
|
Przesunięty przez: Laskosz 11 Cze 2006, 00:24 |
Mk1/2/3/4/5/6 czyli jak odróżnićczym jeździmy . |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 4 Lut 2005, 21:52 Mk1/2/3/4/5/6 czyli jak odróżnićczym jeździmy .
|
|
|
W związku z powtarzającymi sie pytaniami ( zwłaszcza nowych ) koleżanek i kolegów o to jakągeneracją fiesty jeżdża oraz jaki dokładnie posiada ona silnik postanowiłem stworzyćmały przewodnik który nieco ułatwi orientacjęw temacie .
Oto on :
1 Jeżeli twoja fiesta posiada pod dywanikami dziury przez które możesz wystawić nie tylko nogę ale i głowę oraz pomimo usilnych starań i zużywania całego nakładu gazety codziennej do łatania podłogi rano i tak znajdujesz w niej dwa śpiące koty . jeździsz mk1
Dostępne silniki :
- taki który zużywa więcej oleju niż benzyny - stałeś sie posiadaczem silnika o nieokreślonej pojemności klasującej sie między 0.9 a 1.6 . Nikt i nic jużnigdy nie określi jaka to pojemność gdyżczęści w tych silnikach jak wykazali polscy konstruktorzy są wymienne nawte z częściami rowerowymi oraz z wyrobami rzemiosła ludowego występującymi na terenie twojego zamieszkania . ( drobna wskazówka - jeżeli przy starcie ze skrzyżowania nie udało ci sie wyprzedićnikogo twój silnik klasuje się raczej przy dolnej granicy pojemności , jeżeli po starcie ze skrzyżowania udało ci sie wyprzedić malucha który z powodu defektu skrzyni biegów ruszał z dwójki i był obciążony czterema osobami o łącznej masie 500 kg to jesteśbliżej górnej granicy pojemności
- sprawny ( gatunek na wymarciu - ostatni egzemplaż widziany w okolicach Archangielska przez pijanego drużnika rosyjskiego , nawiasem mówiąc tego samego który twierdzi że grał z Yeti w karty )
2 Jeżeli twoja fiesta ma dziury w podłodze przez które nie wypada wycieraczka ale dasz rade wystawić przez nie duży palec u nogi , a co rano spotykasz w niej śpiącego pijanego sąsiada z dołu który otwiera ją paznokciem będąc zbyt pijanym aby trafićw drzwi klatki schodowej oraz jej wnętrze przypomina stylistykąoraz jakością materiałów Plastikowy pojemnik na śmieci Jeźdzsisz fiestą mk2
dostępne silniki :
- silniki z mk1 pomijając ten najmocniejszy czyli ten z którym miałeśszanse dokopać chłopakom w maluchu . Ale mała niesppodzianka - najmocnieszy silnik został zastąpiony ulepszonym . Ulepszony silnik jest bardziej paliwożerny , częściej bieże olej , jako nowy posiadał zepsuty rozżąd poza tym jest podatniejszy na przegżania i gorzej odpala niż stary .
W fieście mk2 można dodatkowo spotkać silnik 1.6 diesel . Silnik diesela jest jak wiadomo silnikiem z zapłonem samoczynnym jednakże opisywana jednostka z jakimkolwiek zapłonem nie ma nic wspólnego gdyż nie pali z byle powodu ( Cenna wskazówka - jeżeli kupiłes mk2 z silnikiem diesela który pracował - nie gaś go przez cały okres eksploatacji - może to byćnieco trudne w warunkach postoju pod blokiem ale bieganie w środku nocy w samych gaciach zimą za gówniarzami którzy naszym niezgaszonym autem postanowili pojeździc wokoło bloku jest pestka w porównaniu z próbą ponownego odpalenia diesela 1.6
3 Jeżeli kupiłeś auto pełne niezrozumiałych dla nikogo urządeń które nie działają ( ABS , Pochłanianie spalin , Recyrkulacja , podgżewanie kolektora ) i nie jesteś go w stanie otwiożyć nawet ty oryginalnym kluczykiem , luzy na zawiasach tylnej klapy są większe niżw latrynie obozowej którą pamiętasz z czasów harcerstwa wlew paliwa jest umocowany do auta przy pomocy sznurka lub zastąpiony rurą od odkurzacza ( praktyczne można wlew do dystrybutora przyciągnąć ) poza tym kierownica obraca siejak w żuku ze spuszczonym powietrzem z przednich kół , a przednia część nadwozia przypomina zasadę naczyń połączonych ( czyli wymontowanie jakiejkolwiek z nich np zbiorniczka spryskiwaczy powoduje poważne naruszenie konstrukcji nośnej ) - stałeś sie posiadaczem mk3
dostępne silniki :
wszystkie z mk2 jednakże wykonane z gorszych materiałów , gorzej poskładane i dopracowane . Poza tym produkowane w czasach początku mody na ekologię czyli posiadające niedopracowane wtryski połączone ze żle działającymi sondami lambda i wiecznie zapchanymi katalizatorami . Ich moc rzeczywista sięga połowy mocy ich odpowiedników z mk2 i choć sąone o połowe młodsze i posiadają mniejsze przebiegi - ich wykonanie powoduje że sa w gorszym stanie niż te z mk2
Dodatkowym plusem jest zastąpienie silnika 1.6 D silnikem 1.8 D . podobnie jak jednostki benzynowe posiada on wszystkie wady poprzednika nie posiadając żadnych z jego zalet , ale dokładając sporo dodatkowych słabych punktów . Po czym odróżnić go od jednostek benzynowych ? -
Jeżeli kupiłeś auto z silnikem diesela i wbrew instrukcji zgasiłaś go a w celu jego ponownego odpalenia zacząłeśpoważnie zastanawiać sie nad założeniem na uliczce osiedlowej katapulty parowej ( takie urządzenie które pomaga myśliwcą wystartować z lotniskowca ) a po jego cudownym odpaleniu w radiu pojawiły się komunikaty o smogu atakującym twoje miasto i pilnej konieczności schowania sie wszystkiego co żyje do schronów - posiadasz mk3 1.8 D .
