[MK5] pali tylne stopy jak najęta |
Autor |
Wiadomość |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 15:25 [MK5] pali tylne stopy jak najęta
|
|
|
Jak w temacie, MK5 przepala żarówki tylnych stopów praktycznie jedne po drugich. lamp wyglądają ok, bezpieczniki też... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 16:49
|
|
|
inne żarówki żyją? sprawdź ładowanie, bo wiem że może być zabójcze... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 16:51
|
|
|
wszystkie inne żarówki świecą w porządku, ładowanie postaram się sprawdzić jutro (chociaż żywotność innych żarówek wskazuje że nie ma tragedii )
[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 17:05 ]
ładowanie jak drut, bez obciążenia równiutko 14.00V, pełne obciążenie 13.80V (praktycznie niewrażliwe na zmiany obrotów) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 17:25
|
|
|
to nie mam pomysłów... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:18
|
|
|
bede upierdliwy i sie wlacze, zapytam konkretnie: jakie zarowki spalily sie pod rzad?jakie to byly firmy...? to moje pierwsze pytanie. drugie potem... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:19
|
|
|
nie mam pojęcia, ale spaliła już trzeci komplet P21, jak pamiętam to każdy innej firmy :yyy: |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:31
|
|
|
na moje oko slaba jakosc zarowek, mala tolerancja dla tych 12V (nie wytrzymuja tych 14V), wysluzone, stare, moja rada, zagnijcie blaszki w gniazdach i oczyscie porzadnie, kontakt szprejem też można, posprawdzajcie wszystkie styki w lampach i na wszystkich laczeniach, do tego glupi wlacznik stopu przy pedale i styki regulatoa i caly uklad ladowania czy wszystkie miejsca zlacz sa czyste (moze napiecie faluje), kupcie PHILIPS 12V PREMIUM P21/5W lub P21W, bo nie wiem jak tam jest stop rozwiazany czy razem ze swiatlami na jednej zarowce dwuwklonowej czy na pojedynczej i jesli sie spali to bedzie to zjawisko paranormalne... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:48
|
|
|
żarówki są oddzielne dla pozycji i dla stopu. nie wiem czy to ma związek, ale nie działa też ogrzewanie tylnej szyby (przycisk działa, słychać cyknięcie przekaźnika ale szyba nie grzeje). jutro postaram się obejrzeć jeszcze raz wszystko przy tylnych lampach w dziennym świetle |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 18:52
|
|
|
szybe na stykach sprawdzales miernikiem (omomierzem) i z przewodow woltomierzem, czy wogole napiecie na nia dochodzi? jutro to jest swieto |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:40
|
|
|
1) Wartość napięcia jakie może podawać sprawny altek w szerokim zakresie temperatur to 13,5-14,8V (czasami się podaje węższy zakres dla nie całkiem zimnego/zagrzanego silnika - od 13,6 do 14,4), więc 13,8-14,0V się spokojnie w nim mieści.
2) Większość ludu mierzy tylko napięcie stałe. A kto powiedział, że do instalacji nie może się przedostawać napięcie zmienne, które przecież podbija całkowitą wartość napięcia w sieci? Sprawdzić napięcie na klemach, ale z miernikiem w pozycji AC - być może któraś z diod została przebita i po kablach faktycznie leci 15-16V ?
Moc wydzielana rośnie w kwadrat do przyrostu napięcia, więc żarówka zmuszona, by nagle wypromieniować 30W, może po prostu odmówić posłuszeństwa. Już nie mówiąc o tym, że żarówka jako taka jest odbiornikiem wybitnie nieliniowym i każdy wzrost napięcia ponad normę to ogromny wzrost obciążenia, które musi wytrzymać włókno wolframowe...
3) Z elektrycznego punktu widzenia grzanie szyby nie może mieć wpływu na funkcjonowanie żarówek. 24V nie uzyskasz choćbyś nie wiem jak kable spinał, a jeśli byś zasilał "stopy" z ogrzewania tylnej szyby, to płynąłby przez nie taki sam prąd jaki płynie przy normalnym zasilaniu.
ps. Pawełos666 - pragnę zauważyć, że nie każdy w tym kraju jest katolikiem/chrześcijaninem... a nawet jeśli by tak było, to Tobie nic do tego, co kto robi na swoim podwórku... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:51
|
|
|
spoko Ty możesz być nawet i żydem, mnie to nie interesuje, prawda? mala tolerancja zarowek, niech zastosuje oryginalne o pewnym wloknie te philips co pisalem sa dobre, nie przesadzajmy ludzieeeeeeeee |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 31 Paź 2009, 22:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:53
|
|
|
święto nie święto, jutro jest właściwie ostatni dzień, kiedy mam dostęp do tego samochodu - a nie dam własnej matce jeździć bez świateł przez najbliższy miesiąc.
pomierzę, popatrzę i dam znać |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:04
|
|
|
Jakakolwiek żarówka powinna działać (chyba, że sprzedawca specjalnie ściąga żarówki z jakiejś manufaktury w Mali... ale wierzysz w to Pawle?).
Żeby nie być gołosłownym - dla porównania - do tej pory "poszły" u mnie dwie P21W (raz pozycyjna, raz stop - w sporym odstępie czasu) i dwie w5w od podświetlenia tablicy. Wsadzam żarówki za +/- złotówkę. Od ostatniej wymiany pozycji/stopu przejeździłem dobre kilka m-cy i do dziś działają...
Swoją drogą bidżej, - co mi przyszło teraz na myśl - żarówka "lubi" się zepsuć, jeśli się ją trzyma paluchami (nawet czystymi - grunt, że ją opalcujemy) i zostanie na niej choćby śladowa ilość tłuszczu, który wydziela ludzki organizm. Tenże powoduje degenerację szkła, skutkiem czego żarówka szybko żegna się z tym światem... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:04
|
|
|
Wierze, bo w robocie wkladalem z kambodży klientom i z bazarku, i palily sie jak cholera. |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 03:41
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | jutro to jest swieto | Konia tentego, dla swojego bezpieczeństwa można "pracować" i w Boże Narodzenie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 10:08
|
|
|
cokolwiek to znaczy, miernik pokazał 30.3VAC
póki co poczyściłem wszystkie masy w bagażniku i styki żarówek (chociaż wcale brudne nie były), założyłem żarówki co miałem pod ręką (jedna pamiętająca komunę - chyba polamp, druga w miarę nowa osram ) i narazie świeci. ciekawe co będzie po powrocie z dzisiejszych wyjazdów...
byłbym wdzięczny za podanie amperażu i miejsca bezpiecznika tylnych stopów... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 11:52
|
|
|
bidżej - nie wdając się w szczegóły - jeśli dobrze zmierzyłeś, a miernik nie jest uszkodzony, to masz regulator napięcia do wymiany na wczoraj. Wartość samego napięcia AC w sieci nie powinna przekroczyć kilkudziesięciu mV... Ty masz ponad sto razy więcej... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:26
|
|
|
Regulator napięcia? Może bardziej mostek w alternatorze. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:32
|
|
|
a VDC sie kupy trzyma? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:34
|
|
|
JoeMix - racja o jednym myślałem, a co innego napisałem... :/ |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
|