[MK3] Dławienie się silnika... |
Autor |
Wiadomość |
hugo1111
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:38 [MK3] Dławienie się silnika...
|
|
|
Witam. To mój pierwszy post ;P mam nadzieje, że mi pomożecie ...
Mam taki problem.
Jakieś 2 dni temu byłem u mechanika wymienić tłumik. Po wyjechaniu od niego samochód się dusił, po 5min przestał. Powiedziałem sobie, że to pewno wina tego że samochód zimny był i dopiero się rozgrzał.
Niestety po 2 dniach mam wrażenie że któryś cylinder padł. Świece były niedawno wymieniane. Kable sprawdzane. Na 99% to nie tego wina.
Jak samochód stoi ewidentnie czuć jak nim trzepie, jakby silnik nieregularnie chodził co się z tym wiąże duuuży spadek mocy. do 40km/h rozpędza się w dobre 7sec. Pod górkę ledwo wyciąga. Niekiedy przy odpaleniu na krzywej powierzchni silnik chodzi baaardzo wolno trzeba mu dodać gazu aby nie zgasł.
Nie mam pojęcia co się stało. Jest możliwość, że mechanik coś zwalił wymieniając tłumik i 2 przednie siedzenia? |
|
|
|
 |
Szymonnn
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 157 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:43
|
|
|
Wychodzi na to że masz coś nie tak z obrotami...Który tłumik wymieniałeś? |
_________________ "Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 |
|
|
|
 |
hugo1111
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:01
|
|
|
Cały tłumik . Zastanawiam się czy to nie wina sondy ale czy przy tym są takie objawy
Jeżeli chodzi o obroty to są ok. Raz poszły mi cylindry i wymieniałem świece a chodzi jak wtedy co brakowało cylindra. |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 08:33
|
|
|
Może bierze za dużo oleju i zarzuca świece. Podaj jaki masz przebieg. Z obiekcji wiem, że przy ok.200 000km Fiesty lubią już coraz więcej wcinać oleju - przez pierścienie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
hugo1111
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 09:12
|
|
|
ciężko powiedzieć jaki przebieg ;P... fiesta pokazuje około 57tys km. A max to 99 tys ktore jest w stanie wyświetlić... Myślę że przebieg to około 257tys km... |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 09:16
|
|
|
hugo1111, wykręć i obejrzyj świece.
kazio-n napisał/a: | Z obiekcji wiem | z czego przepraszam? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
hugo1111
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 09:29
|
|
|
świece i kable są ok. Dają iskrę. Kable nawilżone nie przerzucają iskry więc nie są pęknięte. |
|
|
|
 |
Szymonnn
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 157 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 16:00
|
|
|
hugo1111 napisał/a: | Jeżeli chodzi o obroty to są ok. |
Jak obroty ok to sonda jest w porządku, więc mechanik nie zawinił niczym, bo nic innego przy wymianie tłumików oprócz sondy chyba nie mogło nawalić, a jak coś by z tłumikiem było nie tak to pewnie byś słyszał. |
_________________ "Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 16:21
|
|
|
moze w ktoryms tłumiku został kawałek folii co były nia owiniete i sie dławi |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 16:23
|
|
|
Możliwe, że trafne paliwo lub zmieszane z wodą? |
_________________
 |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 16:34
|
|
|
Sprawdź wtyczkę od sondy. Jak wymieniałeś rurę kolektorową, tłumiki i inne elementy układu wydechowego pewnie było coś spawane i mechanik mógł ją wypinać, a jeżeli to zrobił to wypadałoby po powrotnym podłączeniu zrobić reset kompa.Może to jest przyczyna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 20:18
|
|
|
bidżej napisał/a: |
kazio-n napisał/a: | Z obiekcji wiem | z czego przepraszam? |
no nie mów że nie rozumiesz? tak to jest jak ktoś chce użyć mondych (błąd zamierzony) słów a nie zna ich znaczeń
kuba87 napisał/a: | moze w ktoryms tłumiku został kawałek folii co były nia owiniete i sie dławi |
to ja nie chciałbym oddać samochodu do tego mechanika co ci naprawiał auto, skoro zostawiłby folię w tłumiku
cypis290 napisał/a: | wypadałoby po powrotnym podłączeniu zrobić reset kompa.Może to jest przyczyna. |
zgadza się, ale nie wiem czy przez brak resetu silnik by się dławił. Na pewno odczułby to na spalaniu (znacznie większe)
hugo1111 napisał/a: | Cały tłumik . |
cały tłumik, ale który? Środkowy czy ostatni? Albo o całym układzie wydechowym od kolektora poprzez katalizator a na tłumikach kończąc?
kazio-n napisał/a: | Z obiekcji wiem, |
tobie chyba o autopsję chodziło |
|
|
|
 |
|