Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 23:04 |
[MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Wrz 2009, 20:01
|
|
|
Wpływu na działanie nie ma,,, ekran możesz podłączyć do masy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Wrz 2009, 20:01
|
|
|
Zauważyłem ostatnio, że obrotek przeklamuje. Bieg jalowy pokazuje ok, jak zimny odpalam to ok 1300 obr jest jak wlacze swiatla to podskakuje do ok 2000. Im wyższe obroty tym bardziej praklamuje( za duzo pokazuje), jadać na 3 biegu przy 60 bez swiatel jest ok 3000rpm, lecz wlaczenie swiatel skutkuje podskokiem do ok 3700- 4000 rpm. Wiecie moze jak wyeliminowac ten problem?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 17:13
|
|
|
no to ja dodam coś intrygującego:
w mojej MK3.5 ('95) 1.1 HCS CFI z fabryczną instalacją pod obrotek nie działa obrotomierz z MK3 ('89) 1.1 HCS CFI (ozn. V). nie działa też inny, podobno z 1.3 (bliższych danych o aucie brak, ozn. zegarów S, ale obrotek przeszczepiony z innych). co łączy oba nie działające? mają okrągłe wskazówki. obrotomierz ze wskazówką ostrą chodzi bez zająknięcia. sytuacja wygląda IDENTYCZNIE w przypadku MK3 ('92) 1.3 HCS CFI (instalacja również fabryczna). z tego wynika, że to na pewno nie kwestia różnicy między MK3 a MK3.5
co ciekawe, obrotomierze ze wskazówką ostrą i okrągłą zachowują się zupełnie inaczej po tryknięciu wskazówki palcem. "okrągłe" chodzą ciężej, szybko też wracają do zera, "ostre" obracają się znacznie delikatniej, ale do położenia wyjściowego wracają wolniej, jak "przez masło"
w przyszłym tygodniu dokładnie pomierzymy z lukim wszystkie 3 obrotki i mam nadzieje zobaczymy w czym rzecz :yyy: |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 18:41
|
|
|
Ponawiam, moje pytanie, czy ktos moze cos poradzic odnosnie przeklaman mojego obrotka??
Na biegu jałowym chodzi ok, do 3 tys obr jest ok, powyzej zaczyna przeklamywać ok 1tys za duzo, dodam, że włączenie światel skutkuje skokiem wskazówki ok 800 obr wyzej. Jakieś porady, rozwiązanie problemu?? Może ekran przewodu podłączyć do masy?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
KAMIL82
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 42 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 11:56
|
|
|
musisz dac wiekszy opornik r7.ja miałem tak jak ty,tylko ze obrotek EFI do 1.1,przelutowałem rezystor 274komy i tak samo było ale jak dałem 310 omów było ok.to jest 3 min roboty
[ Dodano: Wto Lis 17, 2009 22:30 ]
luk-90 wyjmujesz zegary zdejmujesz szybke przednia i z tyłu obrotomierz masz na dwie gwiazdki przykręcony.odekrecasz i wyjmujesz delikatnie obrotomierz.jak bedziesz miał go w reku to zauwazasz rezystor R7 bo jest podpisany (na samym rogu) w zaleznosci jaki masz symbol zegarów dolutowujesz rezystor za 10groszy.do 1.3 twojego tez pewnie muszisz dla pewnosci kupic 310kiloom bo pewnie masz rezystor nastawny R8 tylko do 30kilo omówa nie do 100...pozdr |
_________________ Fiesta 1.1i 89r.Wnetrze MK3,5 (2xAir-bag,elektryczne szyby,welur,centalny zamek) |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Lis 2009, 11:38
|
|
|
Rozkręciłem zegar jak mowiełeś, rezystor r7 = 274kOhm, natomiast rezystor nastawnt r8 mam ustawiony na 41kOhm, jak nastawię go na max oporność to ma 93kOhm. Czy jak zostawię te 93kOhm na R8 to nie będzie działać??
