[MK4] Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
speq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 22:16 [MK4] Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia
|
|
|
Witam,
mam krótkie i techniczne pytanie - jaka powinna być właściwa temperatura silnika w 1.3 endura? Przy jeździe poza miastem temperatura na wskaźniku u mnie nie dochodzi do litery N na napisie NORMAL.
Nie jeździłem tym samochodem zbyt dużo więc nie wiem jaka powinna być właściwa pozycja.
Druga sprawa - w którym miejscy znajduje się termostat?
Trzecia - nie wymieniałem jeszcze płynu chłodzenia - w którym miejscu znajdę spust płynu i czy sa jakieś odpowietrzniki?
Dzięki wielkie za odpowiedź |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 22:22
|
|
|
OMG było już z piardylion razy...
1. wymień czujnik i termostat to będzi Ci dobrze temp. pokazywał
2. termostat...hmmm...cięzko to wytłumaczyć...po lewej stronie dekla od zaworów, z niego wychodzi taki gruby wąż
3. spust masz na dole chłodnicy po prawej jej stronie jak stoisz przodem do auta |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 07:31
|
|
|
1. pewnie wystarczy sam termostat skoro wskazowka się rusza
2. mniej wiecej pod alternatorem |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 08:47
|
|
|
bukolek napisał/a: | 1. pewnie wystarczy sam termostat skoro wskazowka się rusza |
nie koniecznie, ja najpierw wymieniłem sam termostat i nic nie dało. Dopiero wymiana czujnika pomogła.
bukolek napisał/a: | 2. mniej wiecej pod alternatorem |
chodzi o silnik 1.3
 |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 11:31
|
|
|
Sorry |
|
|
|
 |
speq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 19:50
|
|
|
Więc tam będę szukać termostatu. Jakieś niespodzianki mogą mnie spotkać podczas demontażu termostatu?
Nie wiem jak wygląda układ chłodzenia w Fieście - wystarczy, że spuszczę płyn i wleję nowy w zbiornik wyrównawczy? W Citroenie musiałem specjalnie bawić się w odpowietrzanie kilkoma odpowietrznikami. |
_________________ Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:31 Re: Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia
|
|
|
speq napisał/a: | mam krótkie i techniczne pytanie - jaka powinna być właściwa temperatura silnika w 1.3 endura? Przy jeździe poza miastem temperatura na wskaźniku u mnie nie dochodzi do litery N na napisie NORMAL. | Krótko i technicznie 86 do 92 stopni,,, a że patrzysz na wskaźnik z którego g*** wynika to masz problem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:50
|
|
|
speq napisał/a: | akieś niespodzianki mogą mnie spotkać podczas demontażu termostatu?
Nie wiem jak wygląda układ chłodzenia w Fieście - wystarczy, że spuszczę płyn i wleję nowy w zbiornik wyrównawczy? |
tak wystarczy, układ sam się odpowietrzy |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:52
|
|
|
dokładnie tak jak mowi arecki, o odpowieczenie sie nie martwisz tylko ze jak wlejesz juz ten płyn i wogole skonczysz robote niech pochodzi sobie troche az sie wentylator nie właczy wtedy bedziesz miał pewnosc ze jest wszystko ok i płynu na bierzaco bedziesz dolewał |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
 |
|
|
|
 |
speq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 21:23 Re: Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia
|
|
|
JoeMix napisał/a: | speq napisał/a: | mam krótkie i techniczne pytanie - jaka powinna być właściwa temperatura silnika w 1.3 endura? Przy jeździe poza miastem temperatura na wskaźniku u mnie nie dochodzi do litery N na napisie NORMAL. | Krótko i technicznie 86 do 92 stopni,,, a że patrzysz na wskaźnik z którego g*** wynika to masz problem. |
Problemu nie mam, wskaźnik na desce traktuję jako poglądowy i przynajmniej wiem, czy jest coś nie tak czy jest jednak ok.
Skoro wskazowka ledwo się podnosi i nie przekracza N a na forum można znaleźć informacje, że prawidłowa temperatura to okolice O i R (czyli środek skali) wg mnie można się spodziewać, że silnik jest niedogrzany i winny jest albo termostat albo czujnik. Nie znam tego auta na tyle, żeby wiedzieć jak interpretować pewne dane jakie on mi przekazuje. Stąd głupie niekiedy pytania.
Pytanie kolejne - jak "ciepły" powinien być termostat, w sensie jaki właściwy kupić, żeby otwierał się w odpowiednim momencie. Zapewne jest na nim napisany zakres temperatur, ale muszę go najpierw wyciągnąć...
