
|
[MK3] obroty skacza, |
Autor |
Wiadomość |
grzes7411
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 21:48 [MK3] obroty skacza,
|
|
|
witam wszystkich fiestkowiczow:)posiadam fieste 1.1 1990r(gaznik weber TLDM) ostatnio mam problemy z obrotami skacza jak tarzan czasami jak dodam gazu ostro to zatrzymuja sie na 1300obr/min i nie schodza az do ponownego uruchomienia silnika!!!napomne tylko ze mam do wymiany linke od gazu oraz ssania!!!dzis regulowalem predkosc obrotowa biegu jalowego ustawilem na 900obr/min po przejechaniu xxx metrow z predkoscia 60km/h auto zgaslo po daniu na luz i tak za kazdym razem ustawiane wczesniej obroty spadly do 400obr/min czy ktos wie czym jes to spowodowane?czy trzeba wyregulowac gaznik?drugi problem mam z kontrolka od ladowania mianowicie czasami podczas jazdy a konkretnie zwalniania potrafi sie zapalic a czasami nawet auto zgasnie!!!podejrzewam ze to alternator nie laduje dobrze czy moze to cos z tym gaznikiem jak myslicie?trzecia sprawa czy w mojej fiescie przypomne gaznikowiec weber tldm ssanie reczne jest krokowiec badz sonda lambda jesli tak to jak sie ja sprawdza?ostatnia rzecz to jak przeprowadzic reset kompa?czekam na odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich serdecznie!!![/b] |
_________________ witam zapraszam wszystkich fiestowiczow na forum mam nadzieje ze razem pomozemy sobie nawzajem:) |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:17
|
|
|
podaj VIN za prawym fotelem masz klapke otworz ja i szczytaj kod, podaj go, bo nie wiadomo co tam masz za silnik, z zapalaniem sie kontrolki od ladowania to normalny objaw, altek w tym momencie nie jest wzbudzony i nie wytwarza wyzszego napiecia niz ma akumulator wzbudza sie od 800obr/min, po prostu za male obroty, co innego gdyby to sie dzialo w zakresie np od 1100-1500, sprawdz pasek, powinno byc 5mm dla 1.1 i 1.3 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 31 Paź 2009, 22:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:18
|
|
|
z tego co wiem to vin jest przed albo obok (zależnie od rocznika) prawego fotela |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:21
|
|
|
za prawym fotelem przy drzwiach, znajdzie klapke (inaczej mowiac po prawej stronie fotela) |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:41
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | za prawym fotelem przy drzwiach, znajdzie klapke (inaczej mowiac po prawej stronie fotela) | Panowie ale nie wszyscy mogą się tym sugerować,Ja mam budę z innego roku a silnik z innego i hocki-klocki przy zakupie części są.Do budy z innego,do motoru z innego.A jak kolega miał już 3 przekładki silnika to co Wam da Jego VIN? |
|
|
|
 |
grzes7411
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 01:25
|
|
|
no wlasnie panowie silnik nie jest orginalny jest nowy nie z tego modelu tez 90rok tez 1.1 ale nie z tego auta!!!wiec pytanie zasadnicze czy linka luzna od gazu moze byc powodem niestabilnych obrotow?naprzyklad wczoraj o godzinie 19.30 ustawilem obroty na 900 silniczek chodzil rowniutko nie przerywal zostawilem auto na 2 godziny poszedlem go odpalic i obroty byly tak niskie ze pochodzil przez chwilke i zaraz zgasl spadly do 400 drugie pytanie jak to mozliwe?co moze byc przyzyna? |
_________________ witam zapraszam wszystkich fiestowiczow na forum mam nadzieje ze razem pomozemy sobie nawzajem:) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 10:08
|
|
|
Więc tak, żeby ustawić wolne w gaźniku jak sa rozregulowane to trzeba umieć, bo to co ustawisz to jest stałe, a jak przejedziesz 600m to już jest inna temperatura silnika - a ona ma np. wpływ na wolne... druga sprawa podstawa to sprawne ssanie, trzecia, sprawne i prawidłowo naciągnięte linki.
Linka gazu ustawiamy tak że jak pedał w podłodze to przepustnica 100% otwarcia, linka lekko naciągnięta, ale to naprawdę lekko - efektem takiej regulacji jest często luźna linka przy zwolnionym pedale i jego dość niskie spoczynkowe położenie, ale żeby to wyregulować to nie takie proste, trzeba zrobić podstawkę pod pedałem żeby się opierał o coś, i wtedy się ustawia 100% przepustnicy na tej podpórce, jednocześnie na pedale zwolnionym musi być całkiem zamknięta.
