [MK4] Jak rozebrać skrzynkę bezpieczników w komorze silnika
|
|
|
Ostatnio zauważyłem że gdy jadę po dziurach to czasem przygasają mi światła w mojej MK4. Zacząłem od sprawdzania bezpieczników i przekażników. Jak się okazało coś jest nie tak z moją skrzynką bezpieczników w komorze silnika. Gdy ruszam przekażnikiem od świateł to wtedy te światła zaczynają wariować tak jak by coś źle łączyło.
I stąd moje pytanie. Jak dostać się do wnętrza tej skrzynki?? Chce się do niej dostać bo może jakiś kabel od świateł jakimś cudem się naderwał czy cuś Czego mogę tam się spodziewać?? Te kable są jakoś lutowane czy może zaciskane??
No ale podstawowy problem to jak te skrzynkę rozbebeszyć
A i jeszcze jedno - próbowałem nowy przekaźnik więc nie pisać że może przekaźnik uwalony
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Lis 2009, 14:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 21:55
|
|
|
górę zdejmujesz z zatrzasków...i masz wszystko na wierzchu... Dalej to już na czuja |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 18 Lis 2009, 12:29
|
|
|
Dobra ale ja się chcę dostać jeszcze pod te wszystkie przekaźniki itd. Więc jak się do tego dostać?
[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 13:57 ]
Bardzo zależy mi aby ktoś mi pomógł to rozebrać. Czy na prawdę nikt tego nie robił??
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 21:01
|
|
|
Też czekam na odp. , ponieważ chcę uszczelnić wiązkę wchodzącą do kabiny a nie mam zbytnio dojścia. |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 21:04
|
|
|
no ludzie ...rozbierałem to ze 3 razy ale wszystko robiłem intuicyjnie cięzko to opisać ... |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
wojtek_kato

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 63 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 11:24
|
|
|
przyznam się, że ja też na tym poległem :/ . W książce "sam naprawiam" też tego nie ma, więc autorzy, też chyba nie umieli tego zrobić |
_________________ Bo każdy dzień ..... to wyścig |
|
|
|
 |
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 12:08
|
|
|
arecki napisał/a: | no ludzie ...rozbierałem to ze 3 razy ale wszystko robiłem intuicyjnie cięzko to opisać ... | Może jednak spróbujesz?? Powiedz chociaż czy odkręcałeś jakieś śróbki czy wystarczy jakieś zatrzaski odczepić?? |
|
|
|
 |
wojtek_kato

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 63 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 18:04
|
|
|
skin13, ja doszłem do tego momentu, że ściągłem uszczelkę, potem odczepiłem górna podkrywę, potem 2 śrubki po lewej stronie - jedna na wysokości dekla, druga niżej, ale coś jeszcze trzymało :/ |
_________________ Bo każdy dzień ..... to wyścig |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 13:43
|
|
|
zaczynamy:
zdejmujemy górna osłonę skrzynki która jest na zatrzaski oraz odpinamy kable :
odkręcamy trzy śrubki które ja mocują:
i teraz najwięcej kombinacji, trzeba wyciągnąć jakoś skrzynkę. Z prawej strony trzyma ja w bolec który wchodzi w budę :
trzeba się troszkę naszarpać, najpierw w lewo żeby wyszedł bolec a nastepnie lewą stronę skrzynki do góry...a tak wygląda po wyjęciu:
od dołu też jest parę zatrzasków:
co do samej skrzynki to nie chciało mi się jej rozkręcać...cała jest zrobiona na zatrzaskach, rozebrać ja łatwo ale sztuką jest nic przy okazji nie urwać
Wszystkie kable co do niej wchodzą są od razu przymocowane do odpowiednich gniazd przekaźników i bezpieczników, nie są lutowane. To tak z grubsza |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
skin13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ***
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 14:15
|
|
|
No teraz jestem zadowolony. Na prawdę bardzoi fajny opis. Dziękuję bardzo za pomoc.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
wojtek_kato

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 63 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 14:43
|
|
|
poprawka:
czy odłączyłeś akumulator?? |
_________________ Bo każdy dzień ..... to wyścig |
Ostatnio zmieniony przez wojtek_kato 21 Lis 2009, 15:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 15:06
|
|
|
wojtek_kato napisał/a: | a kable odpinałeś po odłączeniu aku?? |
Kod: | zdejmujemy górna osłonę skrzynki która jest na zatrzaski oraz odpinamy kable : |
|
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
|