Do gamy silników w mk3 zostały dodane jeszcze dwa - 1.8 benz - silnik o drogich i nietrwałych częściach w którym paski rozżądu pękają bez przyczyny jak gumki w ruskich majtkach. Za mocny na budę w której sie znajduje oraz na wyobraźnie kierowców używających go przez co wielokrotnie zeskrobywany z okolicznych drzew ( łatwo rozpoznaćw środku pachnie lasem ) i reanimowany metodami mechaniki ludowej .
Oraz benz 1.6 turbo . w sumie nie jest to nowy silnik tylko uturbiona wersja starego tego z mk2 posiadająca jego wszystkie wady dokładając do nich awaryjność turbiny . Prawdziwa gradka dla majsterkowiczów ( zmuszonych do posiadania innego auta ) gdyżwięcej czasu spędza sie pod nim niż w nim .
4 Jeżeli twoje auto po zachaczeniu go pod hipermarketem przez pijanego rowerzyste traci przedni zderzak wraz z reflektorem i kawałkiem pasa przedniego , a jego maska ulega wyraźnej deformacji oraz po pierwszej nocy pod blokiem stwierdzasz brak lusterek i radia oraz to że alarm mimo poprawnego włączenia zadziałał dopiero gdy rano oceniałeś traty po kradzieży to jeździsz mk4
Dostępne silniki :
Gamę silników zubożono o najsłabszy o poj 1.1 ( mała strata ) za to wzbogacono o drogie , skomplikowane w obsłudze i działaniu oraz nietrwałe silniki z serii Zetec . liczba możliwych awarii w silniku zeteca rośnie proporcjonalnie do ilości przejechanych nim centymetrów więc już w najbliższym czasie czeka cie wymiana zaworów ( których w celu polepszenia samopoczucia właściciela jest 16 a nie 8 ) i silnika krokowego .
Poza tym wychodząc na przeciw ekologii i ekonomii posiadająone plastikowe kolektory ssące co skutecznie uniemożliwia montarz instalacji LPG o wartości nie przekraczającej wartości auta .
W mk4 zrezygnowano z najmocniejszych jednostek ( i słusznie przyrost naturalny w nemczech przestał być ujemny ) .
Silnik diesela wzbogacono o turbinę( patrz silnik benz 1.6 turbo w mk3 ) co spowodowało także odmowę wsółpracy w 90 % paliwa do dieseli sprzedawanego w polsce .
5 Co do tej odmiany fiesty - powstała ona w polsce - jakiś biedny kowalski przywiózł tak skasowaną mk4 że panowie nie wiedzieli co klepać . Po wysłaniu listu do p. Kowalskiego z zapytaniem co mają z tego złomu wyklepac list przejęła żona która skorzystała z okazji podwyższenia statusu rodziny i w tajemnicy przed mężem odpisała żeby wyklepali Focusa . Pomysł nie wiedzieć czemu przyjął się w niemczech ( szpiedzy VW maczali w tym swoje palce ) I tak powstała mk5 .
6 Jeżeli jesteś frajerem któremu ulizany dupek o fałszywym uśmiechu wciśnął auto którego nie potrzebujesz bo tylko przez przypadek przechodziłeś obok salonu forda a będziesz je spłacał przez 20 lat oddając na to 80 % dochodów rodziny to kupiłeś mk6 |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|