Ssanie - jak jest na lince to po całkowitym wsunięciu gałki musi się całkiem OTWORZYĆ, jak wysuniemy na max to ma się całkiem zamknąć, i ty wysunięcie cięgna blokuje przepustnica, czyli jest często tak że jak wsuniemy ssanie to linka lekko pcha przepustnice w pozycję otwartą, jak ssanie jest automatyczne to ma być tak że silnik zimny ma być całkiem zamknięte, silnik ciepły - całkiem otwarte.
Obie przepustnice i linki mają chodzić płynnie si się nie zacinać,
Palimy auto, grzejemy silnik (jak ssanie auto to ma się otworzyć do końca) - na wolnych dużą śrubą ustawiamy około 850 obrotów (śruba regulacjo nowych to jedyna na gaźniku jaką można kręcić ręką i w sumie jedyna jaką możemy kręcić w domowych warunkach)
Gasimy auto czekamy jak silnik ostygnie - palimy auto - powinno zapalić ale standardowa trzęsianka i gaśnięcie - wyciągamy ssanie mniej więcej do 3/4 - powinno pomóc silnik powinien pracować już jako tako... wyciągamy ssanie do końca powinno być 1200-1500 obrotów - jak tak nie jest to trzeba ustawić przewyższanie na taką wartość - warsztat lub dobra wiedza z zakresu obsługi i regulacji gaźnika.
Czekamy do następnego ranka, wyciągamy na maxa ssanie palimy auto - powinno zaskoczyć i siedzieć na tych 1200 - 1500 obrotach...czekamy oż silnik się zrobi lekko ciepły (włączamy nawiew na pierwszy bieg wentylatora i grzanie na maxa) - jak zacznie lecieć minimalnie ciepłe powietrze (można ręką trzymać na węzach wodnych od nagrzewnicy - jak się zaczną robić ciepłe) wsuwamy ssanie do pierwszego karbu (jakieś 1/4) i jeśli obroty będą za niskie to można lekko podnieść do góry, ale trzeba pamiętać że na gorącym silniku też się podniosą,
Generalnie zakres wolnych to 800 do 950 choć znam silniki które dobrze trzymają bieg jałowy na poziomie 500-600,,, (mówimy cięgle o 1,1,)
Na koniec o przewyższanie z którym jest najwięcej problemów i jak jest rozregulowane to na zimnym silnik gaśnie lub jak na zimnym się dobrze kręci to na ciepłym wyje i jałowe sa strasznie wysokie. - polega to na tym że jak całkowicie odcinamy dostęp powietrza do silnika (ssanie całkiem zamknięte) to żeby silnik się nie zadusił odchylana jest lekko przepustnica główna, nawet do 1/5 położenia maksymalnego, dodatkowo jak przy zamkniętym na maxa ssaniu dodamy gazu to silnik powinien sobie do ssanie lekko uchylić by złapać trochę powietrza. wszystko to jest regulowane kilkoma sprężynkami i cięgnami które w odpowiednim momencie popychają się i przesuwają, do tego dochodzi siłownik podciśnieniowy od tego uchlania przepustnicy ssania.
No i najciekawsze to to że dobrze kręcąc przy gaźniku możemy osiągnąć 20l na 100 bez żadnego problemu, a o dobrego speca który nam to potem ustawi teraz bardzo trudno. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
grzes7411
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 11:53
|
|
|
dziekuje bardzo zaraz sie zabieram do tego napisze jakie efekty>:)
[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 15:42 ]
no wiec tak zaczne od tego ze jak rano odpalilem auto to mialo niskie obroty pochodzilo chwilke i zaraz zgaslo powiem jeszcze ze ma do dupy linke od gazu i od ssania ta to wogole jest poskrecana a od gazu luzna jak nic!!!musze raczej wymienic te linki i wtedy ustawiac gaznik prawda bo ten naciagacz do linki gazu juz jest wyjechany czy jest mozliwosc zeby na ciagnac linke na pedale gazu jaka podporke mam zastosowac pod pedalem gazu czy moze to byc kawalek kolka ktorym wypre pedal na max a pozniej bede ustawial naciag linki?druga sprawa zeby ustawic obroty i wyregulowac gaznik nalezy uzyc przyrzadow pomiarowych takich jak obrotomierz czy analizator co2 czyz nie tak to powinno sie robic? |
_________________ witam zapraszam wszystkich fiestowiczow na forum mam nadzieje ze razem pomozemy sobie nawzajem:) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:14
|
|
|
Jak chcesz regulować gaźnik to potrzebny analizator spalin, podciśnieniomierz i coś tam pewnie jeszcze,,, jak chcesz tylko ustawić wolne to nic nie trzeba bo regulacja jest chamska - kręcisz śrubą która mechanicznie uchyla lub przymyka przepustnice w położeniu spoczynkowym. Ale Ty zacznij od tych linek |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|