Jaka jest szansa, że to oprócz termostatu padł czujnik temperatury? Jakoś nie lubię wymieniać sprawnych rzeczy ani robić 2 razy tej samej roboty.
Dzięki. |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 21:33
|
|
|
speq napisał/a: | Pytanie kolejne - jak "ciepły" powinien być termostat, w sensie jaki właściwy kupić, żeby otwierał się w odpowiednim momencie. Zapewne jest na nim napisany zakres temperatur, ale muszę go najpierw wyciągnąć... |
kup taki który będzie się otwierał w jak najwyższej temp. czyli ok 92 stopnie
speq napisał/a: | aka jest szansa, że to oprócz termostatu padł czujnik temperatury? Jakoś nie lubię wymieniać sprawnych rzeczy ani robić 2 razy tej samej roboty. |
wymień termostat i zobaczysz czy pomoże, szanse są duże bo ten czujnik często pada...nie przekonasz się dopóki jednej z tych częsci nie wymienisz. |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
speq
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 21:48
|
|
|
speq napisał/a: | A gdzie znajdę czujnik? |
czujnik jest na zaznaczonym wężu:
 |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 16:35
|
|
|
Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Mój problem, wskażnik od temperatury podczas jazdy wacha się na literze N, a aczasem nawet spadnieponizej np podczas jazdy autostradą, na dluugim postoju wskazowka wchodzi na R-M wlacza sie wentylator i zostaje na srodku, jesli tylko rusze powoli opada na N-O, termostat i czujnik wymienione, badanie komputerem nic nie wykazalo, uklad szczelny. Silnik zetec 1.25. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 18:25
|
|
|
ff1980, objawy które opisujesz pasują idealnie do walniętego termostatu (zawieszony w pozycji otwartej lub nie domyka po schłodzeniu się płynu). Albo trafił Ci się padnięty albo tak szybko się zepsuł. Odpali zimny silnik w tym czasie ręka na chłodnicę, powinna być długo zimna, ma prawo zrobić się ciepła dopiero jak temperatura będzie w okolicy litery R.
Jak było przed wymianą termostatu ? Kiedy go wymieniałeś ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 19:15
|
|
|
przed wymiana bylo podobnie tylko auto dluzej sie rozgrzewalo, termostat i czujnik wymieniony ok 3 tygodni temu, auto szybko sie gzreje juz po ok 2km, termostat ma 88stopni, i jak pisalem gdy auto postoi ok10 min na tyle sie nagrzewa, że puszcza na duzy obieg czyli na literce M, i wskazowka stoi pionowo pomiedzyR-M, rzeczywiscie chlodnica robi sie na R powiedzmy juz ciepla...ale normalnie gdy odpalam zimne auto i jade to wskazowka sie wacha N-O i nie wiecej. Poniewaz mam jeszcze fieste mk5 i to juz kolejny ford moj i w rodzinie wiec mam porownaie, tam jak sie nagrzeje stoi pionowo. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 19:21
|
|
|
Moim zdaniem walnięty termostat i nie domyka się jak nieco wystygnie płyn w chłodnicy. Możesz kupić taki o wyższej temperaturze otwarcia, na pewno nie zaszkodzi. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 19:27
|
|
|
oryginalny forda ma zakres 82-97 stopni, ten jest verneta nie pamietam symboli i j.w. ma88, a przed wymiana bylo w zasadzie tak samo...dziekuje za odpowiedzi |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 20:42
|
|
|
O ile dobrze pamiętam to ja też założyłem sobie varneta. Czasami mam taką sytuacje, że jak postoję w korku a potem jadę spokojnie z prędkością 80-100k/h nie obciążając silnika to wskazówka lekko opadnie poniżej połowy ale potem wraca na swoje miejsce. Pewnie termostat lekko się przymyka ale z opóźnieniem. Natomiast jak przycisnę auto a termostat jeszcze się zupełnie nie otworzy to wskaźnik poleci mi na czerwone pole, chyba otwiera się z opóźnieniem. Przy najbliższej okazji też muszę go wymienić. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 20:54
|
|
|
Panowie, termostat na silniku jak się otworzy to raczej się nie zamyka,,, jeśli się zamyka to jest wtedy charakterystyczne pływanie temperatury, np, od połowy skali do max i z powrotem i tak w koło,,, ale fabryczne termostaty rzadko tak mają, częściej jest to jak się założy o wyższej temperaturze,,, ale seryjny to trzyma silnik to pewnego momentu potem się otwiera i po schłodzeniu się zazwyczaj przymyka i tak już zostaje - stąd zmiany temperatury po ruszeniu i tak dalej i z stąd rzadka praca wentylatora. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|