[MK3] Selektor oktanowy Fiesta 1,4 PTE |
Autor |
Wiadomość |
fiestaRS
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 15:47 [MK3] Selektor oktanowy Fiesta 1,4 PTE
|
|
|
Witam!
Posiadam Fiestę z silnikiem 1,4 PTE pełny wtrysk.
W książce od Fiesty wyczytałem, że jest przełącznik (kostka dwupinowa) do przełączania miedzy dwom rodzajami paliwa 91, a 95. Wg. tego opisu ta kostka znajduje się w komorze silnika na lewym błotniku. Kostki są trzy jena trzypinowa - prawdopodobnie do diagnostyki i dwie dwupinowe - jedna ma kolor niebieski, a druga czarny. Wszystkie kostki mają czerwone zaślepki. Która kostka jest właściwa? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 20:10
|
|
|
Czo to za różnica,,, 91 już nie kupisz więc zapłon powinien być ustawiony na 95,,, chyba że na wschód się wybierasz? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
fiestaRS
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 20:43
|
|
|
no problem jest taki, że jest na pewno ustawiony na 91 (brak zworki) tylko teraz która to kostka? Niebieska czy czarna? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 21:04
|
|
|
Prawdopodobnie czarny. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
fiestaRS
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 21:34
|
|
|
a od czego może być ta druga (niebieska) kostka? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 22:09
|
|
|
Pojęcia nie mam, ale zawsze jak była mowa o korektorze liczby oktanowej i były zdjęcia to wydaje mi się że kostka była czarna. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
fiestaRS
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 19:35
|
|
|
Druga wtyczka służy również do jakiejś diagnostyki, Tak przynajmniej widziałem na schemacie w książce. Selektor przełącza się na 95 po zwarciu 42 nóżki sterownika z masą, wiec musiałem odszukać masy w jednej z dwóch wtyczek. Wszystkie wskazania padły na kolor niebieski. We wtyczce czarnej żaden pin nie był masą. Z drżącą ręką wsadziłem zworkę do niebieskiej kostki i uruchomiłem silnik. Na pierwszy rzut oka nie zmieniła się praca silnika, nie wiem jak to będzie przy jeździe... Mam się spodziewać jakiejś kolosalnej różnicy? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 20:38
|
|
|
fiestaRS napisał/a: | Mam się spodziewać jakiejś kolosalnej różnicy? | Nie.
Druga sprawa podjedz do elektryka samochodowego niech podepnie się z lampą stroboskopowa pod silnik i sprawdzi moment zapłonu (cyknij zworką i zobaczcie czy się zmienia) - ja u siebie za takie coś płaciłem ostatnio 12 zeta. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.