Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] pali tylne stopy jak najęta
Autor Wiadomość
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31 Paź 2009, 15:25   [MK5] pali tylne stopy jak najęta

Jak w temacie, MK5 przepala żarówki tylnych stopów praktycznie jedne po drugich. lamp wyglądają ok, bezpieczniki też...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Paź 2009, 16:49   

inne żarówki żyją? sprawdź ładowanie, bo wiem że może być zabójcze...
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31 Paź 2009, 16:51   

wszystkie inne żarówki świecą w porządku, ładowanie postaram się sprawdzić jutro (chociaż żywotność innych żarówek wskazuje że nie ma tragedii :fox: )

[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 17:05 ]
ładowanie jak drut, bez obciążenia równiutko 14.00V, pełne obciążenie 13.80V (praktycznie niewrażliwe na zmiany obrotów)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Paź 2009, 17:25   

to nie mam pomysłów...
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:18   

bede upierdliwy i sie wlacze, zapytam konkretnie: jakie zarowki spalily sie pod rzad?jakie to byly firmy...? to moje pierwsze pytanie. drugie potem...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:19   

nie mam pojęcia, ale spaliła już trzeci komplet P21, jak pamiętam to każdy innej firmy :yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:31   

na moje oko slaba jakosc zarowek, mala tolerancja dla tych 12V (nie wytrzymuja tych 14V), wysluzone, stare, moja rada, zagnijcie blaszki w gniazdach i oczyscie porzadnie, kontakt szprejem też można, posprawdzajcie wszystkie styki w lampach i na wszystkich laczeniach, do tego glupi wlacznik stopu przy pedale i styki regulatoa i caly uklad ladowania czy wszystkie miejsca zlacz sa czyste (moze napiecie faluje), kupcie PHILIPS 12V PREMIUM P21/5W lub P21W, bo nie wiem jak tam jest stop rozwiazany czy razem ze swiatlami na jednej zarowce dwuwklonowej czy na pojedynczej i jesli sie spali to bedzie to zjawisko paranormalne...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:48   

żarówki są oddzielne dla pozycji i dla stopu. nie wiem czy to ma związek, ale nie działa też ogrzewanie tylnej szyby (przycisk działa, słychać cyknięcie przekaźnika ale szyba nie grzeje). jutro postaram się obejrzeć jeszcze raz wszystko przy tylnych lampach w dziennym świetle
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:52   

szybe na stykach sprawdzales miernikiem (omomierzem) i z przewodow woltomierzem, czy wogole napiecie na nia dochodzi? jutro to jest swieto <8>
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:40   

1) Wartość napięcia jakie może podawać sprawny altek w szerokim zakresie temperatur to 13,5-14,8V (czasami się podaje węższy zakres dla nie całkiem zimnego/zagrzanego silnika - od 13,6 do 14,4), więc 13,8-14,0V się spokojnie w nim mieści.

2) Większość ludu mierzy tylko napięcie stałe. A kto powiedział, że do instalacji nie może się przedostawać napięcie zmienne, które przecież podbija całkowitą wartość napięcia w sieci? Sprawdzić napięcie na klemach, ale z miernikiem w pozycji AC - być może któraś z diod została przebita i po kablach faktycznie leci 15-16V ?

Moc wydzielana rośnie w kwadrat do przyrostu napięcia, więc żarówka zmuszona, by nagle wypromieniować 30W, może po prostu odmówić posłuszeństwa. Już nie mówiąc o tym, że żarówka jako taka jest odbiornikiem wybitnie nieliniowym i każdy wzrost napięcia ponad normę to ogromny wzrost obciążenia, które musi wytrzymać włókno wolframowe...

3) Z elektrycznego punktu widzenia grzanie szyby nie może mieć wpływu na funkcjonowanie żarówek. 24V nie uzyskasz choćbyś nie wiem jak kable spinał, a jeśli byś zasilał "stopy" z ogrzewania tylnej szyby, to płynąłby przez nie taki sam prąd jaki płynie przy normalnym zasilaniu.

ps. Pawełos666 - pragnę zauważyć, że nie każdy w tym kraju jest katolikiem/chrześcijaninem... a nawet jeśli by tak było, to Tobie nic do tego, co kto robi na swoim podwórku...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:51   

spoko Ty możesz być nawet i żydem, mnie to nie interesuje, prawda? mala tolerancja zarowek, niech zastosuje oryginalne o pewnym wloknie te philips co pisalem sa dobre, nie przesadzajmy :-) ludzieeeeeeeee :-P
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 31 Paź 2009, 22:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:53   

święto nie święto, jutro jest właściwie ostatni dzień, kiedy mam dostęp do tego samochodu - a nie dam własnej matce jeździć bez świateł przez najbliższy miesiąc.

pomierzę, popatrzę i dam znać :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:04   

Jakakolwiek żarówka powinna działać (chyba, że sprzedawca specjalnie ściąga żarówki z jakiejś manufaktury w Mali... ale wierzysz w to Pawle?).

Żeby nie być gołosłownym - dla porównania - do tej pory "poszły" u mnie dwie P21W (raz pozycyjna, raz stop - w sporym odstępie czasu) i dwie w5w od podświetlenia tablicy. Wsadzam żarówki za +/- złotówkę. Od ostatniej wymiany pozycji/stopu przejeździłem dobre kilka m-cy i do dziś działają...

Swoją drogą bidżej, - co mi przyszło teraz na myśl - żarówka "lubi" się zepsuć, jeśli się ją trzyma paluchami (nawet czystymi - grunt, że ją opalcujemy) i zostanie na niej choćby śladowa ilość tłuszczu, który wydziela ludzki organizm. Tenże powoduje degenerację szkła, skutkiem czego żarówka szybko żegna się z tym światem...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:04   

Wierze, bo w robocie wkladalem z kambodży klientom i z bazarku, i palily sie jak cholera.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 1 Lis 2009, 03:41   

Pawełos666 napisał/a:
jutro to jest swieto
Konia tentego, dla swojego bezpieczeństwa można "pracować" i w Boże Narodzenie...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lis 2009, 10:08   

cokolwiek to znaczy, miernik pokazał 30.3VAC

póki co poczyściłem wszystkie masy w bagażniku i styki żarówek (chociaż wcale brudne nie były), założyłem żarówki co miałem pod ręką (jedna pamiętająca komunę - chyba polamp, druga w miarę nowa osram :-P ) i narazie świeci. ciekawe co będzie po powrocie z dzisiejszych wyjazdów...

byłbym wdzięczny za podanie amperażu i miejsca bezpiecznika tylnych stopów...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Lis 2009, 11:52   

bidżej - nie wdając się w szczegóły - jeśli dobrze zmierzyłeś, a miernik nie jest uszkodzony, to masz regulator napięcia do wymiany na wczoraj. Wartość samego napięcia AC w sieci nie powinna przekroczyć kilkudziesięciu mV... Ty masz ponad sto razy więcej...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:26   

Regulator napięcia? Może bardziej mostek w alternatorze.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:32   

a VDC sie kupy trzyma?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:34   

JoeMix - racja :ups: o jednym myślałem, a co innego napisałem... :/
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.