Pytanie dot. śr wydechu RS1800 |
Autor |
Wiadomość |
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 19:57 Pytanie dot. śr wydechu RS1800
|
|
|
Cze. Chciałbym powiększyć średnice wydechu na 55mm zachowując środkowy tłumik przelotowy . kolektor wydechowy 4-2-1 będe miał z rs2000. Do tego zrobiony dolot z obudową przepływomierza z mondeo 2.0 i elektroniką od rs1800. Czy zyskam na mocy czy też ją moge stracić?. Czy do tego będzie potrzebny ecu master (żeby zwiększyć dawkę paliwa)? Silnik mam po kapitalce (pierścienie, głowica od podstaw) więc nie jest to jakaś padaka
Ktoś już coś takiego kombinował? |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 23:24
|
|
|
rs fabrycznie ma 53mm wiec ..w zasadzie nic nie zmieniasz ..granica błedu ..cos poprawisz ..kilka koników ..w zasadzie nieodczuwalne ..ale nowy ukłąd jest gładki ..bez nagarau i rdzy plus baran wiec napewnio zmiana na plus ale ogólnie kosmetyka ..zbyt gruby wydech ma sens tylko przy doładowanych silnikach ...ogólnie dobry wydech to zadanie dla fachowców z o.b.r -u z własciwymi narzedziami pomiarowymi ..my tutaj mozemy tylko gdybac .. zhamuj teraz zhamuj potem ..to sie dowiesz napewno
ps..co to jest obudowa przepływomierza ? |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
Ostatnio zmieniony przez LOY 19 Wrz 2009, 23:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 23:37
|
|
|
Nic nie zyskasz. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 09:35
|
|
|
LOY w mondeo 2.0 przepływomierz ma większą srednice wewnętrzną ale niechodziłby jeśli by się go podłączyło wieć trzeba przerzucić czarną puszkę z elektroniką z RS1800i i zyskujemy na tym większy przepływ powietrza do silnika. To oczywiście moja teoria, jak wszystko zrobie to dam znać |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 15:12
|
|
|
Dobrze myslisz z tem dolotem i wydechem, ale jak juz chcesz sie bawic to po koleji:
-obudowa przeplywki bo jest mega roznica (na koniec foty pogladowe)
-dolot plastikowy z essiego obojetnie czy 1.6 czy 1.8
- kolektor plastik z oznaczeniem 1.8/2.0 (bron bog 1.8/1.8i kolektor dla 105 i 115KM)
-przepustnica 2.0 wtryski
-mozesz swoje osadzic bo maja identyczna wydajnosc jak te z 2.0
-(najlepiej kpl kolektor z wiazka j/w)
-porting glowicy
-kolektor 4-2-1 (jak juz pisales)
- na wysokosci katalizatora osadzasz puszke przelotowa ktora bedzie rozprzezac gazy wylotowe
- srodkowy i tak jest przelotowa puszka wiec j/w
- koncowy cos z dobrych zamiennikow pol przelot
-srednica rur do 55mm
Na koniec tego idziesz po SMT lub ECU mastera i zwiekszasz ilosc paliwa od zakresu 3600 RPM, az do 6200RPM... jak dobrze podlejesz to obecne wtryski wydola do tego stopnia ze zacznie przykapcac na czarno za toba ale licz sie z wiekszym spalaniem.
Obiecane foto pogladowe.
W razie by ktos nie dowierzal ze zetec moze na seryjnych wtryskach kopcic na czarno to zrobie filmik |
_________________
|
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 15:51
|
|
|
Fordon napisał/a: | - na wysokosci katalizatora osadzasz puszke przelotowa ktora bedzie rozprzezac gazy wylotowe | - ta puszka rozpreżna to jest takie coś?
http://www.allegro.pl/ite...or_fi_60mm.html
i do tego ma być też środkowy przelotowy?
Fordon napisał/a: | - kolektor plastik z oznaczeniem 1.8/2.0 (bron bog 1.8/1.8i kolektor dla 105 i 115KM) |
a kolektor plastikowy to z escorta czy z mondeo? On jest razem z tą flanszą na wtryski czy to zostaje moje?
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42161
taki byłby dobry co nie? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 16:23
|
|
|
Puszka ktora pokazales moze byc ale musi wymiarami odpowiadac katalizatorowi.
Kolektor z Mondeo na 3 kruccach z tylu kolektora, z kpl wiazka od niego, co eliminuje czujnik temp. zasysanego powietrza, w zamian juz na poczatku masz oszukane ECU ktore mysli ze jest -25*C i podlewa wiecej paliwa. Nie wiem czy flansz na wtryski miedzy plastikiem a aluminiowym jest identyczna bo tego jeszcze nie sprawdzalem.
Sama przepustnica nie moze miec przewezenia. |
_________________
|
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 18:46
|
|
|
Dzięki Fordon, Loy za wypowiedzi napewno bardzo mi to pomoże
Aha no i jakiego przyrostu mocy mniej więcej mogę się spodziewać po takich modyfikacjach? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 21:36
|
|
|
Nie no jakiego przyrostu mocy czy Nm tego to ci nikt nie odpowie, ale nie licz na przyrosty jak przy ITB bo jest to nie wykonalne...
