[MK3] Uszczelka filtru powietrza |
Autor |
Wiadomość |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 13:38 [MK3] Uszczelka filtru powietrza
|
|
|
Witam, tak jak w temacie, po zdjęciu filtru powietrza moim oczom ukazał się obraz nędzy i rozpaczy :( uszczelka znajdująca się pod filtrem jest już w stanie krytycznym i wypadało by ją jak najszybciej wymienić. Niestety albo nie wiem jak to nazwać, żeby znaleźć w internecie, albo tej części nigdzie nie ma...
I tu pytanie: jak to się poprawnie nazywa i z czego ewentualnie mogę sobie identyczną zrobić, chodzi mi o to czy tam są jakies ekstremalne temperatury, czy poprostu kawałek gumy? |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 14:18
|
|
|
Chodzi Ci o ta między obudową filtra a obudową wtrysku? Idź do motoryzacyjnego i kup oring o odpowiedniej wielkości i grubości i będzie dobrze. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 22:38
|
|
|
Tak o tą właśnie uszczelkę. No właśnie rzecz w tym że facet robił wielkie oczy o co mi chodzi i tak w dwóch sklepach ma to jakąś konkretną nazwę ? |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 23:19
|
|
|
Suwmiarką zmierz średnice rantu na obudowie wtryskiwacza, potem w sklepie powiedz że chcesz oring o takiej średnicy,,, i grubości nie wiem 5mm, jak będzie za gruby to się zgniecie od puszki filtra. - tyle. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 00:44
|
|
|
ja znalazłem ją dopiero w FORDZIE - ponad 30zł dziadostwo :/
numer części jeśli dobrze mam zapisane to: 1016664 -jeśli sklep ma program fordowski to znajdzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 08:02
|
|
|
nigdy takiej uszczelki nie widziałem :yyy:
ale jakbym miał problem z kupieniem to dorobiłbym z kartonu 2mm. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 08:22
|
|
|
bidżej napisał/a: | nigdy takiej uszczelki nie widziałem :yyy:
ale jakbym miał problem z kupieniem to dorobiłbym z kartonu 2mm. | No bo w 1,1 jej nie było. Swoją drogą to ciekawe zjawisko. Też byłem zdziwiony - w 1,3 jest a w 1,1 nie |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 08:56
|
|
|
W 1,1i czy na gaźniku?
Też mam powoli problem ze swoją uszczelką, podziałałem trochę silikonem, ale też do forda muszę wybrać się po nową, ponieważ połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 12:10
|
|
|
Ku potomnym dodam coś więcej w jej kwestii
O to moja uszczelka, a raczej strzępy poskładane na potrzeby fotki
a o to jak wygląda ona po stronie programu w serwisie Forda (dzięki grzeczności miłej Pani )
 |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 17:19
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne | czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie...
Mad_Maxs, to nic tylko pomierzyć, narysować i wyciąć. BTW, mógłbyś tu wrzucić zwymiarowany rysunek |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 18:31
|
|
|
Nawet Mk1 miało uszczelnienie obudowa filtra-gaźnik,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 13 Paź 2009, 03:07
|
|
|
bidżej napisał/a: | Marcinowaty napisał/a: | połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne |
czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie... |
ja miałem podwyższone obroty jak była porwana - po wymianie wróciły do normy
bidżej napisał/a: | Mad_Maxs, to nic tylko pomierzyć, narysować i wyciąć. |
nie tylko - uszczelka ma wypustki - jak chcesz mieć tak jak w oryginale to nie wytniesz jej ze starej dentki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13 Paź 2009, 08:33
|
|
|
dday ma racje ona ma wypustki, 3 otwory na śruby filtra, no i te małe otworki dla bolców przy filtrze otwór wewnątrz ma 11 ø a całość 13,5 ø
Wycięcie sobie takiej uszczelki to dobry sposób na rozwiązanie problemu, na czas sprowadzenia oryginalnej uszczelki, gdyż takowa dostępna jest jedynie w serwisie Forda
dday napisał/a: | ja miałem podwyższone obroty jak była porwana - po wymianie wróciły do normy |
No i ja mam ogromną nadzieje że to właśnie tutaj leży problem ciutke za wysokich obrotów
bidżej napisał/a: | czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie... |
Popraw mnie jeśli się myle, ale czy właśnie po to żeby uniknąć kurzu i tzw. "lewego powietrza" nie stosujemy fitru ? |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
Ostatnio zmieniony przez Mad_Maxs 13 Paź 2009, 09:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Paź 2009, 09:04
|
|
|
w sumie to i owszem - poprawiam: kurzu idzie tam niewiele (filtr jest dociśnięty śrubami do kołnierza, przy braku uszczelki robi się tam wilgotno od par oleju z odmy), a o lewym powietrzu można mówić kiedy dostaje się do silnika za przepustnicą (ewentualnie przepływomierzem). u mnie uszczelki brak a silnik chodzi jak pszczółka
widzę że sam będę musiał sobie taką uszczelkę wykminić (potrzebna żeby mi wspomniane pary oleju z odmy nie robiły zupy na kolektorze) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13 Paź 2009, 18:18
|
|
|
Jak tylko przyjdzie mi zamówiony oryginał, wymierze go dokładnie i zrobie Ci szablon w Photoshopie |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 13 Paź 2009, 18:43
|
|
|
bidżej z tego co gdzieś kiedyś czytałem w 1.1 takowej uszczelki nie było więc chyba Ci ona nie jest potrzebna |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mad_Maxs

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 17:07
|
|
|
O to obiecany scan uszczelki jest to oryginał Forda, z resztą zamiennika nie znalazłem...
Średnica otworu wewnętrznego wynosi 107 mm. Zeskalowanie scanu pozostawiam komuś kto się na tym zna
Z jednej strony ma ona takie dwa wystające bolce, ale i bez tego będzie się trzymać |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
 |
|