
|
[MK3] Spalanie LPG dla silnika 1,8 16v 130KM |
Autor |
Wiadomość |
maciejsony [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 15:39 [MK3] Spalanie LPG dla silnika 1,8 16v 130KM
|
|
|
Witam, od tygodnia jestem posiadaczem fiesty MK3 93' 1,8 16v 130KM.
W moim przypadku spalanie gazu równe jest spalaniu odrzutowca.
Od razu po zakupie pojechałem do gazownika aby wyregulować gaz.
Po takim zabiegu zatankowałem butle do pełna.
Przy ostrej jeździe (70km miasto / 30km trasa) spalane = 16,5l LPG/100km.
Po następnym zatankowaniu do pełna jeździłem spokojnie (max 3tys. obr.)
spalanie (70km miasto / 30km trasa) na poziomie 20l - teoretycznie i logicznie nie możliwe - a jednak
Czy to normalne? Gazownik twierdzi, ze to odpowiednie spalanie dla tego silnika.
Sprzedający natomiast zapewniał, ze w mieście fiesta zadowala się 10l, trasa 8l.
Druga sprawa:
Auto posada butlę w miejscu koła zapasowego. Według papierów zbiornik ma 39l, gdzie stopień napełnienia powinien wynosić 80% czyli 31l. Przy napełnianiu pustej butli "pistolet" na ORLENie odbija dopiero przy 39,5l Co o tym sądzicie? W poprzednim aucie miałem butle 49l i odbijała przy 40stce na dystrybutorze.
Trzecia sprawa:
Po wyregulowaniu gazu przez specjalistę auto gaśnie po rozpędzeniu się do 100km/h lub więcej i wrzuceniu luzu. Gazownik twierdzi, że gaz wyregulowany jest OK i tak będzie kill
Dla mnie jest to nie do przyjęcia, auto musi być sprawne i bezpieczne.
Miał ktoś z Was podobne problemy z fiestą?
Ewentualnie kogo polecacie, kto zna sie na tym fachu?
Jestem z Leszna - wlkp |
|
|
|
 |
Blackknight88

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 20:50
|
|
|
Ad 3.
Auto gaśnie bo zbyt duża ilość powietrza dostaje się do silnika a zbyt mało jest gazu. Gaz po prostu ma mega popyt na powietrze, ale jadąc 100km/h i więcej musimy co jakiś czas lekko dodawać gazu gdy wrzucimy na luz bo tak to nam zgaśnie. Takie uroki jazdy na LPG i nic na to nie poradzisz, chyba że podkręcisz sobie niskie obroty (luz) na większe, ale to jest bez sensu bo w korkach będzie Ci sporo palił.
Ad 1.
Gaz oczywiście sekwencja do takiego silnika ? Nie znam się na tego typu rozwiązaniach LPG i nie wiem jak wygląda jego regulacja, ale może tak jak w normalnym gazie, czyli regulacja zaworkiem na przewodzie wychodzącym od reduktora do silnika (to są obroty wyższe - dodając gaz), oraz na reduktorze śrubka odpowiedzialna za niskie, wolne obroty. Reguluj. Kręcąc w prawo zubożasz dawkę gazu, w lewo (odkręcając zawór) wzbogacasz.
Ad 2. To już pewnie zależy od samego dystrybutora czy wywali zawór bezp. przy nim czy przy butli. Posiadam małą butle (ale mały silnik więc ok) 28l i przy 80% zapełnienia daję max 24,5l na jednej ze stacji na której tankuje. Na innej czasem nawet dobijam do 29l. Pewnie jest tak, że wtedy w butli jest max, ale jeszcze idzie po przewodach to też coś tam się zawsze upchnie. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 23:28
|
|
|
A zaskoczę cię...ja mam A6 2.6 V6....Audi i mam spalanie przy 120 km/małe...15-17 na 100. Może masz coś źle wyregulowane...Posiadam sekwencję. I nie narzekam. Sprawdź filtry... |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 09:18
|
|
|
Zmien gazownika. Jesli wg niego normalne spalanie dla silnika 1.8 to 20 litrow, to "zadżebisty" z niego fachmen. Mysle, ze max spalanie powinno wyniesc ok 15 litrow max. Dla przykladu mam xr-ke z silnikiem 1.6. Sporo jezdze poza miastem i co wazne na oponach 155. Srednie spalanie? Ok 9l/100 km. Kiedy mialem zalozone opony 175 spalanie wynosilo ok 11l.
