Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:30 |
[MK6] Silnik - cykanie, zapach spalin 1.4 TDCi |
Autor |
Wiadomość |
zegela
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: S
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: GAbi
Wiek: 39 Dołączyła: 23 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Lip 2009, 19:10 [MK6] Silnik - cykanie, zapach spalin 1.4 TDCi
|
|
|
Witam, mam problem z moją fiesta 1.4tdci 2003 rok ,od jakiegos czasu,kiedy dałam mu troche w rure zaczęło coś cykać ,nie umiem okreslić czy jest to metal o metal czy jakis przedmuch ,w sumie nie straciła mocy,i daje do srodka mocny zapach spalin,tak że musze wyłączać nawiewy ale i tak czuć! co robic,może ktoś mi coś poradzi co to może być i ile kosztowałaby naprawa Błagam! poki co jeżdże nia,ale boje sie większej awarii |
_________________ gabi |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2010, 21:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 23 Lip 2009, 19:31
|
|
|
Mógł się poluzować kolektor wydechowy przy bloku silnika... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
koks_z_oliwy [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lip 2009, 19:37
|
|
|
znam te auto i uzytkowniczke auto miesiac i juz dobite :( tak to jest jak sie katuje auta |
|
|
|
 |
zegela
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: S
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: GAbi
Wiek: 39 Dołączyła: 23 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Lip 2009, 19:45
|
|
|
koks_z_oliwy napisał/a: | znam te auto i uzytkowniczke auto miesiac i juz dobite :( tak to jest jak sie katuje auta | a ty sie bracki nie wtrącaj,poprostu duzo jeżdże |
_________________ gabi |
|
|
|
 |
karool [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2009, 10:43
|
|
|
cześć
pozwolę sobie podłączyć się do tematu.
mam taki sam problem, z tego co poszperałem wydaje mi się ze w moim modelu 1.4tdci 06r. wysypała się uszczelka pod wtryskiem. przy włączonym silniku wydobywają się z tych okolic spaliny.
i teraz mam pytanie jaki rozmiar klucza tam jest żeby odkręcić wtrysk ?
czy może to coś innego, ma ktoś jakiś pomysł ?
objawy mam takie same jak kolega zegela. silny zapach spalin w kabinie przy włączonym nawiewie. |
|
|
|
 |
tomekfusion [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Wrz 2009, 22:21
|
|
|
No i jak chłopaki, udało się coś zdziałać?
U mnie jest ten sam problem Coś syczy, ale nie mam pojęcia co.
Myślałem, że to nieszczelny układ dolotowy. Sprawdziłem i niestety to nie to.
Napiszcie proszę czy sobie poradziliscie. |
|
|
|
 |
BoGu [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2009, 16:39
|
|
|
Jesli ktos jest zainteresowany to za wymiane uszczelek pod wtryskami i przy okazji zostala wymieniona uszczelka pod pokrywa zaworow i uszczelki kolektora ssacego zaplacilem dzisiaj 300zl (robocizna 250 wtryski i 50zl uszczelka) oczywiscie wszystkie czesci kupowalem osobiscie
podkladka pod wtrysk 4x6zl w serwisie forda w lodzi
uszczelka pod pokrywe zaworow 35zl (reinz) uszczelka i oringi kupione w sklepie z czesciami do francuza bo w zadnym fordoski nie posiadali od reki
oringi kolektora ssacego 4x 11zl
laczny koszt naprawy wyniosl 403zl
Brak zapachu spalin w kabinie BEZCENNE |
|
|
|
 |
egdo
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 40 Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Konin
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:43
|
|
|
niestety jestem w tej samej sytuacji, silnik ma przekulane 190 tyś. Jest posykiwanie, smród spalin w kabinie i do tego silnik jest ulany od wtrysków do miski olejowej :/ Wystarczy zmienić uszczelnienie pod wtryskami, ale przy okazji przy moim przebiegu będą sprawdzone jeszcze wtryski( 20 zł za sztukę) plus ewentualna regeneracja (130-150 zł za sztukę) i 150 robota. Mam nadzieję że zamknę się w 500 stówach. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 20:20
|
|
|
jak przelewy wyszly? daj znac |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
karool [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:10
|
|
|
ja nadal z tym walczę, w serwisie forda w Warszawie zaśpiewali mi za naprawę 1100zł tak więc podziękowałem :yyy: (chcą wymienić pół silnika) w kolejnym 1300zł. ahh ta kochana stolica.