edit:
Więc rezystorem nastawnym ustawiłem 50kOhm co daje rezystancje r8+r7=324kOhm jak wszyscy piszą powinno być i nic nie pomogło. następnie zwiększyłem r8 do 77kOhm zeby po dodaniu r7(274 kOhm) było 350kilo(czyli tak jak bym przelutował r7 na 310kilo jak radził kamil) i nic to nie pomogło
edit 2: Po przemyśleniach, skoro obrotek zawyża to trzeba zmniejszyć rezystancje, więc tak też zrobiłem i efekty pozytywne, wskazówka nie biega już jak bym miał japońca pod maską
ustawiłem r8 z 41kOhm na ok15kOhm i wskazówka już nie podnosi sie o 1000 obr po wlączeniu świateł, wskazuje na luzie ok 800-900 czyli dobrze, jadąc na 3biegu 60 km/h wskazuje 3k obr na 4 troszke powyzej 2tys obr. Morał trzeba samemu dobrać rezystancje. Pozdro
Pojawił się inny problem, wyjołem wskazówke paliwa tylko nei pamiętam w jakiej była pozycji, bo ruszała się i jak teraz prawidłowo ją zamocować(tak wiem jestem lol )?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
KAMIL82
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 42 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Lis 2009, 19:52
|
|
|
mówiłem ci ze r8 ma regulacje ale czasem jest tak ze ma tylko do 30kOhm. troszke sie pobawiłem i wyregulował sobie na piateczke.nie zmieniałem nastawnego bo tam jest oryginał nie chciałem grzebac juz....ja tak samo miałem z obrotkiem przy wyjmowaniu wskazówka mi wyleciała to walczyłem godzine zeby ją poprawie ustawic ale udało sie bo miałem drugi i zerknąłem jak zachowuje sie sie w nim wskazówka.z poziomem paliwa bedzie ci ciezej włozyc dobrze szczerze mówiac to bym kupił za 15zł inny. ale próbuj moze4 ci sie uda jak wiesz ile masz wachy w aucie...
powodzonka |
_________________ Fiesta 1.1i 89r.Wnetrze MK3,5 (2xAir-bag,elektryczne szyby,welur,centalny zamek) |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Lis 2009, 20:39
|
|
|
No właśnie zanim zabrałem sie za licznik, miałem już reszte wachy, zalałem w karnister 5l i do bagażnika, wyjadę do zera, ąż stanie, wtedy zaleje i ustawię wskazówkę paliwa na początek czerwonego pola, tak żeby 5 litrów to była rezerwa, myślę, że tak będzie ok, co sądzicie?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 13:05
|
|
|
No to co radzisz?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 13:27
|
|
|
zalać do pełna i ustawić pionowo - dokładniej i zdrowiej dla samochodu |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 14:20
|
|
|
Na to też już wpadłem, tylko trzeba jeszcze mieć za co zalać do pełna, mam większe wydatki, jak zalewanie do pełna |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 14:36
|
|
|
Po pierwsze to 40l x 4.23zl/l(tyle u Mnie kosztuje teraz) = 170zl
Po drugie daje to wrazenie mniejszego dawania po kieszeni
edit: jadać przez miasto bena się skończyła, zalałem 5 l co maiłem w bagażniku, podjechałem na najblizsza stację i zalałem kolejne 5 litrow, po czym na parkingu ustawilem wskazówke paliwa na 1/4baku i myslę będzie dobrze |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
KAMIL82
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 42 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 20:43
|
|
|
dokładnie po co lac do pełna.na pierwszej kresce jest 10litrów.pojezdzisz jakis czas to zauwazysz czy dobrze pokazuje wskaznik waszki... |
_________________ Fiesta 1.1i 89r.Wnetrze MK3,5 (2xAir-bag,elektryczne szyby,welur,centalny zamek) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 11:11
|
|
|
O tak wskaźnik we fieście to ma ogólną dokładność 10 litrów, a nie do kreski Druga sprawa to lepiej raz zainwestować do pełna i potem sobie za każdym razem po 40 zeta do pełna bo 1) mamy kontrole nad spalaniem 2) lepiej dla auta głownie dla pompy paliwa,
Pisze to już któryś raz, tankuje swoje auta raz w tygodniu w poniedziałek zawsze do odbicia dystrybutora i dolewam do pełnego litra dla prostszej matematyki,,, wiem ile jeździłem i mam możliwość przewidzenia wile wejdzie,,, jest radość jak wejdzie mniej i szukanie problemu jak wejdzie więcej. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 11:16
|
|
|
JoeMix, skoro dla kolegów 3x40 < 120, a 3x50 << 150 to co poradzisz |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mariusz21
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 18:37
|
|
|
witam ja tez ostatnio zmienilem licznik. z tego co wiem jest on z fiesty MK3.5 ('95) 1.1 HCS CFI i z OZNACZENIEM " S" oczywiscie jak u większości problem bo obrotomierz nie chodzi.
z tego co wywnioskowałem po waszych odpowiedziach i to co napisał np :
KAMIL82
musisz dac wiekszy opornik r7.ja miałem tak jak ty,tylko ze obrotek EFI do 1.1,przelutowałem rezystor 274komy i tak samo było ale jak dałem 310 omów było ok.to jest 3 min roboty
tylko ze ten jest najprawdopodobniej CFi i nie wiem co tu poradzić.
Co Ciekawe jak w pierwszych chwilach załączę zapłon (do zapalenia się kontrolek)
leciutko pod 500 obrotów podskoczy kreska z obrotka nie wiem czy to ma cos za znaczenie ale może coś ktoś poradzi i doradzi. |
_________________ kto jest z Ostrowca z klubu proszę o kontakt pod gg 481107
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Mariusz21
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Ostrowiec Św.
|
|
|
|
 |
|