Co do gasniecia po wcisnieciu luzu jest jak pisze poprzednik - silnik dostaje za duzo powietrza. Mozesz pokombinowac by silnik lapal powietrze z boku, a nie na wprost, wowczas ten objal powinien ustapic. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 09:23
|
|
|
zadnej kombinacji z łapaniem powietrza z boku, gaz powinen byc takwyregulowany ze nie pownien gasnac przy podanym przykladzie,
tak jak pisza poprzedncy zmien gazownikamoja ex zadowalala sie srednio 10 litrami gazu,
moze masz walnieta sonde :> |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
moci
Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 92 Skąd: bzin
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 20:17
|
|
|
nie powinno być tak że jak wciśniesz na luz to musisz dodawać gazu by nie zgasł na zimnym tak ale nie na ciepłym |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 3 Paź 2009, 00:07
|
|
|
moci napisał/a: | nie powinno być tak że jak wciśniesz na luz to musisz dodawać gazu by nie zgasł na zimnym tak ale nie na ciepłym |
bez sensu, nigdy nie powinno się dodawać gazu jak się daje na luz |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 3 Paź 2009, 13:35
|
|
|
jesli masz instalacje starego typu i jest juz przchodzona, tj ma juz sporo lat to moze czesci sie zuzyly, zalatw zestaw naprawczy uczelniacze itp i wszytsko bym poskladal na nowo, pozatym nie pochwalam takiej instalcji, sekwencja albo blos do tego silnika bo na zwezce bedziesz mial 90ps anie 130ps
pokaz samocho, okz foto z pod maski i bedziemy gadac |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
bertbb [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 22:14
|
|
|
Mialem ten sam problem z gaśnięciem jak jechałem i np przed światłami wciskalem sprzęgło lub wrzucałem na luz przy prędkości powyżej 80 km/h.
Jest sposób na to:
Mianowicie jak otwożysz maskę w swoim cacuszku to patrząc z przodu na chlodnicę z prawej strony masz taka lukę. między chłodnicą a przednim pasem. W tym otworze masz taki plastikowy bajer do zasysania dodatkowego powietrza. Ja mam ten bajer przytkany (nie zatkany) kawałkiem szmaty, i wszystko jest ok. nie gaśnie !!!!
[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 22:30 ]
Aha A co do spalania to tez straciłem sporo zdrowia żeby to zrobić i żeby nie palił 20L/100 To po pierwsze znajdź sobie dobrego gazownika to podstawa niech podłączy do kompa sprawdzi jaka norma spalin czy go nie zalewa. ja mialem normę przekroczona chyba z 50 razy. Zamontowałem nowa sondę zapodałem nowe świece, kable, zresetowałem kompa pojechałem na regulacje gazu i wszystko jest ok. Aha jeszcze filtry gazu i powietrza zmień na nowe !!!
W trasie pali mi 10/11 L na 100 km przy bardzo dynamicznej jeździe do 140/150.
A miasto nie wiem na 30 litrach robię 250 km |
|
|
|
 |
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
 |
Ogłoszenie: Zniżki w Inter Cars dla Team Zachód
|
sowa |
Team Zachód |
0 |
7 Sie 2009, 22:21  sowa |
 |
Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
|
Mafios |
Linkownia |
138 |
3 Sie 2015, 00:14  driver90 |
 |
Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
|
Blackknight88 |
LPG |
7 |
4 Sty 2017, 23:32  cargo |
 |
Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
|
diodalodz |
Mechanika ogólna |
5 |
31 Sty 2006, 09:10  Gość |
 |
Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
|
Freeman |
Nasze auta |
0 |
12 Lip 2011, 16:36  Freeman |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|