Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Uszczelka filtru powietrza
Autor Wiadomość
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 10 Paź 2009, 13:38   [MK3] Uszczelka filtru powietrza

Witam, tak jak w temacie, po zdjęciu filtru powietrza moim oczom ukazał się obraz nędzy i rozpaczy :( uszczelka znajdująca się pod filtrem jest już w stanie krytycznym i wypadało by ją jak najszybciej wymienić. Niestety albo nie wiem jak to nazwać, żeby znaleźć w internecie, albo tej części nigdzie nie ma...

I tu pytanie: jak to się poprawnie nazywa i z czego ewentualnie mogę sobie identyczną zrobić, chodzi mi o to czy tam są jakies ekstremalne temperatury, czy poprostu kawałek gumy?
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Paź 2009, 14:18   

Chodzi Ci o ta między obudową filtra a obudową wtrysku? Idź do motoryzacyjnego i kup oring o odpowiedniej wielkości i grubości i będzie dobrze.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 10 Paź 2009, 22:38   

Tak o tą właśnie uszczelkę. No właśnie rzecz w tym że facet robił wielkie oczy o co mi chodzi :P i tak w dwóch sklepach :) ma to jakąś konkretną nazwę ?
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Paź 2009, 23:19   

Suwmiarką zmierz średnice rantu na obudowie wtryskiwacza, potem w sklepie powiedz że chcesz oring o takiej średnicy,,, i grubości nie wiem 5mm, jak będzie za gruby to się zgniecie od puszki filtra. - tyle.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 12 Paź 2009, 00:44   

ja znalazłem ją dopiero w FORDZIE - ponad 30zł dziadostwo :/
numer części jeśli dobrze mam zapisane to: 1016664 -jeśli sklep ma program fordowski to znajdzie :D
_________________
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Paź 2009, 08:02   

nigdy takiej uszczelki nie widziałem :yyy:
ale jakbym miał problem z kupieniem to dorobiłbym z kartonu 2mm.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Paź 2009, 08:22   

bidżej napisał/a:
nigdy takiej uszczelki nie widziałem :yyy:
ale jakbym miał problem z kupieniem to dorobiłbym z kartonu 2mm.
No bo w 1,1 jej nie było. Swoją drogą to ciekawe zjawisko. Też byłem zdziwiony - w 1,3 jest a w 1,1 nie
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 12 Paź 2009, 08:56   

W 1,1i czy na gaźniku?
Też mam powoli problem ze swoją uszczelką, podziałałem trochę silikonem, ale też do forda muszę wybrać się po nową, ponieważ połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 12 Paź 2009, 12:10   

Ku potomnym dodam coś więcej w jej kwestii :)

O to moja uszczelka, a raczej strzępy poskładane na potrzeby fotki :P



a o to jak wygląda ona po stronie programu w serwisie Forda :) (dzięki grzeczności miłej Pani :P )

_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Paź 2009, 17:19   

Marcinowaty napisał/a:
połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne
czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie...

Mad_Maxs, to nic tylko pomierzyć, narysować i wyciąć. BTW, mógłbyś tu wrzucić zwymiarowany rysunek ;-))
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Paź 2009, 18:31   

Nawet Mk1 miało uszczelnienie obudowa filtra-gaźnik,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 13 Paź 2009, 03:07   

bidżej napisał/a:
Marcinowaty napisał/a:
połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne

czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie...

ja miałem podwyższone obroty jak była porwana - po wymianie wróciły do normy :hihihi:

bidżej napisał/a:
Mad_Maxs, to nic tylko pomierzyć, narysować i wyciąć.

nie tylko - uszczelka ma wypustki - jak chcesz mieć tak jak w oryginale to nie wytniesz jej ze starej dentki :-P
_________________
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 13 Paź 2009, 08:33   

dday ma racje :) ona ma wypustki, 3 otwory na śruby filtra, no i te małe otworki dla bolców przy filtrze :) otwór wewnątrz ma 11 ø a całość 13,5 ø

Wycięcie sobie takiej uszczelki to dobry sposób na rozwiązanie problemu, na czas sprowadzenia oryginalnej uszczelki, gdyż takowa dostępna jest jedynie w serwisie Forda :)

dday napisał/a:
ja miałem podwyższone obroty jak była porwana - po wymianie wróciły do normy


No i ja mam ogromną nadzieje że to właśnie tutaj leży problem ciutke za wysokich obrotów :)

bidżej napisał/a:
czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie...


Popraw mnie jeśli się myle, ale czy właśnie po to żeby uniknąć kurzu i tzw. "lewego powietrza" nie stosujemy fitru ? :D
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
Ostatnio zmieniony przez Mad_Maxs 13 Paź 2009, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Paź 2009, 09:04   

w sumie to i owszem - poprawiam: kurzu idzie tam niewiele (filtr jest dociśnięty śrubami do kołnierza, przy braku uszczelki robi się tam wilgotno od par oleju z odmy), a o lewym powietrzu można mówić kiedy dostaje się do silnika za przepustnicą (ewentualnie przepływomierzem). u mnie uszczelki brak a silnik chodzi jak pszczółka :)

widzę że sam będę musiał sobie taką uszczelkę wykminić (potrzebna żeby mi wspomniane pary oleju z odmy nie robiły zupy na kolektorze) :|
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 13 Paź 2009, 18:18   

Jak tylko przyjdzie mi zamówiony oryginał, wymierze go dokładnie i zrobie Ci szablon w Photoshopie :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 13 Paź 2009, 18:43   

bidżej z tego co gdzieś kiedyś czytałem w 1.1 takowej uszczelki nie było więc chyba Ci ona nie jest potrzebna :fox:
_________________
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 2 Lis 2009, 17:07   

O to obiecany scan uszczelki :) jest to oryginał Forda, z resztą zamiennika nie znalazłem...



Średnica otworu wewnętrznego wynosi 107 mm. Zeskalowanie scanu pozostawiam komuś kto się na tym zna :)

Z jednej strony ma ona takie dwa wystające bolce, ale i bez tego będzie się trzymać :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.