Jesli na hamowni twoje auto wypluje serie to super, pozniej robisz mody i sprawdzasz co sie zmienilo, pamietaj ze silnik silnikowi nie jest rowny i niestety nie da sie poszufladkowac tego ze taki a taki silnik przy tym i tym zachowa sie tak i tak oraz bedzie dysponowal moca taka a taka... mozesz postawic kolo siebie 3 takie same silniki i kazdy z nich bedzie inaczej reagowal na mody... zaczynajac od elektroniki przez inne kolektory itp...
Moge ci odpowiedziec jak zachowa sie 1.8 16V po zmianie elektroniki z 115KM silnika na elektronike z Futra 1.6 16V i jak bedzie przebiegac moc oraz moment obrotowy, tak samo do jakich obrotow sie kreci dana jednostka... |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 21 Wrz 2009, 11:27
|
|
|
Fordon, czy gdybym elektronike wsadzil z futra GURU do mojego 2.0 bylo by cos lepiej??
o co kaman w ogole z ta wiazka z futra, jesli jest lepsza to czemu tylko we futrze ford ja montowal
elektronika dla mnie to medżik dlatego pytam |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Wrz 2009, 15:39
|
|
|
Jak dostane drugi wykres z hamowni to wkleje wam do porownania na tym samym silniku elektronika ECC V dla 115KM i ECC IV dla Futra. Oba ECU maja wewnetrzny EDIS. |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 21 Wrz 2009, 18:58
|
|
|
a z czego ten przepust ma 77mm? |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Wrz 2009, 19:37
|
|
|
To bylo Mondeo MK2 przywiezione z anglii, wygladal troche komicznie ale zapiedzielal strasznie i ta przepustnica juz tam byla, ja tylko chcialem silnik, dopiero po pewnym czasie sie pokapowalem ze ta przepustnica jest nader wyrosnieta... |
_________________
|
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 20:33
|
|
|
Przymierzam się do zakupu kompa tuningującego benzynę. Jaki komputer lepiej wybrać do modyfikacji: Ecu master czy smt7 ? Smt7 jest droższy o jakieś 200zł od ecumastera ale czy byłby lepszy i kompatybilny z zetecem w xr2i? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 20:46
|
|
|
SMT jest latwiejsze w obsludze i strojeniu i ma jeden plus ze ruszysz nie wiele ale ruszysz zaplon w zetecu, ECU master DET II ma wiecej plusow niz minusow, wg mnie jest trudniejszy w obsludze ale nie do opanowania i nie ruszysz zaplonu za bardzo, ale plusy sa takie jak wbudowany map sensor a sama konwersja jest prosta a za razem mila... do tego procedura startowa na jednym z wyjsc "mocy" itp... |
_________________
|
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 21:07
|
|
|
To jaki komp byś wybrał do takich modyfikacji jak : kolektor dolotowy od mondeo 2.0. Wydech , kolektor rurowy od rs 2000 i dalej 55mm na środkowym tłumiku przelocie i końcowym pół przelocie. Miała być też przepływka z 2.0 ale jak by zastosować ecumastera z mapsensorem to by poszła out. Smt7 jest nowszym systemem ale niewiele nim zdziałam oprócz wyprzedzenia zapłonu tak? Bo chodzi mi też głownie o zwiększenie dawki paliwa i żeby można było jakoś sonde emulować( bo przy lepszym swobodnym zasysaniu powietrza przez dolot od 2.0 mondeo mogła by sonda schodzić na ubogo prawda? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 21:23
|
|
|
Nie nie troche moze zle to opisalem... chodzi o to ze obie swinki maja bardzo podobne dzialanie, jednak ECUmaster ma wiecej mozliwosci technicznych oraz sam firmware jest co jakis czas poprawiany i dodawane sa nowe funkcje a co za tym idzie mozliwosci sterowania jednostka...
Nie chce negowac tu nic, ale ja bym kupil jednak ECUmastera, mozliwosci podobne pomijam bajery, a dwa to to iz ECUmaster jest polskim sprzetem i jest pelna mozliwosc konsultacji danego zagadnienia z twocami...
Poczytaj troche na necie, odnosnie mozliwosci SMT a ECUmastra.
sam bedziesz mogl odpowiedziec sobie na powyzsze pytanie
Odnosnie sondy to kazda z nich od poczatku 92r do konca 98r jest taka sama i na takim samym napieciu dziala, oraz odczyty przez ECU sa identyczne, roznica jest miedzy rokiem 98 a 2000 ale jeszcze nie wiem w czym wiec nie chce wprowadzac w blad. |
_________________
|
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 16:20
|
|
|
Mam takie pytanko. Mam do wyrwania za niewielkie pieniądze goły silnik od mondeo 2.0 z budy mk1. Czy przy setupie jak powyżej opisałem będzie to chodzić na mojej elektronice z rs1800 tylko ze na zmapowanym kompie z rs1800 przez ecumastera? Nie będzie problemu np. z tym ,że w mondeo może być inny kąt wyprzedzenia zapłonu? |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 22:36
|
|
|
jak chcesz kompa założyć to sobie wszystko wysterujesz na nim. Poza tym tez brałbym ecumastera ale decydowałbym sie na ecumaster 3 Wieksze możliwości pare map do wyboru ( np. na nitro). Fordon nie wszystkie ecumastery maja wbudowany mapsensor |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 23:00
|
|
|
Czyli śmiało można pakować 2.0 do fabrycznej elektryki z 1.8 z zewnętrznym edisem tak? Bo wszytko wystroić można na ecumasterze? |
|
|
|
|
|