mam pytanie dotyczące tych oringów czy to jest numer 6L004 pokazany na schemacie, czy coś innego ? |
|
|
|
 |
BoGu [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 03:15
|
|
|
karool napisał/a: | ja nadal z tym walczę, w serwisie forda w Warszawie zaśpiewali mi za naprawę 1100zł tak więc podziękowałem :yyy: (chcą wymienić pół silnika) w kolejnym 1300zł. ahh ta kochana stolica.
[url=http://img257.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
mam pytanie dotyczące tych oringów czy to jest numer 6L004 pokazany na schemacie, czy coś innego ? |
Mi w serwisie forda w Łodzi kosztorys wykazal 1600zl za uszczelnienie wtryskiwaczy i zalecane prace podczas takowej naprawy + ewentualnie kolejne 500zl za waz paliwowy.
Poszukaj w W-wa kogos kto zajmuje sie wtryskami i odrazu powiedz ze chodzi Ci o uszczelnienie kompresji wtryskow lub inaczej wymiane podkladek pod wtryskami. Zalecam dokladne wytlumaczenie mechanika ja bylem u 3 wszyscy odsylali gdzie indziej jak uslyszeli ze silnik na pompowtryskiwaczach.
Co do oringow to wydaje mi sie ze to wlasnie sa te w serwisie 17zl szt. na zamowienie. Osobiscie kupowalem w sklepie |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 09:00
|
|
|
ta czesc co pokazales zwie sie 1471 Y 2S6Q 6L004 AA |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
karool [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lis 2009, 15:23
|
|
|
czesc
wiem ze to tak się dokładnie nazywa.
pytałem tylko czy to ta cześć co podał BoGu ?
jak bee miał dzień wolny zabieram się do tego samemu. z tego co poczytałem nie jest to strasznie skomplikowane.
co o tym sądzicie ? |
|
|
|
 |
seba1983
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Sebastian
Wiek: 41 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 16:09
|
|
|
Pozwolę sobie odnowić temat choć założyłem już osobny, gdzie oprócz Aso w Gdańsku można wymienić te uszczelki objawy dokładnie takie same jak opisała Zegela.
Po otwrciu maski widac wydostajace sie spaliny gdzies pod obudową filtra powietrza.
karool widzę że sam się do tego zabierasz może byś napisał ewentualnie jaki narzedzia potrzebne i jak się do tego zabrać. Będe wdzięczny
[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 20:02 ]
Ludzie poratujcie mnie !!!!
Potwierdziło się że trzeba uszczelninia pod wtryskiwaczami ( typowa usterka tych silników) wymienić a ASO zażadali ok. 1200 zł !!!!!! masakra !!!!!! (a te oringi są po ok. 10 zł za sztuke )
Chcą przy okazji wymienić pół silnika tłumacząc się że tylko wtedy dadzą gwarancję na robotę, są tam ponoć "jednorazowe przewody paliwowe" które trzeba wymienic przy okazji i masa innych uszczelnień.
Z tego co czytałem tutaj to można wymienić tylko same uszczelnienia, jakby ktoś dał namiar gdzie w 3-city to zrobić super by było. |
_________________
 |
|
|
|
 |
karool [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lis 2009, 22:34
|
|
|
Cześć.
Ok. jak tylko przebrnę przez to opisze co i jak robiłem.
mogę dodatkowo wrzucić z Ford ETIS instrukcje demontażu i montażu poszczególnych elementów, jedyna wada to ze jest w języku angielskim choć załączone są także obrazki.
co do ceny serwisów to jest to trochę niedorzeczne takie kwoty za takie głupoty.
dla mnie także zaproponowano wymianę przewodów itd. nikt nie da mi gwarancji jak zmienia tylko w jednym.
swoją drogą zastanawiałem się nad tym dlaczego Ford nie robi tego jako akcja serwisowa skoro jest to nagminna bolączka TDCI.
ps.
co do potrzebnych narzędzi to jedynym "dziwnym" przyrządem jest klucz dynamometryczny do dokręcenia wtrysków. |
|
|
|
 |
unknown20
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 21:00
|
|
|
BoGu z jakiego warsztatu w łodzi korzystales?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 23:10
|
|
|
seba1983, podobno zaklad ktory zajmuje sie wtryskami jest w Gdyni w dzielnicy Dzialki lesne, ale nie znam dokladnego adresu. Postaram sie jutro zdobyc. chyba ze juz sobie poradziles;]
edit//
ok jak cos to znalazlem, nie moglem sobie przypomniec ulicy:D:
http://www.zumi.pl/103881...ynia,firma.html
http://katalog.pf.pl/Gdyn...P0R10A-m18.html --- tutaj jest jeszcze nr tel do nich, mozna przekrecic i sie zapytac, nie trzeba jechac;]
ale podobno bardzo dobry i stosunkowo niedrogi zaklad;] |
|
|
|
 |
BoGu [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Gru 2009, 02:44
|
|
|
unknown20, kurcze wypadlo mi z glowy albo przyjacielska albo kowalszczyzna |
|
|
|
 |
zegela
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: S
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: GAbi
Wiek: 39 Dołączyła: 23 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 23:37 karool potrzebne instrukcje
|
|
|
karool napisał/a: | Cześć.
Ok. jak tylko przebrnę przez to opisze co i jak robiłem.
mogę dodatkowo wrzucić z Ford ETIS instrukcje demontażu i montażu poszczególnych elementów, jedyna wada to ze jest w języku angielskim choć załączone są także obrazki.
co do ceny serwisów to jest to trochę niedorzeczne takie kwoty za takie głupoty.
dla mnie także zaproponowano wymianę przewodów itd. nikt nie da mi gwarancji jak zmienia tylko w jednym.
swoją drogą zastanawiałem się nad tym dlaczego Ford nie robi tego jako akcja serwisowa skoro jest to nagminna bolączka TDCI.
ps.
co do potrzebnych narzędzi to jedynym "dziwnym" przyrządem jest klucz dynamometryczny do dokręcenia wtrysków. |
Jakbys mógł wrzuć te instrukcje,będe bardzo wdzięczna
pozdrawiam
[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 21:10 ]
wymieniłam uszczelke pod wtryskiem, przewód paliwowy kupiony niepotrzebnie ,aczkolwiek musialam wymienic jeden z przewodow przelewowych powrotnych,bo urwała sie koncówka przy ściąganiu,poza tym pięknie chodzi silnik nic nie cyka, zapach spalin w kabinie? brak!!!!!:PPP
mam za to nowy problem,podczas mrozow nie moglam odpalic auta,wymienilam swiece zarowe na nowe i dalej mam ten sam problem,po podpompowaniu paliwa pompka reczna odpala za pierwszym razem,czyli zapowietrza mi sie uklad paliwowy,jaka jest przyczyna? |
_________________ gabi |
|
|
|
 |
tomasz1982
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 43 Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 21:08
|
|
|
u mnie tak jakby cos też delikatnie cykało, ale może to dlatego, że jestem przewrażliwiony, spalin nie czuć, tylko co najwyżej zapach z nawiewów po zimie taki dziwny, pewnie troche wilgoci nagromadzilo sie. W związku z tym mam pytanie:
Czy taki zbieg wymiany tych elemntów jest priorytetem??
Zaplanowałem wymiane rozrządu przy 150tyś i nie wiem co najpierw zrobić. Czy rozrząd czy te uszczelki jeśli zaczyna cos cykać?? Rozrząd teoretycznie można przełożyć bo wymienia się co 240.
W ASO zaśpiewano za rozrząd:
> 1. zestaw rozrządu 459,94 pln brutto
> 2. wymiana rozrządu 239,12 pln brutto
Dobra cena?? |
|
|
|
 |
|